• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
СКАНДАЛНО НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Експеримент на Петър Витанов във влака – жега, мръсни вагони, без течаща вода

От ЗЕМЯ 28 юли 2023
 Експеримент на Петър Витанов във влака – жега, мръсни вагони, без течаща вода

36 градуса навън, 35 градуса в купето. При тези условия се возят пътниците във влака по линията София – Пловдив, установи проверка на евродепутата Петър Витанов. Макар и евтино, пътуването с жп транспорт крие куп неприятни моменти, става ясно от заснетото от него видео.

Във влака от София до Пловдив няма климатик, а прозорците са затворени плътно и температурите се покачват с всяка изминала минута. Този на връщане вече е климатизиран, но явно техниката не работи и температурите отново не се различават от тези навън. Във вагона е прашно, прозорците не се отварят, а хигиената в тоалетните е под всякаква критика.

„Прозорците, дори в първа класа, рядко се отварят, освен ако човек не разполага с подръчни инструменти. В нашето купе един човек носеше отвертка и това ни спаси от задушаване“, разказа Витанов.

Проверката показва, че няма и течаща вода в тоалетните. По време на пътуването една от вратите между вагоните се отваря, което представлява сериозна опасност за пътуващите, сред които има и много деца.

„Пътуването от София до Пловдив отне два часа и половина. На практика и с кола по нашите любими магистрали, по които винаги има някакъв ремонт, отнема толкова. За 10 лева успяхме да се придвижим, и то с екологичен транспорт. Дотук с добрите новини. Неприятните моменти са свързани с отворената врата на влака, окаяния вид на тоалетните, липсата на вода и на климатик. В края на пътуването се чувствам като излязъл от сауна“, коментира Витанов, пристигайки на гарата в Пловдив.

Макар и със закъснение от графика, връщането е по-комфортно, защото е с по-модерна композиция. 

„Ако искаме да имаме по-екологичен транспорт, трябва да се направят инвестиции в държавните железници. Не може с локомотиви от 40 – 50 години да имаме устойчив жп транспорт“, коментира Петър Витанов, който е координатор в Комисията по транспорт в Европейския парламент, а като гражданин е един от стотиците, които сигнализират за условията в БДЖ.

Развитието на железопътния транспорт е един от основните приоритети на Европейския съюз. Високоскоростната жп мрежа на територията на Съюза трябва да се удвои до 2030 г. и да се утрои до 2050 г. според заложените цели в плановете за декарбонизация на транспорта.

„Целта е хората все по-често да избират железопътния транспорт, защото е най-екологичен. Затова и пътуването с влак се насърчава, финансират се проекти, развива се европейската железопътна мрежа. Все неща, по които работя като координатор в Комисията по транспорт на ЕП“, добави евродепутатът социалист.

България отсъства от картата на високоскоростните влакове в Европа, въпреки че е втора по пpивлeчeни инвecтиции от eвpoпeйcĸитe фoндoвe зa изгpaждaнe и мoдepнизaция нa жп инфpacтpyĸтypaтa си след Полша. На този фон дори завършването на основната железопътна мрежа изглежда като трудно постижима задача.  

„За хората, с които се возих в купето, темата за високоскоростни влакове в България е мираж. Те искат елементарни неща за 21-ви век, като това да не се задушават от жега през лятото и да не зъзнат през зимата, както и да знаят колко време ще се движат от точка А до точка B. Ако искаме да сме в крак с времето, с процесите на декарбонизация и електрификация, които текат в транспортния сектор в Европа, са нужни инвестиции именно в жп транспорта. По-бързата скорост и по-качествената услуга със сигурност ще мотивират хората да се придвижват с влак. А от това ще спечелят всички – БДЖ, държавата, околната среда и разбира се, пътниците, които ще се качват на влак не само експериментално или по принуда, а защото си заслужава”, коментира Витанов.  

Етикети:Актуално Витанов БДЖ
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СКАНДАЛНОСВЯТ

Израел стреля по дипломати! За разлика от нашето Външно – Германия, Франция и Ирландия искат извинения и обяснения!

21 май 2025 18:49
СКАНДАЛНОНОВИНИ

БГ-реалност! Баща наркоман и рецидивист подтиквал сина си да пребие съученик в час

21 май 2025 18:01
ЗЕМЕДЕЛИЕИКОНОМИКА

МЗХ предлага удължаване на срока за изпълнение на проектите по две процедури от компонент „Устойчиво селско стопанство“ на НПВУ

21 май 2025 18:01
СКАНДАЛНОНОВИНИ

Бащата на Сияна: Убиецът на детето ми ще получи 5 до 12 години, това е цинично!

21 май 2025 17:47
Закон и РедНОВИНИ

Сезираха главния прокурор за отказа на Киселова да бъде гледано в НС искането за референдум

21 май 2025 17:33
ОБЩЕСТВОИНТЕРВЮ

Проф. Ваня Добрева пред „Труд news”: Парламентът нарушава автономията на висшите училища

21 май 2025 17:07
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12670
  • ОБЩЕСТВО 2580
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1270
  • СВЯТ 4802
  • РУСИЯ 2219
  • КИТАЙ 1088
още НА ФОКУС
СКАНДАЛНО СВЯТ

Израел стреля по дипломати! За разлика от нашето

21 май 2025

Франция ще извика за обяснения израелския посланик, след като израелската армия произведе предупредителни изстрели по време на посещение на дипломати, сред

Закон и Ред НОВИНИ

Сезираха главния прокурор за отказа на Киселова да

21 май 2025

Дали Наталия Киселова си е присвоила правомощия, които са в компетенциите на парламента като орган, а не на неговия председател,

ОБЩЕСТВО ИНТЕРВЮ

Проф. Ваня Добрева пред „Труд news”: Парламентът нарушава

21 май 2025

Промените в Закона за висшето образование, които предвиждат разширяване на функциите на МС при закриване на университети предизвикаха негативни реакции

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.