• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ СВЯТ

Кабинетът в Скопие отказа да дава пари за жп линията до България. СДСМ: Мицкоски манипулира обществеността

От БТА 18 октомври 2024
 Кабинетът в Скопие отказа да дава пари за жп линията до България. СДСМ: Мицкоски манипулира обществеността

Докато България не завърши своята част от тунела от жп Коридор 8, който я свързва със Северна Македония, както и километрите от жп линията, „от тунела до връзката с железопътната линия на България”, Северна Македония няма да строи третата фаза от жп линията на своя територия, каза в интервю за тв “Сител” премиерът Християн Мицкоски.

Според него, докато България не завърши своята част от проекта, строителството на линията от Крива паланка до границата с България „ще бъде загуба на обществени средства“, които гражданите на Северна Македония трябва да платят.

На репликата, че строителството на Коридор 8 се реализира с помощта на европейски средства, Мицкоски заяви, че в момента бюджетът за реализацията на този проект е 550 млн. евро, от които 200 млн. евро са безвъзмездна финансова помощ, а 350 млн. евро са заем, който трябва да бъде върнат.

„Скромният ми инженерен опит казва, че (за изграждането) ще са необходими поне още 200 милиона евро. Така че от 350 милиона ще стигнем до половин милиард евро, пари, които ние ще трябва да платим. И да, 200 милиона евро, които са грант, ще бъдат платени от европейските данъкоплатци, но ние сме с 500 милиона. Не е нужно да харчим тези народни пари за 22 км линия, която няма да бъде функционална“, заяви Мицкоски. 

На въпрос защо смята, че България няма да строи тунела, премиерът на Северна Македония посочи като пример ГКПП „Клепало”, който е изграден от страна на Северна Македония, а в България „не е насипан дори кубик пясък”.

Изграждането на жп линия от Коридор 8 е от съществено значение за регионалната свързаност и икономическото развитие на Северна Македония. Страната е подписала  меморандум за разбирателство за Коридор 8 с България, се посочва днес в съобщение на СДСМ.

Опозиционната партия отбелязва, че има и подписано споразумение със Сърбия за високоскоростната железопътна линия Ниш – Скопие и че двете споразумения са от ключово значение за развитието на инфраструктурата и връзката на страната със съседите и региона. 

Според опозиционната партия всичко, което Християн Мицкоски е трябвало да направи, е да изпрати министъра на транспорта в България, или да покани българския министър на транспорта в Скопие, за да бъдат изяснени всички въпроси, свързани с проекта. 

„Вместо това Мицкоски продължава да подменя тезите си и да манипулира обществеността. Ще признае ли Мицкоски, че е бил наясно с това, когато преди две седмици пътува до Брюксел за среща с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен? На тази среща е бил обсъждан Планът за растеж (на Западните Балкани – бел. авт.), който предвижда завършването на железопътния Коридор 8, свързващ България, Северна Македония и Албания. Планът за растеж, напълно изготвен от правителството на СДСМ, беше потвърден от Мицкоски само с три промени, нито една от които не се отнася до проектната документация за Коридор 8. Мицкоски имаше този документ на 19 септември (по време на работното си посещение в Брюксел – бел. авт.), но продължава да заблуждава обществеността”, се казва в съобщението на СДСМ.

Опозиционната партия посочва, че тя е предложила, а сегашният премиер на Северна Македония се е съгласил, „поне 400 милиона евро от Плана за растеж да бъдат разпределени за железопътната линия”, а „манипулира обществото, че от правителството на Северна Македония за този проект ще бъдат изхарчени 500 милиона евро”. 

„Потвърдиха ли правителствените представители в понеделник в Брюксел финансовата структура за жп връзката с България, според която прякото участие на държавата е само 18 млн. евро? Този капиталов проект е от съществено значение за регионалната свързаност и икономическото развитие на Северна Македония. СДСМ остава ангажиран с изпълнението на капиталови инфраструктурни проекти, които ще подобрят свързаността и икономическия растеж на държавата”, се казва в съобщението на СДСМ. 

Етикети:Актуално водеща новина
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Гради се история!

9 май 2025 19:30
#ДПС-Общност и ЗаедностНОВИНИ

Хасан Адемов: Кметове преминават от ДПС към Ново начало заради безпрецедентен натиск (Видео)

9 май 2025 19:15
Закон и РедПОЗИЦИЯ

Президентът Радев: Внасям Референдум за еврото!

9 май 2025 19:09
НОВИНИКУЛТУРА

Проф. Семов: Необходимо за нацията е още сега да има предмет „Добродетели и религии“

9 май 2025 19:06
СВЯТ

Рюте: Членство на Украйна в НАТО не е гарантирано

9 май 2025 18:32
ПОЛИТИКАСВЯТ

На 9 май Тръмп и Путин си размениха поздравления чрез съветници, нарекоха Победата “общ празник”

9 май 2025 18:26
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12470
  • ОБЩЕСТВО 2523
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1252
  • СВЯТ 4734
  • РУСИЯ 2177
  • КИТАЙ 1062
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

Гради се история!

9 май 2025

Определението „исторически“ трябва да се използва внимателно, за да не бъде изтъркано от употреба, а с него да бъдат оценявани

#ДПС-Общност и Заедност НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Хасан Адемов: Кметове преминават от ДПС към Ново

9 май 2025

Депутатът от ПГ на ДПС-ДПС д-р Хасан Адемов заяви в “Още от деня”, че колегите му нямат притеснение да дадат

Закон и Ред ПОЗИЦИЯ НОВИНИ БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО ПАТРИОТ

Президентът Радев: Внасям Референдум за еврото!

9 май 2025

Българският народ няма консенсус за това. Институции с критично ниско доверие вземат стратегическо решение за бъдещето на гражданите. Всеки български

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.