Харбин се превръща от „Столицата на зимните фестивали“ в популярна лятна дестинация
От „леден град“ до „лятна столица“ — Харбин успешно завърши своя сезонен преход, доказвайки способността си да привлича туристи през цялата година. През последния зимен сезон, градът постигна впечатляващи резултати, посрещайки 87,438 милиона туристи и генерира приходи от туризъм в размер на 124,89 милиарда юана. Това представлява увеличение съответно с 301,49% и 505,52% в сравнение с предходни периоди.
Кулминацията на летния туристически сезон в Харбин беше откриването на 22-рото издание на местния Международен фестивал на бирата на 6 юли. Според официална информация този фестивал е важна част от културните и модни събития в рамките на инициативата „Очарователно лято в Харбин“, за да покаже жизнеността и културния оттенък на града.
Фестивалът се проведе в главния парк на Harbin Ice and Snow World с площ от 300 000 кв. м и представя повече от 30 марки и над 1000 вида бира. Освен това фестивалът включва разнообразни тематични зони, като бирени градини, еко къмпинг, зони за каравани, улици с храни и увеселителен парк, които създават неповторима атмосфера за посетителите.
В деня на откриването на фестивала Харбин представи и проекта „Светът на леда и снега през четирите годишни времена“, който включва новия закрит музей на леда и снега. Музеят ще бъде отворен през цялата година, позволявайки на туристите да се наслаждават на характерните и популярни из целия свят ледени и снежни атракции на Харбин, независимо от сезона.
Сградата на музея предлага интерактивни преживявания, базирани на най-съвременни технологии и техники за изграждане на ледени скулптури. Музеят разполага с девет тематични зали и 13 различни проекта, които включват лед, сняг, светлина, сянка, забавления, интерактивни елементи, хранителни зони и културни иновации. Това съоръжение е проектирано да впечатлява с комбинацията от най-новите научни и технологични постижения, артистични средства и звукови и светлинни ефекти, за да създаде мистично, фантастично и ослепително кралство от лед и сняг.
Закритият павилион на музея вече се превърна в хит сред туристите. За да осигурят комфортно преживяване на посетителите, организаторите предоставят безплатно дълги пухени якета и памучни обувки на входа на павилиона.
Интересът към Харбин като лятна дестинация се разраства, особено сред туристите от Югоизточна Азия, които до скоро посещаваха града само през зимата.
Според данни от платформата Ctrip резервациите на хотели в Харбин през юни са се увеличили с 27% на годишна база и с 13% в сравнение с предходния месец, което показва, че туристите приемат „Столицата на зимните фестивали“ и като привлекателна лятна дестинация.