• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Всеобхватно развитие на китайските бързи железници в началото на 21-ви век

От в. "Китай днес" 17 декември 2023
 Всеобхватно развитие на китайските бързи железници в началото на 21-ви век

В Китай бърза железница има две значения. От гледна точка на техническите изисквания, тя се отнася към пътническа железница, която се движи със скорост от около 250 – 300 км/ч. Тези железници са от нов тип и са конструирани след въвеждането на политиката за повишаване на скоростта на железниците в страната. От гледна точка на построяването на железопътни съоръжения и пътища, бързата железница се отнася към новите линии, които са проектирани да понасят скорост от над 200 км/ч на територията на КНР.

Китай поставя началото на мегапроекта за създаване на бързи железници в началото на 21-ви век, 20 – 30 години след повечето развити държави в света, но заради силата на иновациите с китайски характеристики китайските бързи железници постигат бързо и всеобхватно развитие за много кратък период.

След откриването на японския Shinkansen през 1964 г., Китай започва да се фокусира върху развитието на високоскоростни железници в чужбина. По това време железопътният пробег на Китай е само 52 000 километра без никакви високоскоростни линии, а средната скорост е едва 43 км/ч. По това време японският Shinkansen вече се движи с максимална скорост от 210 километра в час.

В началото на 80-те години Китай започва да планира изграждането на високоскоростна железница. През 1984 г. китайско издателство публикува книга, наречена „Високоскоростна железница“. Книгата е първа по рода си в Китай, която анализира развитието на високоскоростните влакове в Япония, Франция и Германия.

По това време високоскоростната железопътна линия Пекин – Шанхай е в етап на замисъл, докато съществуващите линии са все повече и повече.

През 1993 г. средната скорост на пътническите влакове в Китай е само 48,1 км. За това на 1 април 1997 г. се въвежда реформа и максималната скорост е увеличена на 140 км/ч, а средната – 54,9 км/ч. След това Китай въвежда увеличаване в скоростта още пет пъти.

На 18 април 2007 г. се пускат в експлоатация първите бързи влакове. Това е преломна точка в китайските железопътни технологични възможности. Китайското железопътно строителство постигна пробив в девет основни технологии, които осигуряват условията за следващото развитие на високоскоростните железници и възможностите, които се откриват пред Китай за строителство на железници в чужбина.

От 2007 до 2011 г. са изградени последователно голям брой високоскоростни железници, сред които линиите Пекин – Тиендзин, Ухан – Гуанджоу, Джънджоу – Сиан, Шанхай – Ханджоу, Пекин –Шанхай и други.

Към януари 2011 г. Китай вече е изградил 8358 км високоскоростни железопътни линии, нареждайки се на първо място в света.

На 1 декември 2012 г. официално е открита и първата в света високоскоростна железопътна линия в района на ниските температури – високоскоростната железница Харбин.

През 2013 г. китайската високоскоростна железопътна линия увеличава оперативния си пробег до 10 463 км и се оформят основно „четирите вертикални“ магистрални линии.

На 26 декември 2014 г. е отворена за движение линията Лан – Син, първата високоскоростна железопътна линия в Китай, пресичаща ветровития и пясъчен район на пустинята Гоби.

До 2014 г. броят на линиите в континентален Китай се е разширил до 28 провинции и градове. Високоскоростната железопътна мрежа обхваща повече от 160 града на ниво префектура, което представлява повече от 55% от градовете.

До края на 2017 г. националният железопътен пробег достига 127 000 километра, от които 25 000 км са високоскоростни железопътни линии. Това представлява 66,3% от общия световен високоскоростен превоз. Степента на електрификация на железниците в Китай е на първо място в света.

Плановете на китайското правителство са до 2030 г. китайската високоскоростна железопътна мрежа да реализира свързаността между вътрешните и външните линии, между многоканалния поток и вътрешните региони, между столиците на провинциите и транзита между големите градове в окръзите.

Етикети:Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СПОРТ

Победа за Ландо Норис на Гран при на Австрия във Формула 1

29 юни 2025 21:58
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Библиотека в Тиендзин предлага нови преживявания със смарт технологии и наука

29 юни 2025 18:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света на традиционната китайска дреха ципао

29 юни 2025 16:00
НОВИНИ

На протеста в Белград са пострадали най-малко 48 полицейски служители и 22 граждани

29 юни 2025 15:41
ПОЗИЦИЯ

Палестинският посланик у нас: Газа е подложена на война, на масово изтребление

29 юни 2025 14:55
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Космическите начинания на Китай ще осигурят платформа за по-широко международно сътрудничество

29 юни 2025 14:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13245
  • ОБЩЕСТВО 2684
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1338
  • СВЯТ 5072
  • РУСИЯ 2384
  • КИТАЙ 1167
още НА ФОКУС
СПОРТ

Победа за Ландо Норис на Гран при на

29 юни 2025

Ландо Норис (Великобритания, Макларън) записа трета победа за сезона във Формула 1, след като спечели директен дуел срещу съотборника си

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Библиотека в Тиендзин предлага нови преживявания със смарт

29 юни 2025

В културния център на библиотека в Тиендзин се проведе първата изложба на смарт  технологии и наука. Изложбата съчетава наука, технологии,

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света

29 юни 2025

Четвъртата лекция за тази година от поредицата „Китайската история”, която се проведе в Китайския културен център в София, бе посветена

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.