• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА БИЗНЕС ИКОНОМИКА СВЯТ КИТАЙ

Радио “Китай”: ЕС все още има шанс да коригира курса си по отношение на вноса на китайските електромобили

От ЗЕМЯ 22 септември 2023
 Радио “Китай”: ЕС все още има шанс да коригира курса си по отношение на вноса на китайските електромобили

Китай е важен пазар за европейските автомобилни компании, а правителството никога не е налагало пречки за влизането им на местния пазар, напомня медията

Неотдавна Урсула фон дер Лайен обяви, че Еврокомисията е инициирала антисубсидийно разследване срещу вноса на китайски електромобили. Това предизвика разгорещени дебати в Европа. Германската автомобилна индустрия се притеснява, че мярката ще доведе до митническа „война“ и ще наруши дългосрочните ѝ интереси. Някои западни медии посочват, че решението на ЕС показва „страх от лоялна конкуренция“.

Китай е важен пазар за европейските автомобилни компании, а правителството никога не е налагало пречки за влизането им на местния пазар, гарантирайки им дългосрочни големи печалби. Европа е важна производствена база, която има предимства по отношение на репутация, кадри и технологии да развива и сектора на електромобилите. Защо обаче не показва увереност, че може да се справи с външната конкуренция, и се обръща към нелоялни практики?

От гледна точка на автомобилната индустрия Китай и ЕС имат широко пространство за сътрудничество и общи интереси. Двете страни вече са изградили взаимноизгоден модел, и ако такава благоприятна конкуренция и сътрудничество могат да бъдат поддържани и задълбочени, това ще спомогне както за повишаване конкурентоспособността на европейската автомобилна индустрия, така и за целите на Европейския съюз за намаляване на въглеродните емисии.

Според различни източници антисубсидийното разследване на ЕС срещу Китай вероятно ще продължи няколко месеца. Дали то ще доведе до налагането на наказателни мита върху вноса на китайски електромобили ще бъде решено чрез процедура на гласуване. Това означава, че Европейския съюз все още има шанс да коригира курса си. На фона на засилващия се протекционизъм и едностранни мерки в редица основни икономики, Китай и ЕС трябва да разрешат различията си чрез диалог и консултации, да се противопоставят заедно на търговския протекционизъм и да поддържат стабилността на глобалните промишлени вериги и веригата за доставки. Това изисква и времето, в което живеем, както и отговаря на пазарните закони.

Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Председателят Си Дзинпин обяви китайския план за борба с климатичните промени

4 октомври 2025 10:00
МНЕНИЕОБЩЕСТВО

Предизвикателствата на технологичното развитие и нашият православен отговор към тях

4 октомври 2025 10:00
СВЯТ

Заради Газа: Над 2 милиона протестираха в Италия и блокираха пътища, жп линии, летища и пристанища

3 октомври 2025 19:45
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Величественото китайско чудо

3 октомври 2025 19:30
СКАНДАЛНОНОВИНИ

Закръгляват цените нагоре безнаказано

3 октомври 2025 18:35
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Министър Митов: Трима са загиналите при бедствената ситуация в Елените, двама от тях са спасители

3 октомври 2025 18:22
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14196
  • ОБЩЕСТВО 2815
  • ЦКС 202
  • ИКОНОМИКА 1417
  • СВЯТ 5497
  • РУСИЯ 2617
  • КИТАЙ 1259
още НА ФОКУС
МНЕНИЕ ОБЩЕСТВО

Предизвикателствата на технологичното развитие и нашият православен отговор

4 октомври 2025

Доклад на Негово Светейшество Българския патриарх Даниил пред Втората международна конференция по случай 100 години на сп. „Теология“, гр. Солун,

ПОЛИТИКА КИТАЙ

Председателят Си Дзинпин обяви китайския план за борба

4 октомври 2025

Амбициозни и постижими цели: До 2035 г. нетните емисии на парникови газове от икономическите дейности в Китай да спаднат със

СВЯТ

Заради Газа: Над 2 милиона протестираха в Италия и

3 октомври 2025

Общо над 2 милиона души в повече от 100 града излязоха на улиците на Италия в рамките на общонационалната стачка в

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.