Продажбите на потребителски стоки в Китай през миналия декември се увеличава с 7,4%
Според новите данни от Министерството на търговията на Китай през месец декември 2023 г. продажбите на потребителски стоки в страната са достигнали 4,36 трилиони юна, което е увеличение със 7,4% в сравнение със същия период на 2022 г. Потреблението на услугите се възстановява значително.
След продажбите на обществените стоки, продажбите на продукти нарастват стабилно и потребителското търсене на продукти с по-високо качество се е увеличило значително. Продажбите на дребно на стоки се увеличават с 4,8% на годишна база. Продажбите на дребно на златни и сребърни бижута, спортни и развлекателни стоки и комуникационно оборудване се увеличават съответно с 29,4%, 16,7% и 11,0%.
Същевременно потреблението на услугите се възстановява. С осъществяването на редица политики за увеличаване на вътрешното търсене и стимулиране на потреблението, продажбите на дребно на услуги нарастват бързо. Хората имат по-силно желание за пътуване, което води до популяризиране на културния туризъм. Доходите на ресторантите се увеличават с 30%, което е с 4,2% повече спрямо ноември 2023 г.