• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Китайската индустрия за автомобили с нови енергийни източници гарантира по-зелено бъдеще

От в. "Китай днес" 19 октомври 2024
 Китайската индустрия за автомобили с нови енергийни източници гарантира по-зелено бъдеще

Китай постигна важен успех в сектора за автомобили с нови енергийни източници, като за пръв път техният пазарен дял надмина този на традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Това се случва в контекста на амбициите на страната към по-зелено и по-интелигентно бъдеще. Според Китайската асоциация на автомобилните търговци, продажбите на дребно на електрически автомобили през юли достигат 878 000 бройки, което представлява 51,1% от общия автомобилен пазар в страната. Този е исторически момент както за китайската автомобилна индустрия, така и за глобалния преход към зелен устойчив транспорт.

Джън Юн, старши партньор и ръководител на автомобилния бизнес за Азия в консултантската компания RolandBerger, посочва, че това е „качествена промяна“ на пазара на автомобили с нови енергийни източници. В допълнение, темпът на трансформацията значително се ускори през последните няколко години, като само през 2015 г. пазарният дял на тези автомобили беше едва 1%. Анализаторите подчертават, че превишаването на пазарния дял от 50% е исторически момент, който бележи началото на нова ера в автомобилния сектор. Благодарение на редица благоприятни правителствени политики и корпоративни иновации, преходът към по-зелени технологии в автомобилната индустрия на Китай не само ускорява местното икономическо развитие.

Ръстът на този сектор е резултат от няколко ключови фактора. Правителството на Китай играе основна роля в насърчаването на зеления преход чрез редица политики и стимули. Това включва финансови субсидии, данъчни облекчения и инвестиции в инфраструктура. Същевременно, китайските автомобилни компании, като BYD, успешно интегрират електрическите и дигиталните технологии в своите модели, което допълнително стимулира търсенето. Технологични гиганти като Xiaomi също навлизат в сектора, като се опитват да спечелят пазарен дял в бързо развиващата се индустрия. Напредъкът в основните технологии от батерии до интелигентни системи и формирането на ефективна и надеждна промишлена верига допълнително повишиха конкурентоспособността на китайските автомобили с нови енергийни източници.

Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на Automobility Limited, отбелязва, че макар първоначално субсидиите и стимулите да са били основен двигател на пазара, сега потребителите избират електрически автомобили поради техните подобрени характеристики и възможности като по-ниски разходи за поддръжка, по-дълъг пробег и подобрена мощност. Новите модели електромобили в Китай предлагат значително по-добро потребителско изживяване. Те са насочени към технически грамотните потребители, като се отличават с усъвършенствани технологични функции.

Важна роля за растежа на сектора играе и бързото разширяване на инфраструктурата за зареждане на електромобили. Към края на юни 2023 г. броят на зарядните станции в Китай достига 10,24 милиона, което представлява увеличение с 54% спрямо същия период на предходната година. Това развитие значително намали опасенията на шофьорите относно пробега и удобството при зареждане.

„Търсенето, а не политиката, всъщност се превърнаха в основен фактор за стимулиране на продажбите на автомобилите с нови енергийни източници“, подчертава Лиу Дзя, анализатор в NomuraOrient International Securities. Продажбите на електрически автомобили през юли са нараснали с 36,9% на годишна база, докато продажбите на автомобили с традиционно гориво са намалели с 26%. Като най-големият автомобилен пазар в света, Китай има способността да промени глобалната индустрия, добавя още Лиу. Китайските автомобили с нови енергийни източници вече са добре приети в различни страни и допринасят за местния преход към зелена енергия. Китайските производители също разширяват глобалното си присъствие, като изграждат поточни линии и заводи за батерии в чужбина.

Въпреки обещаващите перспективи, китайският сектор на електромобили се сблъсква с предизвикателства, свързани с търговския протекционизъм. Съединените щати и Европейският съюз въведоха допълнителни мита върху китайските електромобили през тази година. В отговор Китай оспори тези мерки пред Световната търговска организация през август. Според китайския заместник-министър на финансите Ляо Мин, протекционистките мерки няма да решат реалните проблеми, а ще попречат на глобалната борба с климатичните промени. Експерти смятат, че подобни ограничения ще забавят развитието на индустрията за електромобили и ще попречат на усилията за намаляване на въглеродните емисии.

„Тенденцията на времето изисква бърза промяна към електрификация и интелигентност в автомобилната индустрия“, каза Цуе Дуоншу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили. „Тъй като интернет и AI технологиите се интегрират в превозните средства, те ще отключат нови възможности.“

Китайският автомобилен сектор вече ускорява интелигентната трансформация на своите продукти. Партньорствата между компании като BYD и Uber за внедряване на електромобили в ключови световни пазари, както и тестовете на роботакси, провеждани от Baidu в градове като Пекин, Ухан и Шънжън, са доказателство за тази тенденция. Според Хан Джао, директор на технологичния отдел на Китайската асоциация на автомобилните производители, докато първата фаза на революцията в автомобилните технологии се фокусираше върху електрификацията, втората фаза ще се съсредоточи върху интелигентните технологии.

Държавната комисия за развитие и реформи прогнозира, че до 2025 г. броят на интелигентните превозни средства в Китай ще достигне 28 милиона, с процент на проникване от 82%. До 2030 г. се очаква този брой да нарасне до 38 милиона, а степента на проникване на интелигентни технологии в автомобилите да достигне 95%. Това означава, че интегрирането на електромобили с интелигентни системи като автономно шофиране и интелигентно зареждане ще създаде по-безопасна и ефективна транспортна екосистема.

Етикети:Китай Екология Авотомобили Икономика Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯ

Антон Кутев: Киселова си позволи да изземе правомощията на Конституционния съд

18 май 2025 12:28
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Китай се превръща от индустриален гигант в сила на интелигентното производство

18 май 2025 12:00
НОВИНИ

Таксита и доброволци са готови да се включат в извозването на зрелостници в София за матурите

18 май 2025 11:56
РУСИЯ

Путин: Резултатът от спецоперацията в Украйна трябва да бъде дългосрочен мир

18 май 2025 11:12
СВЯТ

Десетки жертви на бури и торнада в САЩ

18 май 2025 10:53
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Китай и Русия допринасят за великата кауза за мири укрепват двустранното приятелство и сътрудничество

18 май 2025 10:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12598
  • ОБЩЕСТВО 2567
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1266
  • СВЯТ 4780
  • РУСИЯ 2204
  • КИТАЙ 1085
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ

Антон Кутев: Киселова си позволи да изземе правомощията

18 май 2025

“Тезата на президента не стана ясна. Спекулираше се от множество говорители, за да може тя да бъде заглушена” множество говорители,

ИКОНОМИКА КИТАЙ

Китай се превръща от индустриален гигант в сила

18 май 2025

Все по-ярко се откроява и тенденцията на бързо увеличение на новите работни места в областта на цифровия интелект В завод

НОВИНИ

Таксита и доброволци са готови да се включат

18 май 2025

Таксиметрови компании и доброволци са готови да се включат в извозването на зрелостници в София за матурите. Това каза пред

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.