• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайският проект за високоскоростна жп линия в Сърбия подобрява живота на местните граждани

От в. "Китай днес" 4 февруари 2024
 Китайският проект за високоскоростна жп линия в Сърбия подобрява живота на местните граждани

Построената от Китай високоскоростна железопътна линия Белград – Нови Сад значително подобрява удобството при пътуване на гражданите и чуждестранните туристи. Участъкът е само началото на цялостния проект за високоскоростен жп транспорт между Белград и Будапеща, който ще бъде с дължина 350 км. Президентът на Сърбия наскоро заяви, че до края на 2024 г. цялата линия на територията на Сърбия ще бъде пусната в експлоатация.

Дългата около 80 км железопътна отсечка Белград – Нови Сад превозва пътници със скорости до 200 км в час.

Участъкът беше пуснат в експлоатация през март 2022 г. Влакът превозва пътници от Белград, столицата на Сърбия, чак до Нови Сад, който е вторият по големина град, разположен в северната част на страната. Преди отварянето на участъка цялото пътуване отнемаше час и половина. Сега с безпроблемните услуги на новия високоскоростен влак пътуването вече отнема само половин час.

„Доста е необичайно за сърбите да се наслаждават на пътуването с влак. Аз винаги съм избягвал нашите железници, защото отнемаше много време и обстановката не беше много приятна. Сега разликата е наистина огромна. Можем да се насладим не само на тази железопътна линия, но и на много мостове по нея, построени от китайски компании. Оценяваме много всичко, което Китай прави за нашата страна“, коментира Марко Булинович, също пътник по линията.

Цената на билета в една посока е около 480 сръбски динара, което е малко над 5 щатски долара. Според официален сръбски доклад за фискална стабилност участъците, които са пуснати в експлоатация на железопътната линия Будапеща – Белград, в момента поемат три милиона пътници годишно, а след завършването на целия проект ще обслужват девет милиона пътници всяка година.

„Днес вземам този влак, за да посетя баба ми. За първи път се качвам на тази линия и съм много доволна. Преди влаковете бяха доста стари и износени. Сега всичко е много елегантно и модерно. Обслужването също е страхотно“, коментира Лара Дакич, една от пътуващите.

Сръбският президент Александър Вучич прогнозира, че след като сръбската част от железопътната линия Белград – Будапеща бъде завършена през 2024 г., времето за пътуване между сръбската столица и граничния град Суботица ще бъде съкратено до само 75 минути. До 2026 г. ще бъде завършена и унгарската част от проекта, като времето за пътуване между двете столици ще бъде намалено до по-малко от три часа от първоначалните осем.

Високоскоростната железопътна линия е водещ проект на сътрудничеството между Китай и Сърбия по инициативата „Един пояс, един път“.

Проектът е с обща дължина 341,7 километра, като 183,1 километра са в Сърбия. По време на последното си посещение в Пекин сръбският президент Александър Вучич отбеляза, че помощта и сътрудничеството на Китай са помогнали на Сърбия да поддържа стабилно икономическо развитие и са донесли огромни ползи за сръбския народ. Международното сътрудничество по инициативата „Един пояс, един път“ напълно доказва, че печелившото сътрудничество е сигурният път към успеха при стартирането на големи инициативи, които са от полза за всички.

През последните години редица други китайски железопътни проекти бяха пуснати в експлоатация в чужбина, като например жп линия Китай – Лаос и високоскоростната железопътна линия Джакарта – Бандунг. Железопътният сектор на Китай продължава да укрепва международното сътрудничество, поддържайки принципите за висок стандарт, устойчивост и полза за гражданите, работейки за успешното развитие на инициативата „Един пояс, един път“ и представяйки пред света технологичният напредък иновациите на страната в железопътния сектор.

Китай определено е световен лидер в тази технология и усилено развива своята високоскоростна железопътна мрежа и в рамките на страната.

Общата дължина на действащите високоскоростни железопътни линии в Китай достигна 45 000 км до края на 2023 г. В рамките на страната през изминалата година общо 3637 км нови жп линии са пуснати в експлоатация, включително 2776 км високоскоростни железници. През 2023 г. инвестициите в дълготрайни активи в железопътния сектор на страната възлизат на 764,5 милиарда юана (около 107 милиарда щатски долара), отбелязвайки увеличение от 7,5 процента на годишна база.

Етикети:Китай Сърбия Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Стабилната китайска икономика продължава успешно да се развива

26 юли 2025 20:00
БИЗНЕС

Катар може да спре доставките на газ за ЕС заради нова директива

26 юли 2025 19:16
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Пекин: Купуването на американски оръжия от Тайван е път към „саморазрушение“

26 юли 2025 18:00
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Паргов: Кандидатурата на Йотова за президент има потенциал, но трябват съюзници, за да успее

26 юли 2025 17:37
СВЯТ

Рейтингите на демократите в САЩ паднаха до 35-годишно дъно

26 юли 2025 16:08
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Защо САЩ губят своята привлекателност

26 юли 2025 16:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13470
  • ОБЩЕСТВО 2714
  • ЦКС 198
  • ИКОНОМИКА 1356
  • СВЯТ 5185
  • РУСИЯ 2444
  • КИТАЙ 1190
още НА ФОКУС
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Стабилната китайска икономика продължава успешно да се развива

26 юли 2025

БВП на Китай за първото полугодие на 2024 г. се е увеличил с 5,3%, демонстрирайки силна устойчивост на фона на

БИЗНЕС

Катар може да спре доставките на газ за

26 юли 2025

Катар заплаши да преосмисли доставките на втечнен природен газ (LNG) за Европейския съюз, ако не бъдат направени съществени промени в

ПОЛИТИКА КИТАЙ

Пекин: Купуването на американски оръжия от Тайван е

26 юли 2025

„За да привлекат подкрепата на САЩ за „независимост“ на Тайван, властите на Демократическата прогресивна партия (ДПП) продават интересите на острова.

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.