• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ СВЯТ

Еврокомисията иска да ограничи ремонтите на по-старите автомобили

От Обективно 1 март 2024
 Еврокомисията иска да ограничи ремонтите на по-старите автомобили

Еврокомисията обмисля да се ограничат ремонтите на превозни средства в ЕС, които са по-стари, съобщи британското специализирано издание за автомобили Wheels Alive.

Мярката, предложена от Европейската комисия и в очакване на ратификация, има за цел постепенно да премахне по-старите превозни средства с високи емисии, за да насърчи приемането на по-екологични алтернативи. Предложеното законодателство, което изисква зелена светлина както от Европейския парламент, така и от Съвета на ЕС, въвежда понятието „остатъчно превозно средство“.

Автомобилите, които имат повреди в основни компоненти като двигатели, трансмисии, спирачки или кормилно управление и се считат за стари (потенциално около 15 години), ще попаднат в тази категория. След като бъдат етикетирани като „остатъчни“, тези превозни средства ще получат забрана за значителни ремонти и вероятно ще бъдат бракувани.

Инициативата на ЕС „Готови за 55“ има за цел намаляване с 55 % на емисиите от транспорта до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. и нулеви въглеродни емисии до 2050 г., включително забрана след 2035 г. на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене, с изключение на такива, използващи потенциални бъдещите синтетични горива.

Испания, например, сега има средна възраст на превозните средства над 14 години, като над 47% от превозните средства са на възраст над 15 години. Подобни тенденции не се ограничават само до южноевропейските страни или тези с по-ниски доходи. Средната възраст на превозните средства в Германия се движи около 10 години, като Франция надхвърля тази граница.

Този застаряващ автопарк накара Европейската комисия да предложи мерки, насочени към намаляване на възрастта на автомобилите, коментира изданието.

Предложението е в проект за регламент, който предефинира класификацията и управлението на отпадъците за излезлите от употреба превозни средства.

Офисът на Европейската комисия в Испания поясни, че предложението няма за цел да предотврати необходимите ремонти или замени на двигатели в стандартните автомобили.

Регламентът определя условията, при които превозното средство се счита за технически непоправимо или „остатъчно“. Те включват големи повреди, като например рязане, заваряване, изгаряне или необратими технически дефекти.

Това би означавало, че превозно средство, което се нуждае от подмяна на основна част или чиито разходи за ремонт надвишават пазарната му стойност, също може да бъде класифицирано като остатъчно.

Предложението, макар и да не принуждава собствениците да изхвърлят автомобилите си, поставя под съмнение бъдещето на автосервизите и продажбите на употребявани превозни средства.

Новото предложение за регулиране на автомобилите е част от по-широката стратегия на Еврокомисията за околната среда. Брюксел твърди, че се стреми да насърчи по-чисто бъдеще, но предложението повдига въпроси за последиците за собствениците на превозни средства, автомобилната индустрия и опазването на автомобилното наследство.

Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СПОРТ

Победа за Ландо Норис в Гран при на Монако във Формула 1

25 май 2025 18:38
БЪЛГАРИЯОБЩЕСТВО

Завърши цикълът от лекции по китайска култура, организиран от Институт „Конфуций“ – Велико Търново

25 май 2025 16:00
БЪЛГАРИЯОБЩЕСТВО

Китайският културен център, София, проведе среща „Здравей, Китай! – Пътешествие в света на чая“

25 май 2025 14:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Доклад на „Ембър“ определя Китай като основен двигател на глобалния енергиен преход

25 май 2025 12:00
СВЯТ

Berliner Zeitung: Залужни погреба илюзиите за победа на Украйна

25 май 2025 11:16
Закон и РедНОВИНИ

Киселова призна: КС ще допусне поне частично искането на президента за отказа от референдума

25 май 2025 11:11
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12727
  • ОБЩЕСТВО 2591
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1276
  • СВЯТ 4825
  • РУСИЯ 2235
  • КИТАЙ 1097
още НА ФОКУС
СПОРТ

Победа за Ландо Норис в Гран при на

25 май 2025

Пилотът на МакЛарън Ландо Норис победи в Гран при на Монако, осми кръг от сезона във Формула 1. Той стартира

БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Завърши цикълът от лекции по китайска култура, организиран

25 май 2025

При голям интерес завърши нашето пътешествие в света на китайската философия, език, калиграфия и вкус! През трите вдъхновяващи вечери заедно

БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайският културен център, София, проведе среща „Здравей, Китай!

25 май 2025

По повод Деня на китайския туризъм, който се чества на 19 май и Международния ден на чая – 21 май,

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.