ИТН: Пътни фирми, близки до ГЕРБ, пробиха при “сглобката”
“Има липса на държава, има липса на държавни институции.”
Това коментира пред БТВ бившият регионален министър Гроздан Караджов. Той участва в кабинета на Кирил Петков като представител на ИТН.
“Ако се погледне в генезиса на управленската сглобка – ще видите, че нещо, което е заченато в грях към собствените избиратели, няма как да е стабилно. Участниците в сглобката си нямат никакво доверие и често си говорят през медиите. Резултатът от това управление е плачевен и пълен провал”, смята той.
ИТН били готови да участват в управление, но без Кирил Петков и Асен Василев.
Пътищата бяха използвани от ПП, за да се замаскира неумението им да управляват, коментира той за кабинета “Петков”.
Според Караджов ГЕРБ и ПП не спорят за пътища, а за назначенията. По негови думи една група фирми в строителството е абонирана за пътно строителство.
„В новите условия на Агенция „Пътна инфраструктура“ при новото ръководство са заложени множество корупционни възможности. Нашите поръчки бяха проверявани от българския клон на Асоциация „Прозрачност без граници”, то тук всякакъв контрол е изхвърлен, защото външен одитор щеше да каже, че те са с корупционен потенциал“, каза в предаването „Тази сутрин“ народният представител от „Има такъв народ“ Гроздан Караджов.
„Пътищата бяха използвани от ПП, за да се маскират невъзможността да управляват държавата и тоталният срив, до който доведе лошият бюджет, който те предложиха по време на актуализацията. Ако реферирате към репликата, която вчера Кирил Петков направи, казвайки, че пътищата вероятно могат да станат причина за падане на управлението, е „гузен негонен бяга“. Спорът между ГЕРБ и „Продължаваме промяната“ не е за пътищата, а за кадровите назначение“, посочи той.
„Изведнъж се появява темата за пътищата. Кирил Петков казва, че те са електронни и публични за първи път, на най-ниска цена и са по честни условия. И трите неща не са верни. Чиста лъжа е. Една групичка фирми открай време е абонирана за всички пари, които се дават за ремонт, поддръжка и строителство. Тази групичка е узурпирала всички пътни проекти. Моят екип разработи начин, по който ние да ги изложим на истинска конкуренция“, добави Караджов.
„Намалихме изискванията за опит на фирмите до 150 километра не са пътища, но и улици. Във всеки град фирма можеше да кандидатства. Десетки фирми проявиха интерес към този конкурс, но какво стана – служебното правителство го анулира и се върнаха към старите порочни практики.
Какво се предлага от сегашния министър Цеков – опит за строеж на 400 километра пътища или магистрали. На това отговарят само шест фирми в България. Лобират тези, които и преди бяха близки до властта. Сега са пробили при „Продължаваме промяната“. Второто по-брутално условие е 70 млн. лева оборот за последните три години от такива дейности. Колко са тези фирми? Казвам ви – пет или шест, или най-много 7“, подчерта бившият регионален министър.
„Ние бяхме готови да участваме в управление, в което не участват Кирил Петков и Асен Василев, тъй като сме видели капацитета и некадърността на екипа на „Продължаваме промяната“ да управляват държавата“, каза още Гроздан Караджов.