• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Електрическите автомобили на Китай дават тласък за развитие на икономиката с нова енергия

От ЗЕМЯ 17 септември 2023
 Електрическите автомобили на Китай дават тласък за развитие на икономиката с нова енергия

До септември 2020 г. в Китай като цяло са били произведени 5 милиона превозни средства с нови енергийни източници. Това е крайъгълен камък за индустрията, защото именно от тази точка започва изключително резкият растеж на сектора. До февруари 2022 г. (по-малко от година и половина по-късно) общото производство на електрически автомобили в страната вече надхвърля 10 милиона. А вече година и пет месеца по-късно този брой надхвърля границата от 20 милиона.

Дзян Дзян, изследовател в Института по индустриална икономика към Китайската академия по макроикономика, заяви, че разработването на превозни средства с нови енергийни източници в Китай „набира скорост“, а мащабът на производството и продажбите е на първо място в света за 8 последователни години. Като стратегическа нововъзникваща индустрия с най-силен растеж и най-добър импулс на развитие, електрическите автомобили играят все по-важна роля в насърчаването на качеството и ефективността на китайската икономика.

През 2012 г. Държавният съвет на Китай издаде „12-ия петгодишен план“ – национален стратегически план за развитие на нововъзникващите индустрии. През следващите десет години производството и продажбите на превозни средства с нови енергийни източници в Китай нарасна изключително бързо. Според данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили през първите седем месеца на 2023 г. Китай е изнесъл 636 000 електрически превозни средства, което е увеличение от 1,5 пъти на годишна база. Това постижение накара обема на износа на автомобили от Китай да надмине Япония за две последователни тримесечия, с което страната вече се нарежда на първо място в света.

Дзян Дзян посочи още, че превозните средства с нови енергийни източници непрекъснато помагат на Китай да стабилизира и разшири чуждестранните инвестиции по силата на пълната си индустриална екология, относително пълна и надеждна локализирана верига за доставки и дългосрочна и стабилна подкрепа на индустриалната политика. Глобални водещи автомобилни компании като BMW, Volkswagen и Tesla са оптимисти за китайския пазар и са извършили многоканално, многомоделно и дългосрочно съвместно изследване и развитие и стратегическо сътрудничество.

Новите енергийни превозни средства в Китай претърпяха значително развитие, но потенциалът далеч не е изчерпан. По мнението на Дзян Дзян последните статистически данни за производство на електрически автомобили, продажби, стойност на продукцията и други показатели са само върхът на айсберга на огромната индустриална екосистема на сектора за превозни средства с нови енергийни източници.

Според нейния анализ, в сравнение с превозните средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ), най-голямото предимство на електрическите автомобили за потребителите се крие във високата производителност на разходите и новото изживяване при шофиране. За да увеличат максимално предимствата в тази област, производителите на превозни средства с нови енергийни източници не пестят усилия за иновации на продуктите и услугите.

Дзян Дзян посочва, че множество проучвания показват, че за всеки 1 юан добавена стойност в автомобилната промишленост може да доведе до 2,64 юана добавена стойност в свързаните индустрии нагоре и надолу по веригата. Съотношението на заетостта между автомобилната индустрия (включително компаниите за авточасти) и свързаните индустрии е 1:7. На базата на превозни средства с традиционно гориво, електрическите автомобили допълнително наслагват индустрии като дигитални платформи, енергийни операции, обществени имоти и дори недвижими имоти. Преките и косвени приноси на тяхното развитие към свързани индустрии, макроикономиката и най-вече ефектът върху заетостта е по-силен.

Ролята на превозните средства с нови енергийни източници в процеса на изграждане на нов модел на развитие в Китай също привлича вниманието. Дзян Дзян вярва, че разработването на нови електрически превозни средства а и други автомобили с иновативни енергийни източници не се движи само от непрекъснатото предлагане на технологични иновации и иновации на бизнес моделите, но и от силното търсене на пазара за по-екологични, по-интелигентни, по-рентабилни модели. Уникалните предимства на огромният пазар на Китай тепърва ще представя своите положителни влияния върху развитието на сектора.

Дзян Дзян добавя още, че до 2022 г. пазарният дял на превозни средства с нови енергийни източници в Китай ще се увеличи до 25,6%, а глобалните продажби ще възлизат на повече от 60%. През първите седем месеца на тази година 86% от продажбите на електрически превозни средства в Китай са реализирани на вътрешния пазар (3,89 милиона единици), което е увеличение от 32,5% на годишна база.

А останалите 14% са продадени на задграничните пазари (636 000 единици), нарастване на годишна база от 1,5 пъти. Това показва, че когато вътрешният пазар се насища, китайската автомобилна индустрия е започнала да показва все по-силна конкурентоспособност на международните пазари по силата на конкурентните предимства на своите продукти и услуги.

Етикети:Икономика Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
БЪЛГАРИЯ

Протестът срещу еврото издига „Град на лева“ пред Министерския съвет, иска оставка на кабинета

28 юни 2025 20:50
БЪЛГАРИЯ

Наталия Киселова откри жътвата в село Манастирище, община Хайредин

28 юни 2025 20:36
НОВИНИ

Българин загина на фронта в Украйна

28 юни 2025 20:30
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Трансграничната електронна търговия в Китай ще достигне рекордните 2,71 трилиона юана за 2024 г.

28 юни 2025 20:00
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Китайската икономика запази стабилен импулс през май на фона на външни несигурности и на тарифните бариери на САЩ

28 юни 2025 18:00
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Пекин е готов да работи с ЕС за засилване на обмена, диалога и сътрудничеството на високо ниво

28 юни 2025 16:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13243
  • ОБЩЕСТВО 2683
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1338
  • СВЯТ 5069
  • РУСИЯ 2384
  • КИТАЙ 1162
още НА ФОКУС
БЪЛГАРИЯ

Протестът срещу еврото издига „Град на лева“ пред

28 юни 2025

С викове “оставка” ,”искаме си лева” и “не на еврото” започна поредният национален протест в Триъгълника на властта – между

БЪЛГАРИЯ

Наталия Киселова откри жътвата в село Манастирище, община

28 юни 2025

Никой не е по-голям от хляба, заяви председателят на парламента Наталия Киселова на откриването на жътвата в село Манастирище, община

НОВИНИ

Българин загина на фронта в Украйна

28 юни 2025

Мъж на 50 години, родом от Дупница, който се е биел на фронта в Украйна, е загинал при бойни действия.

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.