• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Китайската индустрия за автомобили с нови енергийни източници гарантира по-зелено бъдеще

От в. "Китай днес" 19 октомври 2024
 Китайската индустрия за автомобили с нови енергийни източници гарантира по-зелено бъдеще

Китай постигна важен успех в сектора за автомобили с нови енергийни източници, като за пръв път техният пазарен дял надмина този на традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Това се случва в контекста на амбициите на страната към по-зелено и по-интелигентно бъдеще. Според Китайската асоциация на автомобилните търговци, продажбите на дребно на електрически автомобили през юли достигат 878 000 бройки, което представлява 51,1% от общия автомобилен пазар в страната. Този е исторически момент както за китайската автомобилна индустрия, така и за глобалния преход към зелен устойчив транспорт.

Джън Юн, старши партньор и ръководител на автомобилния бизнес за Азия в консултантската компания RolandBerger, посочва, че това е „качествена промяна“ на пазара на автомобили с нови енергийни източници. В допълнение, темпът на трансформацията значително се ускори през последните няколко години, като само през 2015 г. пазарният дял на тези автомобили беше едва 1%. Анализаторите подчертават, че превишаването на пазарния дял от 50% е исторически момент, който бележи началото на нова ера в автомобилния сектор. Благодарение на редица благоприятни правителствени политики и корпоративни иновации, преходът към по-зелени технологии в автомобилната индустрия на Китай не само ускорява местното икономическо развитие.

Ръстът на този сектор е резултат от няколко ключови фактора. Правителството на Китай играе основна роля в насърчаването на зеления преход чрез редица политики и стимули. Това включва финансови субсидии, данъчни облекчения и инвестиции в инфраструктура. Същевременно, китайските автомобилни компании, като BYD, успешно интегрират електрическите и дигиталните технологии в своите модели, което допълнително стимулира търсенето. Технологични гиганти като Xiaomi също навлизат в сектора, като се опитват да спечелят пазарен дял в бързо развиващата се индустрия. Напредъкът в основните технологии от батерии до интелигентни системи и формирането на ефективна и надеждна промишлена верига допълнително повишиха конкурентоспособността на китайските автомобили с нови енергийни източници.

Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на Automobility Limited, отбелязва, че макар първоначално субсидиите и стимулите да са били основен двигател на пазара, сега потребителите избират електрически автомобили поради техните подобрени характеристики и възможности като по-ниски разходи за поддръжка, по-дълъг пробег и подобрена мощност. Новите модели електромобили в Китай предлагат значително по-добро потребителско изживяване. Те са насочени към технически грамотните потребители, като се отличават с усъвършенствани технологични функции.

Важна роля за растежа на сектора играе и бързото разширяване на инфраструктурата за зареждане на електромобили. Към края на юни 2023 г. броят на зарядните станции в Китай достига 10,24 милиона, което представлява увеличение с 54% спрямо същия период на предходната година. Това развитие значително намали опасенията на шофьорите относно пробега и удобството при зареждане.

„Търсенето, а не политиката, всъщност се превърнаха в основен фактор за стимулиране на продажбите на автомобилите с нови енергийни източници“, подчертава Лиу Дзя, анализатор в NomuraOrient International Securities. Продажбите на електрически автомобили през юли са нараснали с 36,9% на годишна база, докато продажбите на автомобили с традиционно гориво са намалели с 26%. Като най-големият автомобилен пазар в света, Китай има способността да промени глобалната индустрия, добавя още Лиу. Китайските автомобили с нови енергийни източници вече са добре приети в различни страни и допринасят за местния преход към зелена енергия. Китайските производители също разширяват глобалното си присъствие, като изграждат поточни линии и заводи за батерии в чужбина.

Въпреки обещаващите перспективи, китайският сектор на електромобили се сблъсква с предизвикателства, свързани с търговския протекционизъм. Съединените щати и Европейският съюз въведоха допълнителни мита върху китайските електромобили през тази година. В отговор Китай оспори тези мерки пред Световната търговска организация през август. Според китайския заместник-министър на финансите Ляо Мин, протекционистките мерки няма да решат реалните проблеми, а ще попречат на глобалната борба с климатичните промени. Експерти смятат, че подобни ограничения ще забавят развитието на индустрията за електромобили и ще попречат на усилията за намаляване на въглеродните емисии.

„Тенденцията на времето изисква бърза промяна към електрификация и интелигентност в автомобилната индустрия“, каза Цуе Дуоншу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили. „Тъй като интернет и AI технологиите се интегрират в превозните средства, те ще отключат нови възможности.“

Китайският автомобилен сектор вече ускорява интелигентната трансформация на своите продукти. Партньорствата между компании като BYD и Uber за внедряване на електромобили в ключови световни пазари, както и тестовете на роботакси, провеждани от Baidu в градове като Пекин, Ухан и Шънжън, са доказателство за тази тенденция. Според Хан Джао, директор на технологичния отдел на Китайската асоциация на автомобилните производители, докато първата фаза на революцията в автомобилните технологии се фокусираше върху електрификацията, втората фаза ще се съсредоточи върху интелигентните технологии.

Държавната комисия за развитие и реформи прогнозира, че до 2025 г. броят на интелигентните превозни средства в Китай ще достигне 28 милиона, с процент на проникване от 82%. До 2030 г. се очаква този брой да нарасне до 38 милиона, а степента на проникване на интелигентни технологии в автомобилите да достигне 95%. Това означава, че интегрирането на електромобили с интелигентни системи като автономно шофиране и интелигентно зареждане ще създаде по-безопасна и ефективна транспортна екосистема.

Етикети:Икономика Актуално Китай Екология Авотомобили
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
КУЛТУРА

Новият сайт на Министерството на културата ще бъде с шрифта ЛИК

3 юли 2025 19:07
#ДПС-Общност и Заедност

АПС: Управляващото мнозинство се държи надменно в стил “Мерси за услугата

3 юли 2025 18:54
МНЕНИЕ

Какво всъщност означава „фейкнюз“

3 юли 2025 16:44
ЕКОЛОГИЯ

АНСА: Смъртоносната гореща вълна в Италия продължава и днес

3 юли 2025 16:22
МНЕНИЕ

Боян Дуранкев за цените и еврото: Страхът тежи повече от истината

3 юли 2025 15:03
СВЯТ

„Рискуваме фалит и брутална рецесия“: Румъния замразява заплати и пенсии, увеличава ДДС, скок на акцизите

3 юли 2025 13:57
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13274
  • ОБЩЕСТВО 2684
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1343
  • СВЯТ 5102
  • РУСИЯ 2404
  • КИТАЙ 1167
още НА ФОКУС
КУЛТУРА

Новият сайт на Министерството на културата ще бъде

3 юли 2025

Министерството на културата (МК) е първото българско министерство, което прояви интерес да въведе новия шрифт ЛИК, изработен по поръчка на БТА от Националната

#ДПС-Общност и Заедност

АПС: Управляващото мнозинство се държи надменно в стил

3 юли 2025

Парламентарната група “Алианс за права и свободи” няма да участва в гласуването на вота, каза Хасан Адемов Парламентарната група “Алианс

МНЕНИЕ

Какво всъщност означава „фейкнюз“

3 юли 2025

Няколко дни след началото на втория президентски мандат на Доналд Тръмп, под благосклонния поглед на олигарсите от Силициевата долина, папа

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.