Бирените фестивали – инерцията на освежаващата консумация в Китай
Въпреки продължаващите горещини китайският туристически пазар набира силно темпо през това лято. А бирените фестивали в редица градове привличат огромни тълпи.
Бурният напредък на туристическия пазар в Китай е свързан с премахването на строгите мерки за контрол на COVID-19 и сега, тъй като ограниченията за пътуване бяха премахнати, много повече хора пътуват това лято и посещават бирени фестивали в градове като Циндао, Далиен и Харбин.
През лятото туристите бягат от жегата и се тълпят в крайбрежни градове Циндао и Далиен, а също и в градове като Харбин в североизточната част на страната. Местните фестивали на бирата добавят допълнителна привлекателност към тези популярни дестинации.
Международният фестивал на бирата в Харбин беше открит преди дни в столицата на североизточната китайска провинция Хъйлундзян, предлагайки повече от 500 вида бира от над 30 марки. Посетителите могат да се насладят и на музикални изпълнения и тематични паради.
На 14 юли Международният фестивал на бирата в Циндао започна в крайбрежния град в източната китайска провинция Шандун, представяйки рекордния брой от повече от 2000 разновидности бира от над 40 страни и региони.
Фестивалът на бирата в Циндао, който бе открит през 1991 година, се превърна в най-голямото и влиятелно събитие за бира в Китай и сега е един от четирите големи фестивала на бирата в света.
Той също така се превърна в своеобразен карнавал за всички туристи, посещаващи местни обекти. Събитието включва над 300 дейности, включително музикални изпълнения, арт шоута, спортни събития, състезания по пиене на бира и модни ревюта за културата на бирата.
Фестивалът ще продължи 24 дни в родния град на прочутата пивоварна Циндао и се очаква да привлече над 5 милиона посетители тази година, повече от три пъти повече от миналата година.
„Бирата е универсален език, а фестивалите са ритуали на съпричастност. Комбинацията от тези две неща е най-важният фактор за успеха на Международния бирен фестивал в Циндао“, каза Лин Синю, един от старшите консултанти на фестивала.
Майкъл Бхати, студент от Австралия, беше сред тълпата на фестивала на бирата в Циндао, внимателно изучавайки списъка с напитки на входа на бирена палатка.
„За първи път съм на фестивал на бирата. Обичам да опитвам различни видове бира и харесвам съпътстващите мероприятия, казва Бхати. Цингдао е отворен и приобщаващ град и често получава приятелски жестове от местните жители“.
Бирените фестивали дават допълнителен тласък на потреблението, което е основен двигател на китайската икономика, тъй като туристите харчат щедро по време на летните ваканции.
По време на фестивала в Циндао, продавач на име Йе продава голямо разнообразие от пресни морски дарове, включително миди, морски охлюви, стриди и други.
„Около 3 часа сутринта всеки ден риболовните кораби се връщат с най-пресните морски дарове на достъпни цени. Моят бизнес не е само да печеля пари, но и да популяризирам нашите продукти пред повече хора“, каза Йе.
Уан Чон е зает да забавлява гостите в магазина си на улица „Дънджоу“ – бирена улица в Циндао. Той управлява три магазина за специализирани продукти, продаващи бирен сладолед, плодов чай и бирен хляб.
„От юни нашите три магазина са посещавани средно от над 1500 клиенти на ден. Бирата се превърна в част от ежедневието, каза Уан. За моя изненада нашите стоки привличат и много чуждестранни посетители. Те знаят много за произвежданата тук бира „Циндао“ и са склонни да опитат продуктите й.“
Тази година икономиката на Китай отбелязва стабилно възстановяване, като вътрешното потребление възвръща инерцията си. През първата половина на 2023 г. брутният вътрешен продукт на Китай се е увеличил с 5,5 процента на годишна база, а продажбите на дребно на потребителски стоки са нараснали с 8,2 процента.
Потреблението в секторите за обществено хранене и туризма надхвърли нивата отпреди пандемията, а приносът му към икономическия растеж достигна 77,2 процента за първите шест месеца на годината, каза Дзин Сяндон, служител на Националната комисия за развитие и реформи.
„Много видове потребителски дейности, включително фестивали за пазаруване, базари и дейности за насърчаване на продажбите, се провеждат едновременно с фестивалите на бирата, каза Уан Жону, професор в университета Шандун. Те могат да дадат силен тласък на летния туризъм и нощната икономика и да помогнат за ускоряване на икономическото възстановяване на страната след пандемията.“
Дай Бин, президент на Китайската туристическа академия, каза, че всички популярни туристически дестинации, нови или стари, правят всичко възможно да привлекат туристи с разнообразни продукти, дълбоко интегрирани с културата.
„Празничното потребление продължава да се обновява, отговаряйки на тенденцията за увеличаване на потреблението на китайските жители“, каза Уан Юн, експерт от Академията за макроикономически изследвания. „Трябва да се положат допълнителни усилия, за да се осигурят повече висококачествени стоки и услуги, насърчавайки продължаващото възстановяване и разширяване на потреблението.“