• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Тазгодишният китайски „Черен петък“ показа, че потреблението се възстановява

От в. "Китай днес" 25 ноември 2023
 Тазгодишният китайски „Черен петък“ показа, че потреблението се възстановява

След тазгодишния китайски „Черен петък“ – 11 ноември, който се смята за най-голямото подобно събитие в света, пощите и някои от гигантите в електронната търговия отчетоха „рекордни числа“, докато други се похвалиха с „положителен растеж“, подчертавайки силната покупателна способност на китайските потребители.

За своите 15 години китайският „Черен петък“ се превърна в надежден барометър на потребителските настроения. Въпреки че окончателните данни за продажбите все още не са излезли и ентусиазмът на потребителите изглеждаше сравнително нисък в сравнение с предишни години, различни акценти, включително възходът на местни марки, подчертават променящите се тенденции на потребителския пазар в Китай.

При всеки случай общите продажби, които се очаква да отбележат двуцифрен ръст, подчертават възстановяването на потреблението в Китай, смятат анализатори. Въпреки че много платформи за електронна търговия от миналата година спряха да отчитат брутната стойност на стоките за продажбите си на 11 ноември, те предложиха различни акценти в неделя.

Един от лидерите на пазара – JD.com, посочи в съобщение до медиите, че „обемът на транзакциите и броят на потребителите достигна нов връх“, без обаче да се посочват конкретни цифри.

Управлението на държавните пощи пък съобщи, че само на 11 ноември са били обработени 639 милиона пакета, което е с 1,87 пъти повече от обема през обичайните дни и с 15,76 процента повече от същия период на миналата година. Между 1 и 11 ноември обемът на пратките се е увеличил с 23,22 процента на годишна база.

Другият гигант в електронната търговия „Алибаба“ също заяви, че неговите платформи Taobao и Tmall са отбелязали „положителен растеж“ по време на „Черния петък“.

Различни други онлайн платформи, включително сайтове за предаване на живо като Kuaishou и Douyin, също отчитат силни данни за продажбите. Douyin, дъщерното приложение на TikTok в Китай, каза, че среднодневният му обем на брутната стойност на стоките и обемът на поръчките са се увеличили с повече от 50 процента, въпреки че също не предоставя конкретни данни за продажбите.

„Съдейки по това, което се съобщава, изглежда, че продажбите са били доста стабилни, особено голям ръст има в брутния обем на стоките за определени марки, а някои дори отбелязаха нови рекорди“, казва проф. Ли Чанган от Университета за международен бизнес и икономика.

Общият брой на продажбите на всички китайски платформи за електронна търговия обикновено не е наличен, но различни глобални консултантски компании често публикуват прогнози.

Според неотдавнашен доклад на американската консултантска фирма „Бейн“, продажбите на миналогодишния 11 ноември са достигнали 1,15 трилиона юана (157,97 милиарда долара). Тази цифра е повече от четири пъти над 35,3-те милиарда долара, похарчени от купувачите в САЩ по време на киберседмицата – от „Черния петък“ до „Кибер понеделника“.

За тазгодишния 11 ноември някои глобални консултантски компании прогнозират ръст на продажбите между 14 и 18 процента, което би означавало връщане на двуцифреното увеличение за първи път след пандемията от COVID-19, се казва в материал на „Ройтерс“. Агенцията припомня също и някои песимистични прогнози от по-рано, че е възможно 11 ноември „да загуби от блясъка си“ на фона на натиска върху китайската икономика.

В самия Китай дискусиите за 11 ноември изглежда са намалели в сравнение с предишни години и много хората казваха, че не планират да пазаруват на тази дата, заради други подобни събития и платформи, които предлагат целогодишни отстъпки. Въпреки това, някои потребители продължиха да харчат много на „Черния петък“.

Икономическият коментатор ТиенЮн казва, че продажбите на тазгодишния 11 ноември „всъщност са били доста стабилни“ и показват силната покупателна способност на потребителите, индустриалното надграждане на Китай, както и ефекта от различни мерки в подкрепа на потреблението. Това – по думите му – показва, че „икономиката е в етап на бавно изкачване след пандемията и потреблението все още се възстановява“.

Китайското правителство предприе редица мерки тази година, за да стимулират потреблението, тъй като то се превърна в най-големия двигател на икономическия растеж. През юли бяха обявени 20 мерки за стимулиране на вътрешното потребление, включително разходите на домакинствата за всичко – от жилища до домакински уреди. Благодарение на това през първите девет месеца общите продажби на дребно в Китай са нараснали с 6,8 процента на годишна база, като тези онлайн са се увеличили с 11,6 процента, според официални данни.

Етикети:Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Библиотека в Тиендзин предлага нови преживявания със смарт технологии и наука

29 юни 2025 18:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света на традиционната китайска дреха ципао

29 юни 2025 16:00
НОВИНИ

На протеста в Белград са пострадали най-малко 48 полицейски служители и 22 граждани

29 юни 2025 15:41
ПОЗИЦИЯ

Палестинският посланик у нас: Газа е подложена на война, на масово изтребление

29 юни 2025 14:55
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Космическите начинания на Китай ще осигурят платформа за по-широко международно сътрудничество

29 юни 2025 14:00
СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Всеки пети българин е с прекъснати здравноосигурителни права

29 юни 2025 13:52
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13245
  • ОБЩЕСТВО 2684
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1338
  • СВЯТ 5072
  • РУСИЯ 2384
  • КИТАЙ 1167
още НА ФОКУС
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Библиотека в Тиендзин предлага нови преживявания със смарт

29 юни 2025

В културния център на библиотека в Тиендзин се проведе първата изложба на смарт  технологии и наука. Изложбата съчетава наука, технологии,

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света

29 юни 2025

Четвъртата лекция за тази година от поредицата „Китайската история”, която се проведе в Китайския културен център в София, бе посветена

НОВИНИ

На протеста в Белград са пострадали най-малко 48

29 юни 2025

48 полицейски служители и 22 граждани са пострадали по време на снощния антиправителствен протест в Белград, съобщи сръбският министър на

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.