Първият китайски електрически самолет с вертикално излитане завърши тестовете
Първият разработен и произведен в Китай електрически самолет с вертикално излитане и кацане (eVTOL) завърши тестовия си полет в Шанхай, предлагайки нови възможности за градски транспорт на къси разстояния.
Моделът е проектиран и произведен от VERTAXI и е наречен M1. Той има максимално натоварване от 500 килограма и може да превозва до пет пътника. Работейки с крейсерска скорост от 200 километра в час, самолетът има проектиран обхват на полет от 250 километра.
Служейки като средство за транспорт на къси разстояния, самолетите с вертикално излитане и кацане имат за цел да осигурят на пътниците бързо и безопасно пътуване. Очаква се M1 да отговори на търсенето на въздушни пътувания на къси разстояния във и между градовете, като намали пътуването, което ще отнеме два до три часа с кола, до около 30 минути. Самолетът ще бъде представен на 6-ото международно изложение за внос в Китай.
Други китайски компании също се присъединиха към тази нововъзникваща област. Автомобилната компания XPeng за първи път представи своята летяща кола Kiwigogo на Международното автомобилно изложение в Пекин на 26 септември 2020 г. XPeng тества и няколко прототипа на летателни апарати с вертикално излитане и кацане, включително най-новия си модел, AeroHT.
Китай е начело в разработването на самолети с вертикално излитане и кацане. В публикуван на 10 октомври съвместен доклад на министерствата на промишлеността и информационните технологии, на науката и технологиите, на финансите и Администрацията за гражданска авиация на Китай, се предлага до 2025 г. този тип летателни апарати да могат да бъдат експлоатирани в пилотни схеми. Докладът също така очаква, че до 2035 г. нови видове безпилотни, електрифицирани интелигентни авиационни превозни средства да постигнат широкомащабно търговско приложение.