Икономиката със знак Made in China – все по-силна
Оракулите на западната пропаганда през последните две години използваха активно всеки проблем на Китай по време на пандемията от COVID-19, за да вещаят, че икономиката на Поднебесната се срива. Това време отмина и стопанският организъм на Китай пое въздух с пълни гърди след немалкия период на строги ограничения. Резултатът – отново сред първите в световната икономика, устремен все по-нагоре и нагоре.
Отново 30% от брутния световен продукт принадлежат на КНР – една държава от близо двестате страни – членки на ООН! След ограниченията, туризмът в страната – външен и вътрешен, се възстанови с пълна сила. Само за периода септември-октомври 2023 г. туристическите компании в Тайланд например отбелязаха скок на китайските туристи от над 2000 процента – цели двайсет пъти повишение! Поразяващи са данните и за вътрешния туризъм – над 21 милиона са пътували по въздуха в Китай, само в т. нар златна седмица (почивните дни около Националния празник и Празника на средата на есента). Според официалната статистика са закупени 19 милиона билети за жп превоз в периода 27.09. до 09.10.
Какво говори това? На първо място, че средният китаец има достатъчно средства, за да си позволи не толкова евтиното задгранично пътуване със самолет, както и да намери пари за десетдневна почивка в страната. На второ място, това е пълно събуждане на огромния туристически пазар на КНР – важен сектор в икономическия профил на страната.
Въпреки правителствените „инструкции“ по отношение на Китай, големи информационни агенции като Си Ен Ен не можаха да скрият зрелищните факти как на летищата в Югоизточна Азия посрещат китайските туристи тази есен с цветя и подаръци по случай възобновяването на туристическата инвазия от огромната държава. Защото това са сериозни помощи и за стопанството на редица по-малки държави в региона.
Данните от третото тримесечие показват и други любопитни факти. В един от най-перспективните сектори на автоиндустрията – производството и продажбата на електрически леки коли, Китай с лекота изпревари традиционните производители САЩ, Европа, Япония и Южна Корея и твърдо застана на първо място с над 60% от общия световен обем.
Що се отнася до друг важен аспект от икономиката на КНР, статистиката сочи, че разполагаемият обем на доходите на глава от китайското семейство е скочил от 4.4% (за периода 2020 – 2022 г.) на 5.8% за настоящата 2023 г. Една много чувствителна разлика. Подобни данни могат да бъдат цитирани и в ред други важни сектори на стопанството. Това означава, че икономиката Made in China отново твърдо е застанала на крака и е уверено устремена към първото място в световното стопанство.