УниБИТ е удостоен с оценка „Отличен“ за иновативната си програма на обучение
Роботика, изкуствен интелект, виртуална реалност и други съвременни технологии, ключови за професиите на бъдещето, са в основата на учебните планове на студентите и докторантите в Университета по библиотекознание и информационни технологии (УниБИТ). Към тях се прибавят „меките умения“ за личен и професионален успех не само като предизвикателство, а и като база за успех в кариерата. Това са акцентите на новата политика на ректора на висшето училище, на която министърът на образованието и науката постави оценка „Отличен“, съобщиха от екипа на УниБИТ.
“Щастлива съм, че в днешния бързо променящ се свят уменията за общуване, работа в екип и решаване на проблеми са по-важни от всякога и нашият академичен колектив успява да реализира амбициозната задача да ги прилага на практика в ежедневната си работа”, каза ректорът проф. дн Ирена Петева.
“В учебния процес се прилагат модели, основани на конструктивисткия дизайн за учене и преподаване като „Учене чрез правене“ (Learning by Doing) и „Обучение чрез запитване и самостоятелно търсене на информация“ (Inquiry Learning). Програмата обхваща широк спектър от „меки умения“, включително ефективна комуникация, емоционална интелигентност, сътрудничество, креативност и адаптивност. Чрез интерактивни семинари, практически упражнения и персонализирана обратна връзка нашите възпитаници постигат успешна личностна и професионална реализация”, допълни зам.-ректорът по учебната дейност проф. д-р Иванка Павлова.
Политиката за развитие на УниБИТ има утвърдени традиции в изграждането на връзката между обучение, наука и бизнес. Като образователна и научна институция реализира държавната политика във висшето образование в професионални направления „История и археология“, „Обществени комуникации и информационни науки“,„Информатика и компютърни науки“ и „Национална сигурност“. Като академична общност на хора с кауза, мисъл за бъдещето и амбиция да правим света по-добро място за живеене, УниБИТ има своя специфична политика за развитие, която изпълнява шест основни цели: актуалност, съответствие, интегралност на придобиваните знания и умения; повишаване на качеството на програмите за обучение чрез използване на образователни форми, методи и технологии, съобразени с особеностите на обучаваната генерация студенти; свързаност и партньорство; развитие на научната дейност; привличане и задържане на млади преподаватели; обществени ангажименти с национална значимост.
За да осигури компетентността на студентите в областта на новите дигитални технологии, както Факултетът по информационни технологии (ФИН), така и Факултетът по библиотекознание и културно наследство (ФБКН) предлагат редица дисциплини, свързани с изкуствения интелект, добавената и виртуалната реалност и други сходни области, които се фокусират върху теоретични основи и приложни аспекти на съответните технологии. Студентите имат възможност да се запознаят с основните понятия, методи и инструменти, свързани с изследваните области, ръководени от преподавателите – утвърдени учени с опит и научни постижения, отбеляза зам.-ректорът по научноизследователската работа в УниБИТ проф. д-р Тереза Тренчева.
Поредната отлична оценка от МОН е ключът към академичния успех и отвъд него. В образованието тази оценка служи като символ на академични постижения, но е и доказателство за упорит труд, всеотдайност и дълбока ангажираност към ученето. Отвъд отчета на хартия отличната оценка представлява много повече от просто числови стойности, тя носи със себе си набор от ценни житейски умения и предимства, които оказват влияние далеч отвъд университетските зали, каза в заключение проф. Петева. И уточни, че оценката „Отличен“ означава нещо повече от академични постижения; това е свидетелство за личностно израстване, дисциплина и ангажираност към образованието и науката в България.