• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ ЦКС

Тенденции при храните и напитките през 2024 г.

От ЦКС 23 февруари 2024
 Тенденции при храните и напитките през 2024 г.

През 2024 г. за производителите на храни и напитки ще бъде от съществено значение да предвидят и изпреварят ключовите тенденции, които формират потребителското поведение. В доклад на британската агенция за пазарни проучвания FMCG Gurus се посочва, че потребителите в стремежа си да защитят своето физическо и емоционално здраве, са възприели модел на поведение основан на принципа „ден за ден“.

Потребителите усещайки влиянието на инфлацията се опитват да намалят разходите си за храни и напитки. Поведението им характерно за времена на рецесия е свързано с намаляване лоялността към марката, търсене на промоционални оферти и премиум продукти в търговската мрежа.

Потребителите стават все по-заинтересовани от въздействието на климатичните промени върху хранителната верига. Те очакват от производителите да възприемат иновативни и природосъобразни практики, които да работят в посока запазване на биоразнообразието и природните ресурси. Брандовете следва да промотират стойността на продуктите с грижа към околната среда като подчертават допълнителните им ползи.

В последните години увеличението на цените и ускореното темпо на ежедневието след пандемията оказа значително влияние върху емоционалното състояние на потребителите.

Значителен брой от тях активно са започнали да търсят начин да подобрят настроението си и да подсилят психичното си здраве. В опит да го постигнат те са склонни да се оттеглят от ежедневното напрежение и да преосмислят приоритетите си, като поставят на водещо място по-добрия сън и по-здравословните хранителни модели. Потребителите са станали много по-внимателни по отношение на проследяването на съставките, вложени в продуктите и се стремят да направят бърз и информиран избор що се отнася до хранителния профил на търсените от тях продукти.

Популярността на мобилните приложения, които проследяват здравето на потребителите продължава да расте. Все повече потребители използват приложенията за да следят хранителния си режим и начина си на живот. В отговор на този тренд производителите изготвят персонализирани предложения за клиентите.

Подчертаването на автентичността на продукта се оценява високо от потребителите. Те търсят стоки, които биха възприели като натурални, тъй като вярват, че са по-добри както за тях самите, така и за околната среда. Тази нужда доведе до увеличение в търсенето на продукти, които се рекламират като „свободни от“ или „без“ дадени съставки. Въпреки това е необходимо да се гарантира, че всяко рационализиране на съставките няма да се приеме погрешно като опит да се намалят разходите за производство на въпросния продукт, защото потребителите търсят както автентичност, така и качество.

Етикети:ЦКС На фокус Хранене
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

За истинската дружбата с Китай

10 октомври 2025 19:30
ПОЛИТИКАСВЯТ

Путин: Тръмп работи за мира и разрешаването на сложни кризи

10 октомври 2025 18:03
ФИНАНСИИКОНОМИКА

БНБ купи 2 тона злато, за да ги даде на Европейската централна банка при влизане в еврозоната

10 октомври 2025 17:19
Закон и Ред

Съдът реши “Българска православна старостилна църква“ да бъде дерегистрирана

10 октомври 2025 16:28
Закон и Ред

Парламентът отне от Румен Радев и разузнаването, и СРС

10 октомври 2025 16:13
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Остават 15 работни дни за подаване молби за целеви помощи за отопление през зимата

10 октомври 2025 16:05
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14282
  • ОБЩЕСТВО 2829
  • ЦКС 203
  • ИКОНОМИКА 1427
  • СВЯТ 5533
  • РУСИЯ 2642
  • КИТАЙ 1267
още НА ФОКУС
Е-БЮЛЕТИН ЦКС

Бизнес и финанси – е-бюлетин брой 3/2025

7 октомври 2025

Е-БЮЛЕТИН ЦКС

КООП новини от Европа и света – е-бюлетин

17 юли 2025

НОВИНИ ЦКС

За 103-ти път, Световното кооперативно движение отбеляза Международния

7 юли 2025

За 103-ти път, в първата събота на месец юли, Световното кооперативно движение отбеляза Международния кооперативен ден, чието начало е поставено

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.