• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ЕКОЛОГИЯ НОВИНИ ИКОНОМИКА

Витанов: Правилата на ЕС за алтернативните горива ще създадат нови работни места

От ЗЕМЯ 12 юли 2023
 Витанов: Правилата на ЕС за алтернативните горива ще създадат нови работни места
Petar VITANOV in the EP in Brussels

Европейският парламент одобри нови правила за повече станции за алтернативни горива за автомобили и камиони, просто и лесно зареждане и по-чисти морски горива. Те са част от  пакета „Подготвени за цел 55 през 2030 г.“ – плана на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове с най-малко 55% до 2030 г. в сравнение с равнищата от 1990 г., и целят декарбонизация на транспорта.

Българският евродепутат Петър Витанов беше докладчик по темата за изграждането на инфраструктура за алтернативни горива в ЕС. След приемането на законодателството той направи коментар за журналистите в Европейския парламент.

„Използването на по-устойчиви, възобновяеми и ефективни енергийни решения в транспортния сектор ще помогне за намаляване на емисиите на парникови газове и замърсяването на въздуха, ще подобри качеството на живот на гражданите и ще създаде нови качествени работни места. Новите правила също ще помогнат за разгръщането на повече инфраструктура за зареждане и ще я направят толкова лесна за използване, колкото традиционните бензиностанции“, коментира Петър Витанов.

„Декарбонизацията на транспорта е възможна цел, само ако има къде да се зареждат транспортните средства, така че транспортната мрежа е ключова за този процес“, добави той.

Според Витанов смисълът на този регламент е да се създаде географски балансирана мрежа, със задължения за всяка страна от ЕС, която да осигури на гражданите еднакъв достъп по основната европейска пътна мрежа.

„Тази инфраструктура ще захранва цялата европейска икономика. И България трябва да участва активно в този процес, за да не е изолирана. Тя е ключова за страната ни, за туризма, бизнеса, защото се намираме на географски кръстопът“, добави той.

Членовете на Европейския парламент успешно договориха, че електрически зарядни станции за автомобили с мощност от минимум 400 kW ще трябва да бъдат разположени най-малко на всеки 60 км по трасетата на основната транспортна мрежа до 2026 г., като мощността на мрежата ще се увеличи до 600 kW до 2028 г.

За камиони и автобуси трябва да бъдат осигурени зарядни станции на всеки 120 км, като е заложено те да бъдат инсталирани на половината от главните пътища в ЕС до 2028 г. Държавите от ЕС трябва да гарантират също така, че станциите за зареждане с водород по основната транспортна мрежа ще бъдат разположени поне на всеки 200 км до 2031 г.

Потребителите на превозни средства с алтернативни горива ще трябва да могат лесно да плащат в пунктовете за зареждане (с разплащателни карти или безконтактни устройства и без необходимост от абонамент). Евродепутатите гарантират, че Комисията ще създаде „база данни“ на ЕС с информация за алтернативните горива до 2027 г., за да осведомява потребителите за наличността, времето за изчакване или цените на различните станции.

„Повишава се и прозрачността за начина на таксуване на зареждането. Например при бързите зарядни станции, цената трябва да се базира изцяло на цената на kw, докато при бавните има различни опции – цената може да се формира на kw, може да бъде цена на минута, на сесия или базирана на друг компонент“, добави Петър Витанов. 

Според него така предложеното законодателство не дава предимство на богатите за сметка на бедните.

„Имаше предложение да оставим нещата само на пазара. Но това можеше да е огромна грешка. Тези, които генерират огромните печалби, не могат да усетят наближаващата катастрофа, защото могат да си позволят по-качествен живот. Климатичните промени най-напред удрят бедните, при това несправедливо и непропорционално. Те не могат да си позволят да живеят на хубави места, да ядат качествена храна, да ползват медицински услуги“, каза социалистът.

Новите правила относно инфраструктурата за алтернативни горива бяха приети с 514 гласа „за“, 52 гласа „против“ и 74 „въздържал се“, докато тези за устойчиви морски горива бяха подкрепени с 555 гласа „за“, 48 „против“ и 25 „въздържал се“. След като Съветът одобри и двата закона, правилата за инфраструктурата за алтернативни горива ще се прилагат шест месеца след влизането им в сила, а правилата за устойчиви морски горива – от 1 януари 2025 г.

Етикети:Актуално БСП Витанов
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
НОВИНИ

Радев: Изложението в Осака ще покаже съвременния образ на България като иновационен хъб

18 май 2025 09:23
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Южнокитайски карст – разнообразието от грандиозни и емблематични континентални карстови пейзажи

17 май 2025 20:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китай е световен лидер в сектора за водородна енергия

17 май 2025 18:00
НОВИНИКУЛТУРА

Служители в музеи и галерии протестират с искане за поетапно увеличение на заплатите до 125% от средните за страната

17 май 2025 17:02
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Кристиан Вигенин пред ученици в Попово: Правата на европейските граждани са защитени както никъде другаде

17 май 2025 16:54
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Москва и Пекин са единодушни: В света не бива една група страни да налагат интересите си над другите

17 май 2025 16:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12597
  • ОБЩЕСТВО 2567
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1266
  • СВЯТ 4779
  • РУСИЯ 2203
  • КИТАЙ 1083
още НА ФОКУС
НОВИНИ

Радев: Изложението в Осака ще покаже съвременния образ

18 май 2025

Участието на тазгодишното изложение в Осака ще покажа на японската общественост и бизнес съвременния образ на България като утвърждаващ се

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Южнокитайски карст – разнообразието от грандиозни и емблематични

17 май 2025

Карстът е уникална форма, която се среща в райони, където каменните образувания и други меки скали се смесват с по-твърд

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китай е световен лидер в сектора за водородна

17 май 2025

Националната енергийна администрация на Китай публикува първия национален доклад за развитието на водородната енергия. Според документа през 2024 г. производството

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.