• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ПОЛИТИКА КИТАЙ

ЕС не трябва да изпуска „последния влак“ за разрешаване на спора заелектромобилите

От в. "Китай днес" 31 август 2024
 ЕС не трябва да изпуска „последния влак“ за разрешаване на спора заелектромобилите

На 20 август Еврокомисията публикува информация за окончателно съдебно решение, в което се предлага да се наложи петгодишно изравнително мито в размер от 17% до 36,3% върху електрическите превозни средства, произведени в Китай. Ако този търговски протекционистки подход се осъществи, той не само ще накърни сериозно интересите на китайската автомобилна промишленост, но и ще подкопае сътрудничеството между Китай и ЕС.

От края на юни тази година, за да се разреши спора между Китай и ЕС по въпроса за електрическите превозни средства, двете страни проведоха над 10 кръга консултации. При оповестяването на окончателното решение, взето от европейската страна, обаче не са взети предвид изцяло становищата на китайската страна и все още се настоява за погрешен подход. Решението се основава на „фактите“, определени едностранно от европейската страна, а не договорени по взаимно съгласие между двете страни. Това противоречи на „правилата, върховенството на закона и справедливостта“, за които говорят някои хора от европейската страна.

Независимо какви са мотивите на европейските политици за натиск върху китайската индустрия на електрически автомобили, нещо е сигурно – техният подход е вреден и е широко критикуван от редица европейски политици и бизнесмени. Германският канцлер Олаф Шолц обяви, че е против ограничаването на търговията с автомобили, като призова търговията да остане „справедлива и свободна“.

Наскоро Китайският университет по политически науки и право публикува статия, озаглавена „Новите номера на ЕС за индустриални субсидии в името на зелената трансформация“. Статията разобличава протекционистката същност на политиките за субсидии в името на зелената трансформация. В статията се посочва, че ЕС е създал систематична и всеобхватна индустриална политика и стратегия за координация в подкрепа на повишаването на конкурентоспособността на съответните си индустрии чрез предоставяне на мащабни субсидии. В същото време ЕС приема дискриминационни политики срещу продуктите от други икономики. Какви са истинските цели на всичко това? Икономисти, предприемачи и мозъчни тръстове от ЕС посочват, че новите изравнителни мерки на ЕС в името „лоялна конкуренция“ са протекционистки.

Британският вестник „Таймс“ и други медии публикуваха статии, в които се посочва, че ЕС иска от потребителите да преминат към електрически превозни средства, като същевременно се опитва да блокира доставките на рентабилни електрически превозни средства, което е абсурдно.

На 9 август Китай прибягна до механизма за уреждане на спорове в рамките на СТО по отношение на временните изравнителни мерки на ЕС за електрическите превозни средства. Това даде ясен сигнал, че Китай ще предприеме всички необходими мерки, за да защити решително законните права и интереси на китайските предприятия.

Етикети:ЕС Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Стартира механизмът „Златен триъгълник“ между Китай, АСЕАН и ССПЗ

7 юни 2025 16:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Изложението Китай – ЦИЕ в Нинбо търси нови визии за бъдещето

7 юни 2025 14:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китайският лидер обяви национална цел за превръщането на КНР във водеща глобална сила в образованието до 2035 г

7 юни 2025 12:00
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Министър Гуцанов покани генералния директор на МОТ Жилбер Хоунгбо  на посещение в София

7 юни 2025 11:30
НОВИНИОБЩЕСТВО

В следващите 10 години би могъл да се появи изкуствен интелект с проблясъци на съзнание, заяви доц. д-р Мариана Тодорова

7 юни 2025 10:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Председателят Си към децата: Вие сте бъдещето на Китай като силна и възродена държава

7 юни 2025 10:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12917
  • ОБЩЕСТВО 2626
  • ЦКС 192
  • ИКОНОМИКА 1296
  • СВЯТ 4901
  • РУСИЯ 2291
  • КИТАЙ 1118
още НА ФОКУС
ПОЛИТИКА КИТАЙ

Стартира механизмът „Златен триъгълник“ между Китай, АСЕАН и

7 юни 2025

Международната общност обърна голямо внимание на първата среща на върха между Китай, АСЕАН и Съвета за сътрудничество в Персийския залив

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Изложението Китай – ЦИЕ в Нинбо търси нови

7 юни 2025

В интервю за КМГ изпълнителният директор на Център за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайският лидер обяви национална цел за превръщането на

7 юни 2025

В новия брой на списание „Циушъ“, който излезе от печат на 1 юни, беше публикувана важна статия на Си Дзинпин,

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.