• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
БИЗНЕС ИКОНОМИКА

Петър Витанов: Пътниците в българските влакове не се чувстват европейци

От ЗЕМЯ 15 август 2023
 Петър Витанов: Пътниците в българските влакове не се чувстват европейци

Пътниците в българските влакове не се чувстват европейци, въпреки огромните обществени средства, които се изливат в тях всяка година. Това коментира Петър Витанов, евродепутат от ПЕС и координатор в Комисията по транспорт в ЕП пред „България сутрин“ по Bulgаria on Air. Витанов коментира актуалните рокади в БДЖ, постоянните аварии, закъсненията и лошите условия във влаковете. Преди няколко седмици той направи експеримент – пътуване до Пловдив с влак, от клипа в социалните мрежи, който е гледан от близо 50 000 души, се вижда, че не работят климатиците, прозорците не се отварят, няма течаща вода, влакът пътува при отворени врати.  

„Когато се качих на влака за Пловдив, нямах за цел да правя сензация. Беше обикновено пътуване, такова каквото правят стотици българи. Видеото предизвика огромен интерес, което е доказателство, че темата е важна за много хора, които ползват ежедневно тази важна услуга. За съжаление, пътниците са се возили далеч по-комфортно преди 20-30 години. Днес хората в българските влакове не се чувстват европейци. Натъкнах се на проблеми, които отдавна са решени в Западна Европа, а ние сме държава, която е имала железници още преди Освобождението“, отбеляза Петър Витанов.

Според европейските директиви до 2030-та година дължината на високоскоростната жп-линия трябва да е удвоена, а до 2050-та – утроена. За повечето българи, които ползват железопътен транспорт, това звучи като мираж.

Петър Витанов е на мнение, че само смяната на ръководството на БДЖ няма да реши проблемите.

„Ако се решаваха проблемите с всяка смяна на бордовете на БДЖ, досега да сме Швейцария. В сектора има тежки злоупотреби, той се е превърнал в партийна каса или топло място за назначаване на партийни функционери. Това, което трябва да се направи е да се пресече всяка форма на корупция, защото железопътният транспорт се дотира със стотици милиони ежегодно. Но най-важното е да има последователна стратегия за неговото развитие. Необходимо е дългосрочно и устойчиво инвестиране в железниците, които са посочени от Европа като най-важни за декарбонизацията на транспорта. Европейският съюз предоставя милиарди евро за инвестиции в инфраструктурата и за обновяване на железопътния състав. Друг е въпросът, че в България постоянно няма проектна готовност. Затова практиката беше да се насочват парите към столичното метро, което е добра новина за софиянци, но не и за останалите хора в страната. Дори сега имаме пет забавени проекта, които едва ли ще бъдат реализирани до края на годината. По Плана за възстановяване и устойчивост имаме да усвояваме огромни средства. Има предвидени много пари и подмяна на подвижния състав, който е на 40 години, но и това едва ли ще стане“, коментира още евродепутатът.

Петър Витанов добави, че промените в сектора, могат да бъдат осъществени чрез обществен натиск, защото става въпрос не на последно място за важна социална услуга. Друг проблем са условията на труд – ниско възнаграждение, извънредни часове, лоши трудови и социални права.

„Едно от важните предимства на този транспорт е ниската цена. Той е достъпен за всички български граждани, което е много важна социална придобивка“, добави социалистът.

Бъдещето на железопътния транспорт е важна тема в Европейския парламент, а Петър Витанов участва активно в законодателните инициативи в качеството си на координатор в Комисията по транспорт.

Етикети:актуално Витанов БДЖ ПЕС европейски парламент
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СКАНДАЛНОСВЯТ

Израел стреля по дипломати! За разлика от нашето Външно – Германия, Франция и Ирландия искат извинения и обяснения!

21 май 2025 18:49
СКАНДАЛНОНОВИНИ

БГ-реалност! Баща наркоман и рецидивист подтиквал сина си да пребие съученик в час

21 май 2025 18:01
ЗЕМЕДЕЛИЕИКОНОМИКА

МЗХ предлага удължаване на срока за изпълнение на проектите по две процедури от компонент „Устойчиво селско стопанство“ на НПВУ

21 май 2025 18:01
СКАНДАЛНОНОВИНИ

Бащата на Сияна: Убиецът на детето ми ще получи 5 до 12 години, това е цинично!

21 май 2025 17:47
Закон и РедНОВИНИ

Сезираха главния прокурор за отказа на Киселова да бъде гледано в НС искането за референдум

21 май 2025 17:33
ОБЩЕСТВОИНТЕРВЮ

Проф. Ваня Добрева пред „Труд news”: Парламентът нарушава автономията на висшите училища

21 май 2025 17:07
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12670
  • ОБЩЕСТВО 2580
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1270
  • СВЯТ 4802
  • РУСИЯ 2219
  • КИТАЙ 1088
още НА ФОКУС
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Вигенин и Пенкова с инициатива в Ямбол в

12 април 2025

Събитието се проведе в град Ямбол, при домакинството на местния информационен офис на Делегацията на българските социалисти и Комплекса за

#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Атанас Зафиров и Цветелина Пенкова са на лидерската

7 март 2025

Двамата защитиха позицията, че единствената алтернатива пред Европа е мирът и представиха решението на България за неучастие на български войски

#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БИЗНЕС БЪЛГАРИЯ ИКОНОМИКА

Ядрената енергетика в България и ЕС ще се

15 февруари 2025

Вицепремиерът Атанас Зафиров, зам.-председателят на Народното събрание Драгомир Стойнев и евродепутатът Цветелина Пенкова проведоха стратегическа среща за ядрената енергетика с

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.