• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ ЦКС

Омникалната търговия на дребно през 2023 г.

От ЗЕМЯ 28 август 2023
 Омникалната търговия на дребно през 2023 г.

Емоционалното преживяване и физическият контакт със стоките при традиционното пазаруване, съчетани с бързината и удобството на електронната търговия, дават гъвкавост на търговците, опериращи като омниканални. 2022 г. донесе нови предизвикателства за търговията на дребно, тъй като потребителите намалиха разходите си поради нарастваща инфлация и разходи за живот. И през 2023 г. продължава натискът за търговците от поведението на потребителите.

Как да достигнем по-успешно до клиентите? Ето и тенденциите в омникалната търговия на дребно през 2023 г.:

  • Омникални програми за лоялност

Потребителите все повече се фокусират върху отстъпките в опит да харчат по-малко. За да бъдат конкурентни на пазара е необходимо търговците да се съсредоточат върху задържането на клиенти с програми за лоялност, за да предложат допълнителна стойност за клиентите.

  • Развиващи се формати на магазини

Въпреки ръста на електронната търговия, физическите магазини все още са предпочитано място за пазаруване. Но ролята на физическите магазини е променена. Потребителите все повече използват физическите продукти заедно с цифрови канали. Клиентите сега пазаруват от цифрови и физически канали на почти еднакви цени и желаят и същото изживяване. Едни от най-ценните аспекти на потребителското изживяване са реални наличности, лесно връщане на стоките и добро сервизно обслужване. Използването на всякякво мобилно устройство за постоянен достъп до информация за стоките и услугите, на всеки етап от процеса на покупка носи добавена стойност към цялостното преживяване при пазаруването. Все по-често се наблюдава т.нар. ROPO-ефект (Research – Online, Purchase – Offline), при който потребителят започва избора на стока в електронния магазин на търговеца, а завършва покупката си като получи желания продукт от традиционния магазин на търговеца.

  • Цифрови плащания

Светът на дигиталните плащания се трансформира. Все повече хора използват смартфони и мобилните плащания стават все по-популарна опция за потребителите. Използва се и AI в дигиталните разплащания за предотвратяване на измами. Все повече търговци внедряват системите за плащане базирани на блокчейн, които осигуряват сигурен, децентрализиран начин за прехвърляне на стойност, което ги прави добро решение за цифрови плащания.

Интегрирането на традиционни и дигитални канали за достигане до клиентите е ключов фактор за запазване на конкурнтни позиции на пазара и извеждането на нови конкурентни предимства.

Етикети:Актуално На фокус
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СПОРТ

Оскар Пиастри спечели Гран при на Испания, двоен успех за Макларън

1 юни 2025 18:50
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

В Институт „Конфуций“ – София, се проведе международното състезание „Китайски езиков мост“

1 юни 2025 18:00
СВЯТ

Преди преговорите в Истанбул: Украйна атакува стратегическата авиация на Русия

1 юни 2025 16:15
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

От „пътуване в Китай“ до „пазаруване в Китай“: Новият магнетизъм на китайското потребление

1 юни 2025 16:00
СВЯТ

За десетки убити от израелската армия съобщи здравното министерство в Газа, Израел отрече

1 юни 2025 15:40
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Над 18 800 нови предприятия с чуждестранни инвестиции са създадени в Китай за първите месеци на 2025 г.

1 юни 2025 14:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12831
  • ОБЩЕСТВО 2609
  • ЦКС 192
  • ИКОНОМИКА 1286
  • СВЯТ 4862
  • РУСИЯ 2267
  • КИТАЙ 1114
още НА ФОКУС
СПОРТ

Оскар Пиастри спечели Гран при на Испания, двоен

1 юни 2025

Австралийският пилот на Макларън Оскар Пиастри спечели Гран при на Испания във Формула 1, което бе девето от общо 24

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

В Институт „Конфуций“ – София, се проведе международното

1 юни 2025

Ученичка от СУ „Васил Левски“ – Русе, ще представи България на финала на „Китайски езиков мост“ в Китай В Институт

СВЯТ

Преди преговорите в Истанбул: Украйна атакува стратегическата авиация

1 юни 2025

Точно ден преди втория рунд от руско-украинските преговори в Истанбул, украинските специални служби атакуваха с дронове летища, използвани от стратегическата

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.