• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Възрастните китайци се превръщат бързо в нова потребителска сила

От в. "Китай днес" 3 декември 2023
 Възрастните китайци се превръщат бързо в нова потребителска сила

Стремежът към спестовност често се асоциира с хората на средна и по-напреднала възраст, но традиционните етикети като нежелание да се пазарува или да се забавляват, стават все по-малко и по-малко валидни за тях.

През 2022 г., значителното е увеличението на възрастните, които използват интернет. Постепенно те се оформиха като нова потребителска сила в областта на електронната търговия. Според изчисления на Центъра за изследване на застаряването, общото потребление на възрастното население на Китай ще бъде около 12 до 15,5 трилиона юана през 2030 г., а делът му в националния БВП ще нарасне до 8,3-10,8%. През 2050 г. потреблението на възрастните хора се очаква да бъде между 40 до 69 трилиона юана, а делът му като част от БВП ще се увеличи до 12,2 – 20,7%.

Според последните данни на Държавното статистическо бюро през първата половина на 2023 г. влиянието на потреблението върху икономическия растеж се е засилило значително, като общите продажби на дребно на потребителски стоки са нараснали с 8,2 % на годишна база, а делът на разходите за крайно потребление в икономическия растеж е достигнал 77,2 %.

Наред с това QuestMobile публикува пролетния си доклад за развитието на интернет в Китай през 2023 г., който показва, че възрастното население е важна точка за растеж на мобилния интернет, добавяйки ръст от 2% на годишна база към общия брой потребители.

През тази година сред новите профили на потребителите в сайтовете Taobao и Pinduoduo, тези на хората, родени през 70-те години на миналия век, са нараснали най-бързо – с над 20%, като повечето от тях са жени. Новите акаунти в популярните платформи за споделяне на видео съдържание като „ТикТок“ и Kuaishou също показват тази тенденция. С нарастването на популярността на интернет и мобилните технологии, хората на средна и по-напреднала възраст имат все по-лесен достъп до онлайн платформи и инструменти. Благодарение на тях те могат да обогатят живота си с дигитални продукти, да излязат от предишното еднообразие и да променят модела си на потребление от такъв за семейството към продукти за собствена употреба и удоволствие. С повишаването на финансовите възможности на тази група от китайското население, структурата на нейното потребление постепенно се променя.

Според ключовите думи за търсене по интернет, за хората на средна възраст и тези над 50 години най-популярни са били „чай с мляко“, KFC, „хот-пот“, „пържено пиле“, „барбекю“, също така „караоке“, „частно кино“, „стая за бягство“, които обикновено се радват на интерес сред младите. През 2022 г. е нараснала честотата на използване на мобилното приложение „Момче за поръчки“, чиито служители помагат на възрастни хора да получат пратка, да пренесат различни вещи и други подобни услуги, свързани с физически неудобства.

Трябва да се отбележи, че дори в приложението „Малка червена книжка“ (Xiaohongshu), което се използва предимно от млади жени, темпът, с който се регистрират нови потребители на средна и напреднала възраст надхвърля този на другите възрастови групи. Мнозина казват, че хората над 50 години са започнали да разглеждат и следят тенденциите в живота и модата в „Малка червена книжка“ и благодарение на това посещават например популярни атракции.

С бума на потреблението сред възрастните, ориентираните към тях пазарни ниши показват тенденция към диференциация и диверсификация. Хората от тази група имат все по-разнообразни предпочитания: стремеж към здраве, красота и комфорт, фокус върху личното духовно израстване, любопитство към новите технологии и тенденции, популярни сред младите групи.

Показателен пример е потреблението на мода. През първата половина на 2023 г., продажбите на летни облекла в групата на онлайн пазаруващите на възраст над 56 години са се увеличили с над десет пъти, а на перлени обеци, висулки и други аксесоари – с повече от 150% на годишна база. Известни марки активно популяризират продуктови линии за лична хигиена за жени над 50 години и стартират уебсайтове с уроци за гримиране специално за тях.

В същото време туристическият пазар и този на интелигентни уреди също се разрастват бързо. Броят на компаниите и продуктите, които са насочени към възрастни хора, увеличава и пазарните сегменти на функционални храни, интелигентни помощни средства за рехабилитация и продукти за персонална грижа.

В бързо променящият се и изпълнен с възможности пазар компаниите трябва не само да растат с ръста на потребителите, но и да имат задълбочено разбиране и да бъдат по-гъвкави по отношение на техните предпочитания, да реагират своевременно на промените, така че да останат конкурентни.

Етикети:Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Гради се история!

9 май 2025 19:30
#ДПС-Общност и ЗаедностНОВИНИ

Хасан Адемов: Кметове преминават от ДПС към Ново начало заради безпрецедентен натиск (Видео)

9 май 2025 19:15
Закон и РедПОЗИЦИЯ

Президентът Радев: Внасям Референдум за еврото!

9 май 2025 19:09
НОВИНИКУЛТУРА

Проф. Семов: Необходимо за нацията е още сега да има предмет „Добродетели и религии“

9 май 2025 19:06
СВЯТ

Рюте: Членство на Украйна в НАТО не е гарантирано

9 май 2025 18:32
ПОЛИТИКАСВЯТ

На 9 май Тръмп и Путин си размениха поздравления чрез съветници, нарекоха Победата “общ празник”

9 май 2025 18:26
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12470
  • ОБЩЕСТВО 2523
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1252
  • СВЯТ 4734
  • РУСИЯ 2177
  • КИТАЙ 1062
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

Гради се история!

9 май 2025

Определението „исторически“ трябва да се използва внимателно, за да не бъде изтъркано от употреба, а с него да бъдат оценявани

#ДПС-Общност и Заедност НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Хасан Адемов: Кметове преминават от ДПС към Ново

9 май 2025

Депутатът от ПГ на ДПС-ДПС д-р Хасан Адемов заяви в “Още от деня”, че колегите му нямат притеснение да дадат

Закон и Ред ПОЗИЦИЯ НОВИНИ БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО ПАТРИОТ

Президентът Радев: Внасям Референдум за еврото!

9 май 2025

Българският народ няма консенсус за това. Институции с критично ниско доверие вземат стратегическо решение за бъдещето на гражданите. Всеки български

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.