Политиката е едно, реалността – друго
В последните две-три години, най-вече поради груб и постоянен натиск от официален Вашингтон, западната пропаганда подхвана шлагера за необходимостта от намаляване на търговските връзки Китай – ЕС, защото – представете си – това „отслабвало стабилността“ на западноевропейската икономика. Различни държавни и партийни рупори от Западна Европа заговориха за нуждата от „редуциране“ на експорта и импорта в двете посоки и особено за намаляване обема на търговските доставки от КНР за Стария континент.
А каква е реалността? На този въпрос ясно и категорично отговаря едно съобщение от Китайските държавни железници. В него се казва, че „по жп маршрутите Китай – Европа са извършени 11 403 пътувания през първите седем месеца на 2024 г.“
Нито повече, нито по-малко! Една безкрайна верига от контейнеровози, наследници на легендарния „Път на коприната“, която показва, че пропагандата е нещо съвсем различно от реалността в света на икономиката и търговския интерес.
„Транспортирани са, се казва по-нататък в съобщението, 1,23 милиона стандартни контейнера, което е увеличение от 11% на годишна база. През юли бяха отчетени 1776 пътувания, които са доставили 185 000 стандартни контейнера.“ За последните три месеца пътуванията са надвишили бройката на повече от 1700 транспорта месечно.
Очевидно и двете страни в този уникален спедиторски жп бизнес – ЕС и КНР, имат определен интерес и взаимноизгодна полза и никакви напразни западни усилия не могат да спрат този възходящ процес.