Иван Таков: Абсолютно безобразен е начинът, по който е взето решението за новата организация на движение в центъра на София
Начинът, по който се комуникират нещата и по който се случат, е абсолютно безобразен. В момента се настройват едни граждани срещу други граждани и смятам, че има умисъл в тези действия. Това заяви общинският съветник от “БСП за България” Иван Таков, който е и председател на постоянната комисия по транспорт към Столичния общински съвет (СОС).
Днес се провежда извънредно заседание на комисията с единствена точка в дневния ред – новата организация на движение, която се въвежда в част от бул. “Витоша”, бул. “Патриарх Евтимий” и ул. “Фритьоф Нансен”.
Иван Таков каза, че преди две седмици на комисия по транспорт е изискал набор от документи за въвеждането на новата организация на движение от заместник-кмета по транспорт и като ангажимент той е обещал да ги предостави. Според Таков в комисията е било ясно заявено, че освен преасфалтиране на “Патриарх Евтимий”, друго нищо няма да се прави. “След това обаче без каквото и да е комуникационна стратегия, в празничните дни около Великден те свършиха това, което бяха решили и не само излъгаха комисията и членовете ѝ, но и гражданите”, заяви Иван Таков. Той каза, че на транспортна комисия е решено заедно с транспортна дирекция на Столичната община и със заинтересованите страни, да се търси едно по-балансирано решение, тъй като е видно, че има напрежение сред живущите. “Сега ще наблюдават три месеца и като видим, че това не е адекватно решение, какво става”, попита Таков.
Той каза, че чак днес, преди заседанието на извънредната комисия по транспорт, е получен необходимият набор от документи за проекта и са публикувани интернет страницата на СОС. Това не е сериозен подход и не го приемаме, коментира Таков.
Относно цената на реорганизацията на движението председателят на транспортната комисия каза, че 480 хил. лв. струва новата пътна маркировка, а като се добави и полагането на нов асфалт, сумата стига над 1 млн. лв. С какви протоколи е решено, че там е нарушена настилката, че да се прави преасфалтиране и кой ще носи отговорност за похарчените пари, ако трябва да се възстанови старата организация на движение, попита Таков. Те са взели решение на база на това, което искат да се случи, а не на база на най-доброто за софиянци, добави той.
Връщането на старата организация на движение е от правомощията на кмета на София Васил Терзиев. Това заяви председателят на транспортната комисия към Столичния общински съвет (СОС) Иван Таков след края на днешното, извънредно заседание на комисията, свикана във връзка с въвеждането на новата организация на движение по булевардите “Витоша”, “Патриарх Евтимий” и ул. “Фритьоф Нансен” и създалото се напрежение сред живущите в района.
Таков припомни, че още на предишното заседание на транспортната комисия, две трети от общинските съветници са изказали мнение против новата организация на движение. “Няколко човека от “Спаси София”, заедно с техния заместник-кмет, каквото са си решили, това ще си направят и не се съобразяват нито с граждани, нито с комисията по транспорт, нито с останалите общински съветници”, каза Таков. Според него трябва да се намери балансиран подход, който е да е добър за всички засегнати страни, а не да се действа крайно.
Очакваме от зам.-кмета по транспорт да предостави всички документи, които сме поискали и на следващото си заседание комисията ще вземе адекватно решение как да процедира от тук нататък, информира Иван Таков. От сега нататък, до следващото заседание на транспортна комисия, вече е отговорен кметът на София и неговият заместник-кмет по транспорта, подчерта Таков. Той допълни, че и кметът на район “Средец” Трайчо Трайков настоява да се върне предишната организация на движение.
Иван Таков обясни процедурата, която предстои и каза, че на следващото заседание на транспортна комисия, което най-вероятно ще бъде през юни, ще бъде взето адекватно решение, което ще бъде предложено на вниманието на СОС. Съответно, ако Съветът го потвърди с гласуване в зала, то може да бъде задължително и за кмета на София Васил Терзиев. Дотогава разбираме, че хората ще продължат с протестите, ще продължат и задръстванията, които и без тях вече са факт, каза Иван Таков.
Според него преди въвеждането на новата организация на движение нито на бул. “Васил Левски”, нито на “Патриарх Евтимий”, както и на бул. “Скобелев” не е имало задръствания, каквито се случват в момента. Имаме наблюдения и от ул. “Раковски”, че там вече тролеите се движат със закъснение, без да е пуснато двупосочното движение по “Фритьоф Нансен”, което ще добави допълнителна светлина на светофара, а това пък ще генерира още натоварване в движението в тази зона, посочи председателят на транспортната комисия. Според него без да има проблем, с едно решение, наложено на сила, ще се създаде в тази зона допълнителен трафик, напълно излишен за живущите, за хората, които търсят място за паркиране и за преминаващите.