• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА СВЯТ КИТАЙ

Китай продаде 13,4 милиона нови превозни средства миналата година, САЩ – около 11,9 милиона

От БТА 14 юни 2024
 Китай продаде 13,4 милиона нови превозни средства миналата година, САЩ – около 11,9 милиона
Шанхайският автомобилен салон

Стимулирани от Би Уай Ди (BYD) и растеж на нововъзникващите пазари, за първи път миналата година автомобилните компании в Китай sa продали повече коли от американските си конкуренти. Това сочат оповестени нови данни в доклад на компанията за анализи на автомобилния пазар “ДЖЕЙТО дайнамикс” (JATO Dynamics), предаде Си Ен Би Си.

Китайските марки, водени от базираната в град Шънчжън Би Уай Ди, са продали 13,4 милиона нови превозни средства миналата година, докато американските – около 11,9 милиона, показват данните. Японските марки са начело в класацията с 23,59 милиона продажби.

Ръстът на продажбите в Китай също изпреварва този в САЩ – с 23 на сто повече от предходната година в сравнение с 9 на сто в САЩ.

“Небрежността от страна на старите производителите на автомобили, която доведе до постоянно високи цени на колите, неволно насочи потребителите към по-достъпни китайски алтернативи“, каза старши анализаторът на “ДЖЕЙТО дайнамикс” Фелипе Муньос в доклада.

Китайските производители на автомобили, както и водещата им автомобилна марка Би Уай Ди, се разшириха в световен мащаб, тъй като ценова война за електрическите превозни средства на вътрешния пазар понижи цените и натежа върху маржовете на печалба.

Марките от Китай са навлезли стабилно най-вече в развиващите се икономики, където всяка пета продажба на нови автомобили е била извършена миналата година на фона на повишено глобално търсене, посочиха от “ДЖЕЙТО дайнамикс”. 

“Над 17,5 милиона нови коли бяха продадени в развиващите се икономики през 2023 година. Това е повече от общите продажби в САЩ или Европа през годината”, каза Муньос.

Китайските производители на автомобили спечелиха значителен пазарен дял в Близкия изток, Евразия и Африка, като същевременно отбелязаха растеж в Латинска Америка и Югоизточна Азия, се казва още в доклада.

Междувременно някои китайски марки набраха дял и в развитите икономики, включително Европа, Австралия, Нова Зеландия и Израел.

Растежът дойде въпреки повишената търговска враждебност между Китай и Запада и други фактори като конфликтите в Европа, високи лихвени проценти и високите цени на превозните средства, каза Муньос.

Според доклада продажбите са нараснали във всеки регион, с изключение на Африка, като Европа расте най-бързо поради бум на търсенето в Турция.

Но през 2024 година индустрията се сблъсква с нарастващи търговски пречки, като повече страни предприемат мерки за защита на местната индустрия от евтин китайски износ.

Тази седмица ЕС обяви увеличение на митата върху китайските електромобили с до 38 на сто. Това се случва, след като САЩ увеличи четири пъти митата върху китайските електромобили до 100 на сто. 

Съобщава се също така, че Турция обяви 40 на сто допълнителни мита върху превозни средства от Китай в събота, сигнализирайки, че някои нововъзникващи пазари може да последват примера на ЕС и САЩ.

Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Кристиан Вигенин: Европейският Коридор 8 ще свърже Китай и ЕС през България

20 май 2025 10:17
МНЕНИЕОБЩЕСТВО

Кеворк Кеворкян: Не ви вярват

20 май 2025 10:07
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Финансиране на проекти за самостоятелна стопанска дейност от Агенцията за хората с увреждания – Формуляр за кандидатстване

20 май 2025 10:00
СВЯТ

Тръмп заяви, че би било „страхотно“ във Ватикана да се проведат преговори между Русия и Украйна

20 май 2025 09:23
НОВИНИ

САЩ и Русия планират нова размяна на затворници, съобщи Кремъл

20 май 2025 08:58
ПОЗИЦИЯ

От санкции до дупка до дупката на санкциите

20 май 2025 07:28
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12631
  • ОБЩЕСТВО 2572
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1268
  • СВЯТ 4787
  • РУСИЯ 2209
  • КИТАЙ 1087
още НА ФОКУС
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Кристиан Вигенин: Европейският Коридор 8 ще свърже Китай

20 май 2025

Ръководителят на Делегацията на българските социалисти в ЕП и член на ИБ на БСП се срещна с китайска делегация „В

МНЕНИЕ ОБЩЕСТВО

Кеворк Кеворкян: Не ви вярват

20 май 2025

Колективната памет отдавна е крайно подозрителна и в крайна сметка несигурна и дори отмъстителна, тя вече е непроходим път към

НОВИНИ БЪЛГАРИЯ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Финансиране на проекти за самостоятелна стопанска дейност от

20 май 2025

ЗЕМЯ продължава публикациите във връзка с актуални събития, тенденции и европейски и национални практики, свързани с държавната грижа за хората

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.