Електронните спортове вече са широко признати в Азия
Китай официално е признал електронните спортове за 99-а спортна категория в страната и им оказва силна подкрепа
Преди време в Шанхай EsportsAsianChampionsLeague (ACL) проведе първото международно цялостно състезание по електронни спортове в Азия, съобщи англоезичното китайско издание GlobalTimes. Изданието цитира Уан Синян, съосновател и изпълнителен директор на VSPO, който е отбелязал, че турнирът консолидира фрагментираната система за електронни спортове в Азия и че предстои електронните спортове да станат по-стандартизирани и интернационализирани в близко бъдеще. VSPO е главният оператор на международните турнири по електронни спортове (esports), който обединява операторите в страните, където са развити електронните спортове.
„Когато говорим за електронни спортове, Азия е най-силният регион в света. Да можеш да събереш и обединиш всички тези играчи в един турнир, е наистина фантастично“, смята почетният председател на ACL и председател на Саудитската федерация по електронни спортове принц Фейсал бин Бандар бин Султан цитиран от GlobalTimes.
Вицепрезидентът на Международния олимпийски комитет Сер Миан, заедно с играчи на електронни спортове от цял свят, участваха в среща в Шанхай, за да обсъдят по-нататъшното съзряване и развитие на електронните спортове в Китай и в цяла Азия. На съвещанието бе извършена и подготовка за първите олимпийски игри по електронни спортове, които предстоят в Саудитска Арабия през 2025 г.
През юли 2024 г. Китай инициира създаването на работна група за електронни спортове в рамките на Международната организация за стандартизация (ISO), като VSPO ръководи създаването на нови международни стандарти за електронните спортове.
Встъпителният ACL турнир в Шанхай планира да се създадат арени за електронни спортове Skyring в няколко основни държави и региони в Азия. Това ще осигури безпрецедентно ниво на потапяне и интерактивност за зрителите. То ще бъде нов крайъгълен камък в изживяването на електронните спортове, отбелязва GlobalTimes. Джън Джоуей, световен шампион на StreetFighter 6, подчерта важността както на масовото участие, така и на професионалните грижи за развитието на електронните спортове.
„Поглеждайки назад към първия си път, когато се състезавах в чужбина, тъй като играех на няколко състезания, имах много кратки почивки между тях. Бях толкова изтощен, че дори заспах прав. В такива ситуации е наистина трудно да поддържаш върхови резултати. Така че турнир, който осигурява страхотно изживяване и на феновете, като същевременно дава на играчите достатъчно време за почивка, би бил идеалниятформат“, каза Джън.
За да остане верен на масовия характер на електронните спортове, като същевременно гарантира, че професионалните играчи получават достатъчно почивка, ACL турнирът предлага различни видове отворени квалификации, предоставящи възможности за непрофесионални играчи. Чрез строг процес на подбор турнирът създаде специален път за талантливи „масови“ играчи, за да се издигнат в кариерата.
„Тъй като електронните спортове се превръщат в широко призната форма на спорт, благодарение на техния успех на Азиатските игри, Олимпийската седмица на електронните спортове и Световната купа по електронни спортове, ние вярваме, че международните турнири по електронни спортове са бъдещето на този спорт“, казва Ин Дино, основател на VSPO, пред GlobalTimes.
Електронните спортове са официално признати за 99-а спортна категория в Китай. През първата половина на 2024 г. китайската индустрия за електронни спортове постигна общи приходи от 12 милиарда юана (1,8 милиарда долара), което е увеличение от 4,43% на годишна база. Действителните приходи от продажби на китайския пазар на игри за електронни спортове достигнаха 69,143 милиарда юана, което е годишен ръст от 7,24 процента. Китай твърдо държи позицията на най-големия пазар на електронни спортове в света по отношение на производствения мащаб, броя на потребителите и темпа на растеж.
„Включването на електронните спортове като професия не само насърчи стандартизацията на тези спортове, но също така доведе до създаването на свързани специалности в няколко университета, за да отговори на бъдещото търсене на пазара“, каза пред GlobalTimes експерт по игри и състезателен играч на Hearthstone, класиран в топ 100 в Китай Луо. „Китайското правителство предостави силна подкрепа на индустрията на електронните спортове със серия от политически документи, подчертаващи нейната решаваща роля в новото потребление и икономическия растеж“, добави той.