Собствените марки засилват позицията си на европейския пазар на храни за домашни любимци
Собствените марки са придобили една трета (34%) от пазара в категорията храни за домашни любимци. През 2022 г. собствените марки в категорията са увеличи дела си с 18% ( 3.6 млрд. евро) на шестте най-големи пазара в Европа: Франция, Италия, Германия, Испания, Великобритания и Нидерландия. Тенденцията за ръст на продажбите на собствени марки продължава и през 2023г., в резултат на пускането на нови продукти в категорията и слабо покачване на цени поради инфлационните процеси. По данни на FEDIAF (Европейската индустрия за храни за домашни любимци), иновациите в категорията са нараснали с 39%. Все повече потребители възприемат собствените марки за домашни любимци като иновативни и отличаващи се от останалите с включването на висококачествени хранителни съставки източник на високо съдържание на протеини, ниско съдържание на мазнини и др. балансирани хранителни вещества.
В България пазарът на храни за домашни любимци е много атрактивен и с висок потенциал за развитие. Продажбите в категорията са над 100 млн. лв. в магазините за хранителни стоки. Пазарът отбелязва ръст от 17% спрямо миналата година. Въпреки лекото увеличение на цените, категорията е силно устойчива – купувачите не се оттеглиха от средния и високия ценови клас и продължава да се отчита ръст както в стойност, така и в обем.
В Италианската индустрия за храни за домашни любимци, лидер в продажбите на продукти собствена марка е КООП Италия, следван от Марс и Нестле. Продуктите са с високо качество, среден ценови клас и отговарят на все по-специфичните нужди на потребителите. Линията COOP AmiciSpeciali е лесно разпознаваема на регалите в магазините. „Кооп-търговия и туризъм“ АД осигурява регулярни доставки до кооперативните организации стопанисващи обекти от ТВ КООП. Присъствието на продуктите от собствената марка на КООП Италия в магазините са възможност за генериране на ръст в продажбите в тази категория и допълнително конкурентно предимство с предлагането на продукти с високо качество и добра цена.