Светът вижда надежда в китайската икономика
Пролетният фестивал е най-важният празник за Китай. Всяка година през новогодишните празници бурният растеж на потреблението на китайците остава важен термометър за икономиката. Така коментира сайтът на испанския вестник El Mundo китайската Нова година.
В празничните дни в Китай са осъществени 474 млн. пътувания, а разходите на местните туристи са 633 млрд. юана, които са съответно с 34,3% и 47,3% повече в сравнение с миналата година. В гранично-пропускателните пунктове са регистрирани 13,517 млн. влизания и излизания на китайци и чужденци, което е 2,8 пъти повече на годишна база. Бурният растеж на китайския потребителски пазар по време на Нова година поставя добър старт на икономиката в годината на Дракона.
На състоялото се в края на миналата година съвещание на ЦК на ККП по икономическите въпроси бе поставен акцент да разширяването на потреблението, а Министерството на търговията определи 2024 г. за „Година на насърчаване на потреблението“.
Динамично развиващият се потребителски пазар по време на празничните дни показва предимствата на мегапазара на Китай, а светът усеща надежда от него. В края на януари Международният валутен фонд повиши прогнозата си за растежа на Китай през 2024 г. до 4,6 %. Наскоро Германският институт за икономически изследвания публикува доклад, според който германските компании планират да „осъществят дълги позиции“ в Китай, за да се справят с рисковете от глобалните търговски сблъсъци.