• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китай спечели не само 40 медала на Олимпиадата в Париж, но и ползи за икономиката и за спортната си индустрия

От в. "Китай днес" 13 октомври 2024
 Китай спечели не само 40 медала на Олимпиадата в Париж, но и ползи за икономиката и за спортната си индустрия

На Лятна олимпиада в Париж китайските спортисти спечелиха общо 40 златни, 24 сребърни и 27 бронзови медали. Това бе най-доброто в спортната история на Китай представяне на негови спортисти. Но Китай спечели не само медали в Париж, а и ползи за икономиката и за спортната си индустрия на страната.

Китай укрепи и повиши своя международен имидж и влиянието си в света. Престижното и най-голямо в спорта международно събитие позволи на Китай да покаже не само върховите си спортни постижения и да доминира в редица спортове, но и да подчертае своя напредък в новите технологии и културните връзки. Освен това игрите бяха катализатор за разширяване на търговските отношения на Китай с другите страни и насърчаване на бизнес партньорствата му в глобален мащаб. В обширно изследване на отражението на китайското участие през лятото в летните Олимпийски игри в Париж върху китайската икономика и спортната индустрия изданието ChinaBriefing публикува много факти и тенденции, потвърждаващи тези изводи.

На Китай, който е ключов играч в глобалната икономика, игри в Париж през 2024 г. дадоха отлична възможност да повиши глобалния си авторитет, да засили търговията и да разшири пазарното си присъствие чрез износ, свързан както със спорта и неговото развитие, така и с електронна търговия, заключава изданието. В неговия анализ се посочва, че игрите са били стимул за растежа на китайската спортна индустрия, подкрепяна от правителствените политики и от нарастващия обществен интерес към фитнеса и спорта.

Олимпиадата в Париж предостави множество възможности за китайския бизнес да се включи още по-активно в международната търговия. От спонсорски сделки и позициониране на продукти до възможности за износ и инвестиционни начинания, китайските предприятия получиха шанса да използват глобалното внимание около игрите, за да засилят пазарното си присъствие в чужбина. Този шанс бе подсилен и от това, че сектори като технологии, потребителски стоки и спортно оборудване, бяха напълно готови да се възползват от повишената видимост и засилването на потребителския интерес, генерирани от Олимпийските игри, посочи изданието.

Видимостта на китайските марки бе допълнително подсилена от техните роли като официални партньори и спонсори на Летните олимпийските игри в Париж 2024 г. Големите китайски компании, включително Alibaba и Mengniu, бяха най-добрите спонсори на игрите. Mengniu, по-специално, бе единствената китайска компания за потребителски стоки сред глобалните Олимпийски партньори, която се възползва най-много от видимостта на марката си на международна сцена. Нейните партньорства не само повишиха разпознаваемостта на марката, но и създават пътища за още по-голяма ангажираност на потребителите и активно навлизане на пазара.

Още в подготовката на Олимпиадата в Париж се наблюдаваше значително увеличение на търсенето на произведени в Китай стоки, произтичащо както от мащаба на Олимпиадата като международно събитие, така и от мощните производствени възможности на Китай. Данни от различни източници подчертават рязко увеличение на износа на китайски спортни стоки, свързани с различни спортни прояви, още преди Олимпиадата. Например от януари до април 2024 г. износът на спортно оборудване от Гуанджоу надхвърли 15,9 милиарда юана (2,22 милиарда щатски долара). В Дзъдзян, основен производствен център, износът на спортни стоки надхвърли 10 милиарда RMB (1,39 милиарда щатски долара) през същия период, отбелязвайки 24,8% увеличение на годишна база. По-специално, И‘у (Yiwu), основен играч в глобалната търговия с дребни стоки, отчете забележително увеличение от 45,6 процента на износа на спортни стоки.

Този скок отчасти се дължи на значителната роля на китайските производители в производството на Олимпийски стоки. Организационният комитет на Париж потвърди, че 80 процента от талисмани в Париж са произведени в Китай, като значителна част са произведени в И’у. Тази доминация подчертава стратегическото предимство на Китай в глобалната верига за доставки за продуктите, свързани с Олимпийските игри в Париж от 26 юли до 11 август т. г.

Вълнението от Олимпийските игри в Париж през 2024 г. повлия значително на дигиталния пазар, като китайските платформи за електронна търговия като Temu, SHEIN и AliExpress се възползваха от събитието, отбелязва изданието ChinaBriefing и насочва вниманието към истинския пик на трансграничната търговия в дните на игрите в Париж. Тези платформи се възползваха отлично от шума около Олимпиадата, за да увеличат видимостта си в Европа, предлагайки всичко от бюджетни аксесоари до спортно оборудване от висок клас. Този скок в електронната търговия помогна на китайските продавачи да се справят с предизвикателствата при изграждането на разпознаваемост на марката и навлизането на основните европейски пазари.

Олимпийските игри през 2024 г. повлияха значително на туризма и пътуванията между Китай и Франция. Отбелязан бе забележителен скок в резервациите за полети и пътуванията от Китай до Франция и обратно за периода 24 юли – 11 август, докато траеше Олимпиадата.

Етикети:Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СВЯТ

Украинските бежанци в Нидерландия вече трябва да плащат двойно по-висока лична вноска

6 юли 2025 15:02
СВЯТ

Словения ще проведе референдум за разходите за отбрана

6 юли 2025 14:35
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Симфоничният оркестър от Чанша гостува на „Софийски музикални седмици“

6 юли 2025 14:00
Децата на България

Красимир Вълчев: Изследване на ОИСР показа, че нашите ученици са с най-висок процент на разсейване

6 юли 2025 13:54
НОВИНИ

Трима загинаха, след като кола се заби в заведение в Разград, двама мъртви след катастрофа в Прохода на Републиката

6 юли 2025 12:44
БЪЛГАРИЯ

Кооперациите съзидават по-добър свят!

6 юли 2025 12:29
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13295
  • ОБЩЕСТВО 2686
  • ЦКС 196
  • ИКОНОМИКА 1345
  • СВЯТ 5119
  • РУСИЯ 2412
  • КИТАЙ 1174
още НА ФОКУС
СВЯТ

Украинските бежанци в Нидерландия вече трябва да плащат

6 юли 2025

Личният принос за работещите украински бежанци в Нидерландия ще се удвои, пише сайтът “Ню”, като цитира изказване в петък на

СВЯТ

Словения ще проведе референдум за разходите за отбрана

6 юли 2025

Словенският парламент подкрепи предложението на Лявата партия за провеждане на консултативен референдум за увеличаване на разходите за отбрана, съобщи в

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Симфоничният оркестър от Чанша гостува на „Софийски музикални

6 юли 2025

В рамките на 56-ия международен фестивал „Софийски музикални седмици“, който тази година се провежда от 22 май до 3 октомври

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.