• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Ваня Григорова: Има тежък недостиг на шофьори в градския транспорт

От ЗЕМЯ 25 юли 2023
 Ваня Григорова: Има тежък недостиг на шофьори в градския транспорт

Много по-разумно е решението за нощния градски транспорт в София да бъде взето през идния януари. Това каза заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС от БСП Калоян Паргов. Той направи това предложение по време на вчерашното заседание на комисията. Членовете й обаче го отхвърлиха с 5 гласа “за”, 2 “против” и трима “въздържал се”.

“Всички решения, които ние сега взимаме за следващите месеци, са под условие, коментира той. – Все още нямаме бюджет за 2023-та, а идва време да приемем този за 2024 година, който ще е изключително важен. Още по-важна за нашите решения е Икономическата рамка на транспорта. В нея трябва да видим отразени всички решения, които взимаме сега”.

Членовете на Комисията по транспорт и пътна безопасност приеха доклада за подобряване на транспортното обслужване чрез промяна в наземната транспортна схема на обществения транспорт с 6 гласа “за”, нито един “против” и четирима “въздържал се”. Точка 11/3, която се отнася за нощния градски транспорт, не беше променена и остана така, както беше предложена. Връщането на нощните линии ще се случи на два етапа. До края на октомври ще бъдат пуснати двете най-натоварени линии N1 и N2 – “Младост” – “Люлин” и “Студентски град” – “Обеля”. До края на годината ще тръгнат тези от “Овча купел 2” до “Васил Левски” и от “Дружба” до “Гоце Делчев”.

На това решение категорично се противопоставиха Ваня Григорова, икономически съветник на президента на КТ “Подкрепа”, и Стефка Байчева, заместник-председател на Федерацията на транспортните работници “Подкрепа”, които присъстваха на заседанието на комисията вчера.

“Не за първи път обсъждаме въпроса за нощния градски транспорт в София. Всички знаят каква е позицията на синдикатите по тази тема. Няколко от членовете на Комисията по транспорт и пътна безопасност изредиха проблемите в този сектор, коментира Ваня Григорова. – Има много сериозен недостиг на шофьори. И когато говорим за още петима допълнително за нощния градски транспорт, трябва да имаме предвид липсата на 130 в момента. Това е над 10%. Не е възможно да бъде обезпечен кадрово нощният транспорт. Ако допуснем връщането на нощните линии, извънредният труд на шофьорите ще се увеличи. В момента по официални данни на Столична община и на транспортните дружества той е средно 197 часа на шофьор. А таванът на възможния извънреден труд е 150 часа. В тази връзка ще напомня за една френска аристократка, която казва: “Като няма хляб, яжте пасти!”. Нека не забравяме нерадостната й съдба”.

Ваня Григорова коментира мотивите на Борис Бонев от “Спаси София”, който е сред основните поддръжници за връщането на нощния градски транспорт. Икономическият експерт от КТ “Подкрепа” беше категорична, че Бонев и неговата организация се стараят да помогнат на бизнеса. “Сега бизнесът плаща за таксиметров превоз или сам трябва да осигури транспорта на работниците си. “Спаси София” действа така, че да спести разходи на работодателите, заяви Ваня Григорова. – Когато бъде въведен нощният транспорт, работниците ще бъдат принудени да чакат по един час през нощта на спирката, защото техните работодатели ще пестят разходи. Това ли им е социалната придобивка? Нищо лошо, ако имаме достатъчно шофьори, но няма! Сега те не могат да ползват полагащия им се платен отпуск, с който да се възстановят. 5 или 10 шофьори ще трябва да се изтеглят от дневните смени, за да може някой потенциален клиент на нощния транспорт “да пие още едно питие”, докато работещите се чудят как да стигнат до работното си място, защото недостигът на водачи ще се увеличи. И сега са налице курсове, които не се изпълняват, защото няма водачи – т. нар. открити курсове. Ако по разписание автобусът трябва да минава през определена спирка в 7:20, 7:40 и 8:00 ч. и за курса в 7:40 няма водач, гражданите ще чакат не 20, а 40 мин, което се случва на практика”.

Ваня Григорова изрази надежда, че общинските съветници ще вземат предвид всички тези факти, и ги призова да не подкрепят връщането на нощния градски транспорт. “Зная, че Борис Бонев и “Спаси София” не ги боли за шофьорите в столичния градски транспорт. Зная, че те живеят ментално в други държави, не в България. Но те трябва да управляват София, а не Прага”, каза тя.

Стефка Байчева призова общинските съветници да измислят работеща стратегия, чрез която да направят професията шофьор в столичния градски транспорт атрактивна за младите хора. “В никакъв случай не омаловажаваме социалната функция на нощния градски транспорт, каза тя. – Но с този огромен дефицит на шофьори е неразумно да бъде въведен отново. Водачите няма да станат повече през октомври, за да обслужват нощните линии. Те намират добре платена работа в европейските държави и остават да живеят и да се развиват професионално там”.

Етикети:Актуално София Ваня Григорова Паргов Борис Бонев
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

МОН публикува верните отговори от матурите по български език и литература

21 май 2025 16:38
НОВИНИ

Новият румънски президент е против изпращането на румънски войски в Украйна

21 май 2025 16:18
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Иван Таков: Кризата в столичния градски транспорт е пример за класов сблъсък на труда с капитала

21 май 2025 16:13
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Експерт: Годишно у нас има 45-50 хиляди слумчая на инсулт

21 май 2025 16:09
#ДПС-Общност и ЗаедностНОВИНИ

Хайри Садъков: Ако няКОЙ смята, че отнемайки ни централата, ще спре пътя на ДПС, не е познал (Видео)

21 май 2025 16:02
Закон и Ред

Заради локалите: Подготвя се нов Закон за детското правосъдие

21 май 2025 15:27
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12666
  • ОБЩЕСТВО 2578
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1269
  • СВЯТ 4801
  • РУСИЯ 2219
  • КИТАЙ 1088
още НА ФОКУС
НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

МОН публикува верните отговори от матурите по български

21 май 2025

Министерството на образованието и науката (МОН) публикува верните отговори от държавния зрелостен изпит по български език и литература, който се

НОВИНИ

Новият румънски президент е против изпращането на румънски

21 май 2025

Новоизбраният румънски президент Никушор Дан заяви, че е против изпращането на румънски войски в Украйна в рамките на евентуална мироопазваща

#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Иван Таков: Кризата в столичния градски транспорт е

21 май 2025

Кризата в столичния градски транспорт е перфектен пример за класов сблъсък на труда с капитала. Това каза Иван Таков, председател

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.