• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Всеобхватно развитие на китайските бързи железници в началото на 21-ви век

От в. "Китай днес" 17 декември 2023
 Всеобхватно развитие на китайските бързи железници в началото на 21-ви век

В Китай бърза железница има две значения. От гледна точка на техническите изисквания, тя се отнася към пътническа железница, която се движи със скорост от около 250 – 300 км/ч. Тези железници са от нов тип и са конструирани след въвеждането на политиката за повишаване на скоростта на железниците в страната. От гледна точка на построяването на железопътни съоръжения и пътища, бързата железница се отнася към новите линии, които са проектирани да понасят скорост от над 200 км/ч на територията на КНР.

Китай поставя началото на мегапроекта за създаване на бързи железници в началото на 21-ви век, 20 – 30 години след повечето развити държави в света, но заради силата на иновациите с китайски характеристики китайските бързи железници постигат бързо и всеобхватно развитие за много кратък период.

След откриването на японския Shinkansen през 1964 г., Китай започва да се фокусира върху развитието на високоскоростни железници в чужбина. По това време железопътният пробег на Китай е само 52 000 километра без никакви високоскоростни линии, а средната скорост е едва 43 км/ч. По това време японският Shinkansen вече се движи с максимална скорост от 210 километра в час.

В началото на 80-те години Китай започва да планира изграждането на високоскоростна железница. През 1984 г. китайско издателство публикува книга, наречена „Високоскоростна железница“. Книгата е първа по рода си в Китай, която анализира развитието на високоскоростните влакове в Япония, Франция и Германия.

По това време високоскоростната железопътна линия Пекин – Шанхай е в етап на замисъл, докато съществуващите линии са все повече и повече.

През 1993 г. средната скорост на пътническите влакове в Китай е само 48,1 км. За това на 1 април 1997 г. се въвежда реформа и максималната скорост е увеличена на 140 км/ч, а средната – 54,9 км/ч. След това Китай въвежда увеличаване в скоростта още пет пъти.

На 18 април 2007 г. се пускат в експлоатация първите бързи влакове. Това е преломна точка в китайските железопътни технологични възможности. Китайското железопътно строителство постигна пробив в девет основни технологии, които осигуряват условията за следващото развитие на високоскоростните железници и възможностите, които се откриват пред Китай за строителство на железници в чужбина.

От 2007 до 2011 г. са изградени последователно голям брой високоскоростни железници, сред които линиите Пекин – Тиендзин, Ухан – Гуанджоу, Джънджоу – Сиан, Шанхай – Ханджоу, Пекин –Шанхай и други.

Към януари 2011 г. Китай вече е изградил 8358 км високоскоростни железопътни линии, нареждайки се на първо място в света.

На 1 декември 2012 г. официално е открита и първата в света високоскоростна железопътна линия в района на ниските температури – високоскоростната железница Харбин.

През 2013 г. китайската високоскоростна железопътна линия увеличава оперативния си пробег до 10 463 км и се оформят основно „четирите вертикални“ магистрални линии.

На 26 декември 2014 г. е отворена за движение линията Лан – Син, първата високоскоростна железопътна линия в Китай, пресичаща ветровития и пясъчен район на пустинята Гоби.

До 2014 г. броят на линиите в континентален Китай се е разширил до 28 провинции и градове. Високоскоростната железопътна мрежа обхваща повече от 160 града на ниво префектура, което представлява повече от 55% от градовете.

До края на 2017 г. националният железопътен пробег достига 127 000 километра, от които 25 000 км са високоскоростни железопътни линии. Това представлява 66,3% от общия световен високоскоростен превоз. Степента на електрификация на железниците в Китай е на първо място в света.

Плановете на китайското правителство са до 2030 г. китайската високоскоростна железопътна мрежа да реализира свързаността между вътрешните и външните линии, между многоканалния поток и вътрешните региони, между столиците на провинциите и транзита между големите градове в окръзите.

Етикети:Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света на традиционната китайска дреха ципао

29 юни 2025 16:00
НОВИНИ

На протеста в Белград са пострадали най-малко 48 полицейски служители и 22 граждани

29 юни 2025 15:41
ПОЗИЦИЯ

Палестинският посланик у нас: Газа е подложена на война, на масово изтребление

29 юни 2025 14:55
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Космическите начинания на Китай ще осигурят платформа за по-широко международно сътрудничество

29 юни 2025 14:00
СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Всеки пети българин е с прекъснати здравноосигурителни права

29 юни 2025 13:52
СКАНДАЛНО

„Хаарец“: Израелски войници признават, че са получили заповед да стрелят по невъоръжени цивилни в Газа

29 юни 2025 13:33
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13245
  • ОБЩЕСТВО 2684
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1338
  • СВЯТ 5072
  • РУСИЯ 2384
  • КИТАЙ 1166
още НА ФОКУС
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света

29 юни 2025

Четвъртата лекция за тази година от поредицата „Китайската история”, която се проведе в Китайския културен център в София, бе посветена

НОВИНИ

На протеста в Белград са пострадали най-малко 48

29 юни 2025

48 полицейски служители и 22 граждани са пострадали по време на снощния антиправителствен протест в Белград, съобщи сръбският министър на

ПОЗИЦИЯ

Палестинският посланик у нас: Газа е подложена на

29 юни 2025

Както каза папата преди дни от Ватикана, международното право и международното хуманитарно право понастоящем в тези дни вече не е в

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.