• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ СВЯТ

Еврокомисията иска да ограничи ремонтите на по-старите автомобили

От Обективно 1 март 2024
 Еврокомисията иска да ограничи ремонтите на по-старите автомобили

Еврокомисията обмисля да се ограничат ремонтите на превозни средства в ЕС, които са по-стари, съобщи британското специализирано издание за автомобили Wheels Alive.

Мярката, предложена от Европейската комисия и в очакване на ратификация, има за цел постепенно да премахне по-старите превозни средства с високи емисии, за да насърчи приемането на по-екологични алтернативи. Предложеното законодателство, което изисква зелена светлина както от Европейския парламент, така и от Съвета на ЕС, въвежда понятието „остатъчно превозно средство“.

Автомобилите, които имат повреди в основни компоненти като двигатели, трансмисии, спирачки или кормилно управление и се считат за стари (потенциално около 15 години), ще попаднат в тази категория. След като бъдат етикетирани като „остатъчни“, тези превозни средства ще получат забрана за значителни ремонти и вероятно ще бъдат бракувани.

Инициативата на ЕС „Готови за 55“ има за цел намаляване с 55 % на емисиите от транспорта до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. и нулеви въглеродни емисии до 2050 г., включително забрана след 2035 г. на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене, с изключение на такива, използващи потенциални бъдещите синтетични горива.

Испания, например, сега има средна възраст на превозните средства над 14 години, като над 47% от превозните средства са на възраст над 15 години. Подобни тенденции не се ограничават само до южноевропейските страни или тези с по-ниски доходи. Средната възраст на превозните средства в Германия се движи около 10 години, като Франция надхвърля тази граница.

Този застаряващ автопарк накара Европейската комисия да предложи мерки, насочени към намаляване на възрастта на автомобилите, коментира изданието.

Предложението е в проект за регламент, който предефинира класификацията и управлението на отпадъците за излезлите от употреба превозни средства.

Офисът на Европейската комисия в Испания поясни, че предложението няма за цел да предотврати необходимите ремонти или замени на двигатели в стандартните автомобили.

Регламентът определя условията, при които превозното средство се счита за технически непоправимо или „остатъчно“. Те включват големи повреди, като например рязане, заваряване, изгаряне или необратими технически дефекти.

Това би означавало, че превозно средство, което се нуждае от подмяна на основна част или чиито разходи за ремонт надвишават пазарната му стойност, също може да бъде класифицирано като остатъчно.

Предложението, макар и да не принуждава собствениците да изхвърлят автомобилите си, поставя под съмнение бъдещето на автосервизите и продажбите на употребявани превозни средства.

Новото предложение за регулиране на автомобилите е част от по-широката стратегия на Еврокомисията за околната среда. Брюксел твърди, че се стреми да насърчи по-чисто бъдеще, но предложението повдига въпроси за последиците за собствениците на превозни средства, автомобилната индустрия и опазването на автомобилното наследство.

Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Недялко Недялков: Това е некрологът на евроатлантизма, капитулация!

28 юли 2025 21:13
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

“Лидери” като Урсула са опасност за съществуването на Европа

28 юли 2025 19:30
СКАНДАЛНОНОВИНИ

Нов удар срещу Българската православна църква! Отново от неолибералните кръгове у нас

28 юли 2025 18:49
ЗЕМЕДЕЛИЕИКОНОМИКА

МЗХ напомня: При опожарени земеделски площи стопаните трябва да подадат сигнал в ДФЗ

28 юли 2025 18:32
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Прессекретариатът на Радев опроверга твърдения за противоречия по темата за самолетите за пожари

28 юли 2025 16:13
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Вигенин: Европейските лидери се държат като ординарци на Тръмп, за сметка на европейските граждани?

28 юли 2025 16:04
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13493
  • ОБЩЕСТВО 2720
  • ЦКС 198
  • ИКОНОМИКА 1357
  • СВЯТ 5196
  • РУСИЯ 2449
  • КИТАЙ 1194
още НА ФОКУС
НОВИНИ БЪЛГАРИЯ МНЕНИЕ ОБЩЕСТВО

Недялко Недялков: Това е некрологът на евроатлантизма, капитулация!

28 юли 2025

Тръмп доизцежда и без това разкапващата се европейска икономика. Клубът на богатите е клубът на банкрутиралите! Има надежда за лева!

ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

“Лидери” като Урсула са опасност за съществуването на

28 юли 2025

Вчера Урсула отиде в Шотландия да преговаря с Тръмп за търговската сделка между ЕС и САЩ. Е, Тръмп преговаряше. Урсула

СКАНДАЛНО НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Нов удар срещу Българската православна църква! Отново от

28 юли 2025

Зад всички тези съдебни актове се крие поредната част от мащабната и дългосрочна стратегия по разрушаване на християнските ценности и

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.