• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайският проект за високоскоростна жп линия в Сърбия подобрява живота на местните граждани

От в. "Китай днес" 4 февруари 2024
 Китайският проект за високоскоростна жп линия в Сърбия подобрява живота на местните граждани

Построената от Китай високоскоростна железопътна линия Белград – Нови Сад значително подобрява удобството при пътуване на гражданите и чуждестранните туристи. Участъкът е само началото на цялостния проект за високоскоростен жп транспорт между Белград и Будапеща, който ще бъде с дължина 350 км. Президентът на Сърбия наскоро заяви, че до края на 2024 г. цялата линия на територията на Сърбия ще бъде пусната в експлоатация.

Дългата около 80 км железопътна отсечка Белград – Нови Сад превозва пътници със скорости до 200 км в час.

Участъкът беше пуснат в експлоатация през март 2022 г. Влакът превозва пътници от Белград, столицата на Сърбия, чак до Нови Сад, който е вторият по големина град, разположен в северната част на страната. Преди отварянето на участъка цялото пътуване отнемаше час и половина. Сега с безпроблемните услуги на новия високоскоростен влак пътуването вече отнема само половин час.

„Доста е необичайно за сърбите да се наслаждават на пътуването с влак. Аз винаги съм избягвал нашите железници, защото отнемаше много време и обстановката не беше много приятна. Сега разликата е наистина огромна. Можем да се насладим не само на тази железопътна линия, но и на много мостове по нея, построени от китайски компании. Оценяваме много всичко, което Китай прави за нашата страна“, коментира Марко Булинович, също пътник по линията.

Цената на билета в една посока е около 480 сръбски динара, което е малко над 5 щатски долара. Според официален сръбски доклад за фискална стабилност участъците, които са пуснати в експлоатация на железопътната линия Будапеща – Белград, в момента поемат три милиона пътници годишно, а след завършването на целия проект ще обслужват девет милиона пътници всяка година.

„Днес вземам този влак, за да посетя баба ми. За първи път се качвам на тази линия и съм много доволна. Преди влаковете бяха доста стари и износени. Сега всичко е много елегантно и модерно. Обслужването също е страхотно“, коментира Лара Дакич, една от пътуващите.

Сръбският президент Александър Вучич прогнозира, че след като сръбската част от железопътната линия Белград – Будапеща бъде завършена през 2024 г., времето за пътуване между сръбската столица и граничния град Суботица ще бъде съкратено до само 75 минути. До 2026 г. ще бъде завършена и унгарската част от проекта, като времето за пътуване между двете столици ще бъде намалено до по-малко от три часа от първоначалните осем.

Високоскоростната железопътна линия е водещ проект на сътрудничеството между Китай и Сърбия по инициативата „Един пояс, един път“.

Проектът е с обща дължина 341,7 километра, като 183,1 километра са в Сърбия. По време на последното си посещение в Пекин сръбският президент Александър Вучич отбеляза, че помощта и сътрудничеството на Китай са помогнали на Сърбия да поддържа стабилно икономическо развитие и са донесли огромни ползи за сръбския народ. Международното сътрудничество по инициативата „Един пояс, един път“ напълно доказва, че печелившото сътрудничество е сигурният път към успеха при стартирането на големи инициативи, които са от полза за всички.

През последните години редица други китайски железопътни проекти бяха пуснати в експлоатация в чужбина, като например жп линия Китай – Лаос и високоскоростната железопътна линия Джакарта – Бандунг. Железопътният сектор на Китай продължава да укрепва международното сътрудничество, поддържайки принципите за висок стандарт, устойчивост и полза за гражданите, работейки за успешното развитие на инициативата „Един пояс, един път“ и представяйки пред света технологичният напредък иновациите на страната в железопътния сектор.

Китай определено е световен лидер в тази технология и усилено развива своята високоскоростна железопътна мрежа и в рамките на страната.

Общата дължина на действащите високоскоростни железопътни линии в Китай достигна 45 000 км до края на 2023 г. В рамките на страната през изминалата година общо 3637 км нови жп линии са пуснати в експлоатация, включително 2776 км високоскоростни железници. През 2023 г. инвестициите в дълготрайни активи в железопътния сектор на страната възлизат на 764,5 милиарда юана (около 107 милиарда щатски долара), отбелязвайки увеличение от 7,5 процента на годишна база.

Етикети:Актуално Китай Сърбия
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАПОЗИЦИЯ

Социалисти от БСП – “Красно село”, София: Не приемаме отказа от референдум!

14 май 2025 20:24
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Транспортната стачка продължава и утре!

14 май 2025 19:04
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Терзиев се примоли на синдикатите за среща, ожали се, че започнал да работи в 6 часа

14 май 2025 19:02
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Нешка Робева: Какво става, госпожо Киселова?

14 май 2025 18:30
СВЯТ

Унгария поиска прозрачност от Брюксел: Урсула да каже за ваксините!

14 май 2025 18:22
СВЯТ

Почина бившият президент на Уругвай Хосе Мухика, известен със своята искрена скромност

14 май 2025 17:19
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12540
  • ОБЩЕСТВО 2550
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1262
  • СВЯТ 4761
  • РУСИЯ 2193
  • КИТАЙ 1077
още НА ФОКУС
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА ПОЗИЦИЯ НОВИНИ БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО

Социалисти от БСП – “Красно село”, София: Не

14 май 2025

БСП в инаги е работила за европейската интеграция, но такава, която зачита волята на гражданите и отчита икономическите реалности на

НОВИНИ БЪЛГАРИЯ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Транспортната стачка продължава и утре!

14 май 2025

Общината създава условия за хаос в училищата, твърдят, че нямало искане за протест на 15 май Метро в София ще

НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Терзиев се примоли на синдикатите за среща, ожали

14 май 2025

Апелирам утре да се видим, да говорим по същество, но да не бъде това на цената на комфорта на софиянци.

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.