• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Китай води световното производство и поръчки на зелени кораби

От в. "Китай днес" 2 ноември 2024
 Китай води световното производство и поръчки на зелени кораби

Според последните официални статистически данни, публикувани от Министерството на промишлеността и информатизацията, през първите три тримесечия на 2024 г. Китай е получил над 70 процента от световните поръчки за зелени плавателни съдове и е постигнал пълно покритие за всички основни типове кораби. Между януари и септември, стимулирани от напредъка в зелените технологии и иновациите, китайските корабостроителници отбелязват ръст на новите поръчки с 51,9% на годишна база до 87,11 милиона тона дедуейт (DWT), което представлява 74,7% от общия брой в световен мащаб. Междувременно производството на целия сектор за корабостроене в страната достигна 36,34 милиона тона DWT, което е с 18,2% повече на годишна база и представлява 55,1% от общото световно производство.

Ху Тие‘ниу, изследовател в Института за морски дизайн и изследвания на Шанхайския транспортен университет (ShanghaiJiaoTongUniversity), заяви, че забележителният растеж е доказателство за ангажимента на Китай за напредък в устойчивите практики за корабостроене, които задоволяват нарастващото глобално търсене на екологични плавателни съдове. Китайските корабостроители вече постигат значителен напредък във внедряването на зелени технологии, повишавайки конкурентоспособността на индустрията и затвърждавайки позицията на Китай като водеща корабостроителна сила на световната сцена. Това коментира Ю Мънса, изследовател в Китайския корабен научноизследователски център в Уси, провинция Дзянсу, Източен Китай.

Последните данни разкриват също, че сред 18 основни типа кораби, Китай се нарежда на първо място по нови поръчки в 14 от тях за периода от началото на 2024 г. Корабостроителниците в цялата страна вече изпълниха бизнес целите си, които бяха си поставили в началото на годината. Това е благодарение на големите резултати в увеличаването на търсенето на пазара.

Например, от януари до септември базираното в Шанхай Hudong-ZhonghuaShipbuilding, дъщерно дружество на Китайската държавна корабостроителна корпорация (CSSC), е доставило 17 търговски кораба, като до края на тази година се очаква и доставка от осем други танкера за втечнен природен газ. Това ще постави своеобразен рекорд за производителната сила на предприятието. „С осигурените 34 нови поръчки за кораби достигнахме 200% от целта за тази година и сега се очаква нашите производствени графици да се удължат до около 2030 г.“, каза УънХонбин, президент на групата.

Цао Бо, заместник-директор на Отдела за статистика и информация на базираната в Пекин Китайска асоциация на националната корабостроителна индустрия, заяви, че в отговор на промените в новата среда на търсене и предлагане, зеленият преход се е превърнал в основна тенденция в корабостроителната индустрия в целия свят. „Изправени пред новите изисквания за намаляване на емисиите, компаниите за доставка, водещите корабостроителници и големите енергийни компании започнаха да търсят, инкорпорират или инвестират в различни решения за зеления преход“, каза Цао Бо. „Корабите, които използват енергийно ефективни и екологично проектирани технологии, напредват значително към комерсиализация. Те внедряват разнообразие от енергийни опции, включително метанол, амоняк и хибридни системи. Тези иновации не само че подобряват производителността на корабите, но и намаляват тяхното въздействие върху околната среда, като по този начин допринасят за устойчивото развитие на морския транспорт.“

През 2023 г. китайската корабостроителна индустрия активно ускори своята зелена трансформация. Поръчките за зелени плавателни съдове, задвижвани с втечнен природен газ и метанол, значително нараснаха. Освен това бяха постигнати важни пробиви в поръчките за плавателни съдове с нулеви въглеродни емисии, като кораби с електрически и хибридни системи или задвижвани с водородно гориво. Според данни на Министерството на промишлеността и информатизацията, новите поръчки за зелени кораби вече представляват 57% от световния пазарен дял. През първите осем месеца на тази година провинция Дзянсу е постигнала значителен успех в износа на плавателни съдове, благодарение на внедряването на зелени технологии и производството на плавателни съдове с висока добавена стойност. Износът е достигнал стойност от 69,27 милиарда юана, което представлява увеличение от 75,1% в сравнение с предходната година, според данни на митническите власти в административния център на провинцията Нанкин.

По-рано тази седмица в Отдела за научноизследователска и развойна дейност на CSSC ChengxiShipyard в Дзянин, провинция Дзянсу, бяха представени модели на пет саморазтоварващи се кораба за насипни товари с водоизместимост 40 000
тона. Тези модели предоставят основа за проектиране и производство на нови конструкции. Хуан Ган, мениджър на търговското звено на компанията, обясни, че саморазтоварващите се кораби се отличават от конвенционалните кораби за насипни товари. Те са високостойностни, персонализирани плавателни съдове, които предлагат отлична ефективност на разтоварване и адаптивност към различни пристанища и морски условия. С вградените си разтоварващи рамена, тези кораби могат да се удължават и да разтоварват автономно. Например, една система за разтоварване може да достигне скорост от над 5500 тона на час. Това означава, че 26 000-тонен саморазтоварващ се кораб може да бъде разтоварен за около пет часа, докато стандартен кораб за насипни товари обикновено изисква два до три дни за същата задача.

Етикети:Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Гради се история!

9 май 2025 19:30
#ДПС-Общност и ЗаедностНОВИНИ

Хасан Адемов: Кметове преминават от ДПС към Ново начало заради безпрецедентен натиск (Видео)

9 май 2025 19:15
Закон и РедПОЗИЦИЯ

Президентът Радев: Внасям Референдум за еврото!

9 май 2025 19:09
НОВИНИКУЛТУРА

Проф. Семов: Необходимо за нацията е още сега да има предмет „Добродетели и религии“

9 май 2025 19:06
СВЯТ

Рюте: Членство на Украйна в НАТО не е гарантирано

9 май 2025 18:32
ПОЛИТИКАСВЯТ

На 9 май Тръмп и Путин си размениха поздравления чрез съветници, нарекоха Победата “общ празник”

9 май 2025 18:26
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12470
  • ОБЩЕСТВО 2523
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1252
  • СВЯТ 4734
  • РУСИЯ 2177
  • КИТАЙ 1062
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

Гради се история!

9 май 2025

Определението „исторически“ трябва да се използва внимателно, за да не бъде изтъркано от употреба, а с него да бъдат оценявани

#ДПС-Общност и Заедност НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Хасан Адемов: Кметове преминават от ДПС към Ново

9 май 2025

Депутатът от ПГ на ДПС-ДПС д-р Хасан Адемов заяви в “Още от деня”, че колегите му нямат притеснение да дадат

Закон и Ред ПОЗИЦИЯ НОВИНИ БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО ПАТРИОТ

Президентът Радев: Внасям Референдум за еврото!

9 май 2025

Българският народ няма консенсус за това. Институции с критично ниско доверие вземат стратегическо решение за бъдещето на гражданите. Всеки български

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.