• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Жп линията Унгария-Сърбия: Прагматичното сътрудничество между Китай и ЕС в действие

От в. "Китай днес" 24 май 2024
 Жп линията Унгария-Сърбия: Прагматичното сътрудничество между Китай и ЕС в действие

Железопътната линия Унгария – Сърбия свързва Будапеща, столицата на Унгария, и Белград, столицата на Сърбия. Това е знаков проект на Китай и страните от Централна и Източна Европа за съвместно изграждане на инициативата „Един пояс, един път“. Успешното изпълнение на този проект служи като пример за целия свят за потенциала на прагматичното партньорство, което може да бъде изградено в подобни сфери между Китай и Европейския съюз като цяло.

Старата железопътна линия между Унгария и Сърбия, която се използваше преди новия проект, е построена в края на 19-и в. Поради влошаването и остаряването на оборудването средната скорост на локомотивите по линията беше само едва 40 км/ч. Ма Дзюнчъ, младши научен сътрудник в Института за европейски изследвания на Китайската академия за социални науки, отбеляза, че остарялото планиране на маршрутите и техническите условия вече не са в състояние да отговорят на нуждите на икономическото развитие на двете страни.

Максималната експлоатационна скорост на модернизирания участък Белград – Нови Сад е 200 км/ч. След пускането на отсечката в действие Сърбия вече също е една от страните в света, която разполага с високоскоростен жп транспорт. Времето за пътуване на влаковете между двете дестинации е намалено на едва около 30 минути, а все повече жители на Белград и Нови Сад избират да пътуват често за работа или просто за туризъм и разходка през свободното време. Благодарение на отварянето на участъка туристите могат лесно да прекосят река Дунав с високоскоростната железопътна линия и да посетят два исторически града в Сърбия за един ден. Представител на ChinaRailway International отбеляза, че от откриването на новата железопътна линия се забелязва значително увеличение на броя на туристите, които посещават Нови Сад. Това не само допринася за активизирането на туристическата икономика в региона, но и укрепва значението на маршрута.

„За да успее международното сътрудничество, е необходимо да се предприемат активни мерки за премахване на ограниченията и бариерите, които пречат на международното развитие. Само по този начин можем да създадем по-добри условия за взаимодействие и растеж между държавите, което ще доведе до по-устойчиво и благоприятно бъдеще за всички.“ Ма Дзюнчъ коментира още, че завършването на железопътната линия Унгария-Сърбия в бъдеще може ефективно да компенсира недостига на железопътни връзки между двете страни в посока север-юг. Ефективното движение на хора и стоки по железопътния транспорт може не само да стимулира местното икономическо развитие, но и да допринесе за по-нататъшното укрепване на връзките между Унгария и Сърбия и в други сфери. Освен това, проектът е един прекрасен пример за успешно сътрудничество между Китай и европейските страни като цяло, така че и двете страни да могат по-добре да се интегрират в процеса на международно партньорство.

Изграждането на железопътната линия Унгария-Сърбия, като първата европейска поръчка за китайската технология за високоскоростна железница, се извършва в съответствие с европейските железопътни стандарти. Това е първият проект, който реализира докинг между железопътната технология и оборудването на Китай и техническите изисквания на Европейския съюз за железопътните връзки.

Дин Чун, директор на Центъра за европейски изследвания към университета „Фудан“, смята, че железопътната линия Унгария-Сърбия осигурява възпроизводим и обобщаващ модел на сътрудничество. Проектът е пример за как да се постигне ефективна интеграция на китайските програми и европейските стандарти.

С появата на китайски високоскоростни железопътни технологии в Европа, процесът на съвместно изграждане също се превърна във възможност за двете страни да засилят обмена и сътрудничеството. В допълнение към създаването на работни места, местните жители имат и възможности за повишаване на квалификацията и кариерното развитие. Най-малко 40 служители на сръбските железници са преминали специализирано обучение, което ги прави основата на високоскоростните железопътни технологии в страната.

„Благодарение на концепцията за сътрудничество, предложена от китайската страна, изграждането на железопътната линия Унгария-Сърбия стана част от модернизацията на Сърбия“, заяви сръбският президент Александър Вучич по време на свое посещение на строителната площадка на участъка.

Служител на ChinaRailway International отбеляза, че след завършването на строителството и отварянето за движение на цялата железопътна линия Унгария-Сърбия, времето за пътуване между столиците на двете страни ще бъде намалено от 8 на само 3 часа, което може не само да разшири икономическото и търговското сътрудничество и обмена между двете страни, но също така е от голямо значение за насърчаване на съвместното изграждане на „Един пояс, един път“ и Европейската стратегия за развитие.

Според Ма Дзюнчъ в настоящия момент са редки инфраструктурните проекти, които се сравняват с железопътната линия между Унгария и Сърбия. Този конкретен пример за сътрудничество не само е символичен, но също така представлява истински резултат от успешното многостранно сътрудничество. Той служи като вдъхновяващ пример за съвместни проекти между няколко държави, които имат потенциал да променят лицето на региона и да подобрят условията на живот на хората.

Етикети:Сърбия ЕС Актуално Китай Унгария
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СКАНДАЛНОНОВИНИ

Мъж на 91 години застреля зет си след погребението на дъщеря си

22 май 2025 12:02
#ДПС-Общност и ЗаедностНОВИНИ

Хасан Адемов, ДПС-ДПС: Извършва се целенасочеина акция срещу нас с участието на държавни институции (Видео)

22 май 2025 11:56
Закон и РедСКАНДАЛНО

“Възраждане” настояха за спешни действия от българската държава по делото срещу Люпчо Георгиевски в Битоля

22 май 2025 11:47
ЗЕМЕДЕЛИЕИКОНОМИКА

Ива Иванова, изпълнителен директор на ДФЗ: „208 проекта са одобрени за финансиране по подмярка 4.1“

22 май 2025 11:38
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Преборихме мафията и корупцията, захванахме с реалния “враг” – Достоевски

22 май 2025 11:32
ОБЩЕСТВО

“Тренд”: Над половината подкрепят инициативата на президента за референдум за еврото

22 май 2025 08:34
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12673
  • ОБЩЕСТВО 2582
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1272
  • СВЯТ 4803
  • РУСИЯ 2219
  • КИТАЙ 1088
още НА ФОКУС
#ДПС-Общност и Заедност НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Хасан Адемов, ДПС-ДПС: Извършва се целенасочеина акция срещу

22 май 2025

Имаме обосновано предположение, че в случая става въпрос за организирана, целенасочена, последователно провеждана наказателна акция с участието на държавни институции.

Закон и Ред СКАНДАЛНО НОВИНИ

“Възраждане” настояха за спешни действия от българската държава

22 май 2025

Обвинението срещу председателя на Културен клуб “Иван Михайолов” е, че е цитирал думи на Иван Михайлов, водач на ВМРО. В обвинението

ЗЕМЕДЕЛИЕ ИКОНОМИКА

Ива Иванова, изпълнителен директор на ДФЗ: „208 проекта

22 май 2025

–Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ) извърши техническа и финансова оценка на 215 проектни предложения по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.