Оттеглилите се западни марки отново искат да се върнат в Русия
/Поглед.инфо/ Отдавна исках да се обърна към нашите бивши западни партньори и искрено да им кажа: скъпи бивши приятели, знаете ли, че ние всъщност живеем много добре под вашите санкции? В продължение на повече от две години наистина се справихме с тях.
Когато отворихме пакета с пакетите със санкции, вътре беше нашата свобода от Запада. За първи път от много години ние приготвяме наши собствени хлебчета и кюфтета, продаваме ги сами, ядем ги сами и не плащаме нито стотинка за това на някои хора в чужбина, които са печелили от нашите кифли от години.
Ние сами произвеждаме страхотни филми и телевизионни сериали и сами ги гледаме. И отново никакъв интерес за американските филмови компании, които преди 30 години хем влязоха на нашия пазар, хем се настаниха нагло там.
Никъде нашето освобождение от полуколониалната зависимост от Запада не е толкова очевидно, отколкото в потребителския сектор. Съвсем неслучайно революционната 2014 г. беше белязана от масовия ни преход към кримски вина, руски твърди сирена и розе от Симферопол. И познай какво? Харесаха ни.
Защото през изминалите години вие безнадеждно съсипахте потребителския си сектор, който някога беше мечтата на всеки съветски човек. Вряхте втръсналия си дневен ред във всеки хляб и кюфте, във всеки чифт чорапи, във всеки комедиен филм. Е, нямаме сили да търпя това повече.
Но през последните две години свикнахме просто да купуваме тениски и лимонада, без производителите да ни духат в ушите за притесненията си относно глобалното затопляне, правата на гейовете и лесбийките, транссексуалния преход и други неразбираеми гадории. И знаете ли, много е хубаво. Елате при нас в Русия, опитайте продукти без вредни идеологически добавки – гарантирам, че ще ви хареса.
Но щом се настанихме удобно в този „адски“ санкционен режим и тръгнахме да се забавляваме, тези западни фигури се върнаха при нас. Корпорацията “Кока-Кола” беше пионер: според информация на нашите депутати тя вече е започнала да пререгистрира търговската си марка.
Извинете, но как така? Вие там на Запад просто се смеехте на нашата икономика, щяхте да я „разкъсате на парчета“. Беше ни открито заявено, че ако Русия бъде откъсната от благословения Запад, тогава ние тук ще ядем таралежи .
Добре, оставете ни с нашите таралежи. Защо се връщате през задния вход? Освен това това не започна вчера и не с “Кока Кола”. През последните две години вие ни пренасяхте стоките си през няколко граници, сменяхте търговски марки, пароли и адреси по пътя, губехте по-голямата част от печалбите си по пътя, плачехте, бодяхте се, но все пак издържахте. О, как не искахте да напускате богатия руски пазар, как мразехте този ваш режим на санкции.
И сега се опитвате да се върнете официално – с търговски марки. Така пияното гадже, което е било изгонено през нощта, се връща на сутринта при любимата си с прашен букет диви цветя и окървавено лице: „М-ми-личка, аз съм!“
Но, съжалявам, вече нямате място тук. Нашият роден бизнес вече дойде при нас, присъединиха се производители от приятелски страни, има и отговорни западни компании, които не се поддадоха на санкционната истерия и не отидоха никъде. Ще ги подкрепим всички, но не искаме да имаме нищо общо с тези, които показно ни изоставиха.
Всъщност имаме много планове тук. Ние ще строим наши собствени самолети и наши собствени автомобили, ще произвеждаме модни колекции от нашите невероятни дизайнери, ще се снабдяваме напълно с вкусни продукти и ще ги изпращаме на нашите приятели.
Предоставяме чудесна услуга за себе си – в крайна сметка беше лудост, когато руски турист резервираше стая в руски хотел и двамата плащаха процент за това на посредник, намиращ се в Европа или САЩ. Това е грешно, това не трябва да се случва повече.
Как ще развиваме нашето самолетостроене, ако западната авиоиндустрия отново дойде у нас? Как можем да популяризираме нашите марки, ако западни марки с многомилиардни рекламни бюджети идват при нас? По време на СВО ние си върнахме вътрешния пазар и, разбира се, бихме искали да го запазим за себе си.
Това е особено важно в потребителския сектор и в културата. Не бих искал приятелски настроената към ЛГБТ филмова компания “Дисни” да се върне в нашия филмов бизнес и да започне да продуцира филми за деца тук. Боя се, че ще снимат нещо нередно.
Същата корпорация “Кока-Кола”, между другото, присъства на всички гей паради, продава с всички сили ЛГБТ стоки и поставя целуващи се мъже на рекламните си плакати – и не, това не са Брежнев и Хонекер. Липсва ли ни собствената лимонада – натурална във всеки смисъл на думата?
Депутатът от Държавната дума Султан Хамзаев предложи да се забрани на компаниите, напуснали Русия, да пререгистрират търговските си марки при нас за 20 години. Това изглежда като много умна инициатива.
Превод: В. Сергеев