Дежа Вю – две години след “ала-балата” на Кирил Петков, властта пак ни обещава завод за електромобили
През 2021 г. тогавашният икономически министър и настоящ лидер на “Промяната” се хвалеше, че е привлякъл инвестиция за нов завод в Ловеч, но и до днес на мястото на някогашния гигант “Балкан” е гола поляна
Мащабна инвестиция за над 600 млн. евро от областта на производството на критични компоненти за автомобилната индустрия се очаква да бъде осъществена в началото на 2024 г. в България.
Към момента западноевропейският инвеститор, който има няколко производствени локации в Европа и опит в България, обмисля с държавата две възможности да ситуира производството си: в Северна България – около Русе, или в района на Стара Загора. Това съобщи в интервю за БТА министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов.
Министър Богданов изтъкна, че това е един от основните трендове в Европа и е свързан с развитието на електрическите автономни автомобили, а България се позиционира в този сектор, с тенденцията, според “Аутомотив Клъстер България”, през следващата година приносът му в националната икономика да е между 10 и 12 на сто от БВП. Министър Богданов уточни, че предстоящата в началото на следващата година инвестиция е само едно от няколкото инвестиционни намерения за 2024 година, върху които се работи.
ЗЕМЯ припомня, че на 10 юли 2021 г. тогавашният министър на икономиката и бъдещ лидер на ПП-ДБ и премиер Кирил Петков свика журналисти и се похвали, че е подписан меморандум с германския производител на електроавтомобили Next.e.GO за производство на електромобили. Той съобщи, че фабриката ще се намира на терена на завод Балкан в Ловеч, като трябва да заработи до 2 години.
От 2021 г. досега обаче на терена има само една голя поляна, напомни наскоро в. “19 минути”.
„Планираният капацитет е по 20 000 коли на година, като плановете на инвеститора са тази бройка да бъде сериозно надхвърлена”, обяви Петков.
Съобщението на Кирил Петков за подписан меморандум изпреварва с пет дни решението на Министерски съвет от 15 юли 2021 г., на което служебният кабинет одобрява проект за въпросния меморандум. Това е вторият меморандум след този, с Джемкорп със скандални клаузи.
Бъдещият завод за електромобили в Ловеч бе обявен за приоритетен инвестиционен проект, който предвижда 280 млн. лв. инвестиция в рамките на три години.
Разследване на в. “Труд” още тогава показа, че зад основаната през 2015 г. компания, базирана в Аахен и представена от
Кирил Петков като „германска”, стоят албански милионери, започнали бизнеса си с перални втора употреба, с които са прали униформите на умиротворителните военни сили в Косово.