Тенденции при храните и напитките през 2024 г.
През 2024 г. за производителите на храни и напитки ще бъде от съществено значение да предвидят и изпреварят ключовите тенденции, които формират потребителското поведение. В доклад на британската агенция за пазарни проучвания FMCG Gurus се посочва, че потребителите в стремежа си да защитят своето физическо и емоционално здраве, са възприели модел на поведение основан на принципа „ден за ден“.
Потребителите усещайки влиянието на инфлацията се опитват да намалят разходите си за храни и напитки. Поведението им характерно за времена на рецесия е свързано с намаляване лоялността към марката, търсене на промоционални оферти и премиум продукти в търговската мрежа.
Потребителите стават все по-заинтересовани от въздействието на климатичните промени върху хранителната верига. Те очакват от производителите да възприемат иновативни и природосъобразни практики, които да работят в посока запазване на биоразнообразието и природните ресурси. Брандовете следва да промотират стойността на продуктите с грижа към околната среда като подчертават допълнителните им ползи.
В последните години увеличението на цените и ускореното темпо на ежедневието след пандемията оказа значително влияние върху емоционалното състояние на потребителите.
Значителен брой от тях активно са започнали да търсят начин да подобрят настроението си и да подсилят психичното си здраве. В опит да го постигнат те са склонни да се оттеглят от ежедневното напрежение и да преосмислят приоритетите си, като поставят на водещо място по-добрия сън и по-здравословните хранителни модели. Потребителите са станали много по-внимателни по отношение на проследяването на съставките, вложени в продуктите и се стремят да направят бърз и информиран избор що се отнася до хранителния профил на търсените от тях продукти.
Популярността на мобилните приложения, които проследяват здравето на потребителите продължава да расте. Все повече потребители използват приложенията за да следят хранителния си режим и начина си на живот. В отговор на този тренд производителите изготвят персонализирани предложения за клиентите.
Подчертаването на автентичността на продукта се оценява високо от потребителите. Те търсят стоки, които биха възприели като натурални, тъй като вярват, че са по-добри както за тях самите, така и за околната среда. Тази нужда доведе до увеличение в търсенето на продукти, които се рекламират като „свободни от“ или „без“ дадени съставки. Въпреки това е необходимо да се гарантира, че всяко рационализиране на съставките няма да се приеме погрешно като опит да се намалят разходите за производство на въпросния продукт, защото потребителите търсят както автентичност, така и качество.