• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

В автомобилната промишленост, особено в производството на електрически превозни средства, Китай и Европа имат широки общи интереси

От в. "Китай днес" 22 юни 2024
 В автомобилната промишленост, особено в производството на електрически превозни средства, Китай и Европа имат широки общи интереси

Налагането на изравнителни мита върху вноса на електрически автомобили от Китай няма да е подходящо решение за засилване на конкурентоспособността на европейската автомобилна промишленост.

Това посочи неотдавна представител на германския автомобилен гигант „Фолксваген“ в отговор на решението на Европейската комисия да наложи временни изравнителни мита в размер до 38,1% върху внасяните от Китай електромобили. Според него Европа трябва да насърчава прехода на автомобилната индустрия към електрификация и неутралност по отношение на климата, а не да се занимава с протекционизъм.

„Мерцедес-Бенц“, BMW и други европейски автомобилни компании също изразиха несъгласието си, посочвайки, че увеличението на митата ще попречи на развитието на европейските автомобилни компании, също така ще навреди на интересите на Европа като цяло. Търговската камара на Европейския съюз в Китай излезе с изявление, в което изрази загриженост, че протекционисткият подход може да доведе до ескалация на търговските търкания с Китай и да окаже въздействие върху търговско-икономическите връзки между двете икономики.

Това че големите европейски автомобилни компании, които са защитавани постоянно от ЕС, са против тарифните мерки на Европейската комисия, показва, че решението не е в техен интерес, а политически ход.

Тази практика е в противоречие с принципите на пазарната икономика и правилата на международната търговия, нанася сериозни вреди на законните права и интереси на китайските и европейските автомобилостроители и на веригата за доставки на автомобили.

В автомобилната промишленост, особено в производството на електрически превозни средства, Китай и Европа имат широки общи интереси. През последните години BMW, „Фолксваген“ и други европейски автомобилни компании разширяват бизнеса си с електромобили в Китай, а BYD, Great Wall и други китайски фирми са инвестирали или планират да инвестират в Европа.

Чрез лоялна конкуренция и сътрудничество автомобилните индустрии на Китай и Европа вече са свързани неразривно, което благоприятства конкурентоспособността на европейските компании, също така е в съответствие със стремежа на Европа към енергиен преход и нисковъглероден растеж.

Етикети:Китай Европа Автомобили Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
НОВИНИ

Киселова: Партиите зад кабинета са “съдружници по неволя”

5 юли 2025 14:49
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Новите модели на потребление в Китай повишават вътрешното търсене

5 юли 2025 14:00
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Г-7 се превърна в Г-6

5 юли 2025 12:00
ИКОНОМИКА

Шефът на НАП: След 8 август цената на касовата бележка ще е и в лева, и в евро

5 юли 2025 11:17
НОВИНИ

Йотова: Има четвърта партия, от която зависи дали правителството ще е стабилно

5 юли 2025 10:33
Закон и Ред

МВР отбелязва 146 години от създаването си

5 юли 2025 10:02
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13293
  • ОБЩЕСТВО 2686
  • ЦКС 196
  • ИКОНОМИКА 1345
  • СВЯТ 5114
  • РУСИЯ 2412
  • КИТАЙ 1170
още НА ФОКУС
НОВИНИ

Киселова: Партиите зад кабинета са “съдружници по неволя”

5 юли 2025

Правителството ще работи докато повечето от парламентарните групи по поддържат, защото партиите са “съдружници по неволя”.  Така председателят на парламента

ИКОНОМИКА КИТАЙ

Новите модели на потребление в Китай повишават вътрешното

5 юли 2025

Собствениците на домашни любимци харчат пари за интелигентни тоалетни, кутиите с щори се разпространяват от рафтовете в чужбина, след като

ПОЛИТИКА КИТАЙ

Г-7 се превърна в Г-6

5 юли 2025

След внезапното напускане на Тръмп срещата на върха загуби всякаква логика Индийският премиер Нарендра Моди се появи в кратка среща

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.