• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Жп линията Унгария-Сърбия: Прагматичното сътрудничество между Китай и ЕС в действие

От в. "Китай днес" 24 май 2024
 Жп линията Унгария-Сърбия: Прагматичното сътрудничество между Китай и ЕС в действие

Железопътната линия Унгария – Сърбия свързва Будапеща, столицата на Унгария, и Белград, столицата на Сърбия. Това е знаков проект на Китай и страните от Централна и Източна Европа за съвместно изграждане на инициативата „Един пояс, един път“. Успешното изпълнение на този проект служи като пример за целия свят за потенциала на прагматичното партньорство, което може да бъде изградено в подобни сфери между Китай и Европейския съюз като цяло.

Старата железопътна линия между Унгария и Сърбия, която се използваше преди новия проект, е построена в края на 19-и в. Поради влошаването и остаряването на оборудването средната скорост на локомотивите по линията беше само едва 40 км/ч. Ма Дзюнчъ, младши научен сътрудник в Института за европейски изследвания на Китайската академия за социални науки, отбеляза, че остарялото планиране на маршрутите и техническите условия вече не са в състояние да отговорят на нуждите на икономическото развитие на двете страни.

Максималната експлоатационна скорост на модернизирания участък Белград – Нови Сад е 200 км/ч. След пускането на отсечката в действие Сърбия вече също е една от страните в света, която разполага с високоскоростен жп транспорт. Времето за пътуване на влаковете между двете дестинации е намалено на едва около 30 минути, а все повече жители на Белград и Нови Сад избират да пътуват често за работа или просто за туризъм и разходка през свободното време. Благодарение на отварянето на участъка туристите могат лесно да прекосят река Дунав с високоскоростната железопътна линия и да посетят два исторически града в Сърбия за един ден. Представител на ChinaRailway International отбеляза, че от откриването на новата железопътна линия се забелязва значително увеличение на броя на туристите, които посещават Нови Сад. Това не само допринася за активизирането на туристическата икономика в региона, но и укрепва значението на маршрута.

„За да успее международното сътрудничество, е необходимо да се предприемат активни мерки за премахване на ограниченията и бариерите, които пречат на международното развитие. Само по този начин можем да създадем по-добри условия за взаимодействие и растеж между държавите, което ще доведе до по-устойчиво и благоприятно бъдеще за всички.“ Ма Дзюнчъ коментира още, че завършването на железопътната линия Унгария-Сърбия в бъдеще може ефективно да компенсира недостига на железопътни връзки между двете страни в посока север-юг. Ефективното движение на хора и стоки по железопътния транспорт може не само да стимулира местното икономическо развитие, но и да допринесе за по-нататъшното укрепване на връзките между Унгария и Сърбия и в други сфери. Освен това, проектът е един прекрасен пример за успешно сътрудничество между Китай и европейските страни като цяло, така че и двете страни да могат по-добре да се интегрират в процеса на международно партньорство.

Изграждането на железопътната линия Унгария-Сърбия, като първата европейска поръчка за китайската технология за високоскоростна железница, се извършва в съответствие с европейските железопътни стандарти. Това е първият проект, който реализира докинг между железопътната технология и оборудването на Китай и техническите изисквания на Европейския съюз за железопътните връзки.

Дин Чун, директор на Центъра за европейски изследвания към университета „Фудан“, смята, че железопътната линия Унгария-Сърбия осигурява възпроизводим и обобщаващ модел на сътрудничество. Проектът е пример за как да се постигне ефективна интеграция на китайските програми и европейските стандарти.

С появата на китайски високоскоростни железопътни технологии в Европа, процесът на съвместно изграждане също се превърна във възможност за двете страни да засилят обмена и сътрудничеството. В допълнение към създаването на работни места, местните жители имат и възможности за повишаване на квалификацията и кариерното развитие. Най-малко 40 служители на сръбските железници са преминали специализирано обучение, което ги прави основата на високоскоростните железопътни технологии в страната.

„Благодарение на концепцията за сътрудничество, предложена от китайската страна, изграждането на железопътната линия Унгария-Сърбия стана част от модернизацията на Сърбия“, заяви сръбският президент Александър Вучич по време на свое посещение на строителната площадка на участъка.

Служител на ChinaRailway International отбеляза, че след завършването на строителството и отварянето за движение на цялата железопътна линия Унгария-Сърбия, времето за пътуване между столиците на двете страни ще бъде намалено от 8 на само 3 часа, което може не само да разшири икономическото и търговското сътрудничество и обмена между двете страни, но също така е от голямо значение за насърчаване на съвместното изграждане на „Един пояс, един път“ и Европейската стратегия за развитие.

Според Ма Дзюнчъ в настоящия момент са редки инфраструктурните проекти, които се сравняват с железопътната линия между Унгария и Сърбия. Този конкретен пример за сътрудничество не само е символичен, но също така представлява истински резултат от успешното многостранно сътрудничество. Той служи като вдъхновяващ пример за съвместни проекти между няколко държави, които имат потенциал да променят лицето на региона и да подобрят условията на живот на хората.

Етикети:Актуално Китай Унгария Сърбия ЕС
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
#ДПС-Общност и ЗаедностНОВИНИ

Джейхан Ибрямов за запечатването на централата на ДПС: Това е бухалка!

19 май 2025 19:12
НОВИНИОБЩЕСТВО

Отиде си великият хореограф Маестро Юрий Григорович

19 май 2025 19:01
СВЯТ

Джорджеску: Истинската битка не се води пред фалшифицирани урни и в купени съвести, а в непоколебими сърца,

19 май 2025 18:54
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Румен Радев: България и Япония са свързани от уважението си към националната култура и традиции

19 май 2025 18:43
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Недялко Недялков: Заради децата ни! На 31 май от 12 часа на площада в Триъгълника на властта – да покажем на света, че си искаме лева!

19 май 2025 18:33
ИСТОРИЯТА Е ЕДНАОБЩЕСТВО

Почит към Хо Ши Мин – баща и лидер на нов Виетнам, човек-епоха в борбата с колониализма

19 май 2025 17:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12627
  • ОБЩЕСТВО 2571
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1268
  • СВЯТ 4786
  • РУСИЯ 2209
  • КИТАЙ 1087
още НА ФОКУС
НОВИНИ ОБЩЕСТВО КУЛТУРА СВЯТ РУСИЯ

Отиде си великият хореограф Маестро Юрий Григорович

19 май 2025

Той бе легенда на Мариинския театър и Болшой театър, напусна ни на 98-годишна възраст Маестрото на руския балет Юрий Григорович,

СВЯТ

Джорджеску: Истинската битка не се води пред фалшифицирани

19 май 2025

Бившият кандидат за президент на Румъния Калин Джорджеску реагира за първи път в понеделник след поражението на политическия си съюзник

НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Румен Радев: България и Япония са свързани от

19 май 2025

Време е дипломацията да се активира в пълна степен за прекратяване на войната в Украйна, подчерта държавният глава в отговор

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.