Националната телефонна линия 116 111 е сред най-бързите начини за подаване на сигнал за дете в риск
Националната телефонна линия за деца (НТЛД) 116 111 е един от най-бързите начини за подаване на сигнал за дете в риск. Тя е на разположение на децата и възрастните, които полагат грижи за тях 24 часа, седем дни в седмицата, анонимно и безплатно. За това напомнят от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД), която управлява и администрира телефонната линия. Функционирането на линията и нейното значение за децата бяха представени пред ученици от четвърти до осми клас, родители и учители от столичното 140-о средно училище „Иван Богоров“, съобщиха от пресцентъра на Агенцията.
Чат приложението към момента е активно всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 ч. То също е напълно анонимно и безплатно, обясниха представителите на ДАЗД по време на срещата. Консултации за възрастни също са възможни на телефон 116 111, отбелязаха те.
Голяма част от въпросите на децата бяха свързани с това какви най-често са темите за разговор на НТЛД 116111 и в чат приложението, повече момичета или момчета се обаждат, какво се случва, ако се свържеш с консултантите.
За децата е изключително важно да споделят всичко с близките си и с учителите си. Те обаче трябва да знаят, че винаги, по всяка тема, могат да се свържат и с консултантите на НТЛД, коментираха Милена Дянкова и Георги Иванов от ДАЗД.
Преди дни приключи инициативата на социалното министерство и ДАЗД – „Гласът на децата и техните семейства“, приключи със среща в Специализираната болница за активно лечение по детски болести „Проф. Иван Митев“. Целта на инициативата бе представители на институции да чуят и разберат нуждите на децата и техните родители.