Стартира кампанията “Достъпно за вас”
От 15 ноември, стартира кампанията “Достъпно за вас”. Нейната цел е да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост. Това съобщиха от Министерството на икономиката и индустрията
Реализирането на инициативата ще се осъществи поетапно. Министерството на икономиката ще си партнира с отделни търговски вериги, доброволно приемащи условията на инициативата. Кампанията обхваща седем групи продукти от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене.
Кампанията стартира с фокус върху минимум 50 продукта от малката потребителска кошница. От тях поне 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията. Всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, е длъжен да ползва логото на инициативата “Достъпно за вас”. То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица.
Всяка седмица включилите се търговските вериги ще предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи. Тук влизат хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, животински и растителни масла и мазнини. Предвижда се продуктовата кошница за съответната седмица да се включва в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания.
От министерството на икономиката поясняват, че инициативата “Достъпно за вас” се провежда в унисон с механизма в т. нар. “Зелен документ” на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти. Всяка седмица ведомството ще прави анализ, за да се следи динамиката на цените. Инициативата има за цел да осигури информираност на потребителите и достъпност до основни хранителни продукти от малката потребителска кошница, чрез предлагането им на възможно най – ниски цени, базирайки се на принципите на конкурентост, без да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.