Шапка ви свалям, братя и сестри от протеста пред Народния театър
Жълтопаветните медии лъжат – това не бяха фашисти и цензори, а българи, които защитиха доброто име на Родината
Приятели, българи!
Не вярвайте на соросоидните антибългарски телевизии, които от сутринта ви облъчват по поръчка, че на протеста снощи са вилнеели неофашисти и ултранационалисти.
Видях с очите си развълнувано, неплатено множество от загрижени и обидени български граждани, не фашисти. Тези български граждани са достойни наследници на българските студенти, които в началото на 20. век са свалили скандалната пиеса във Виена и Берлин.
Гражданите снощи НЕ НАХЛУХА в Народния театър, не биеха, не чупеха и не безчинстваха, както се опитва да ви убеди жълтопаветната пропаганда на безродниците и майкопродавците. Не! Те направиха ЖИВ КОРДОН около входа на театъра и не допуснаха публиката да влезе на премиерата.
Това според мен бе най-правилната, най-ефективната, най-достойната позиция: ПОЗОРИЩЕТО ДА СЕ ИГРАЕ НА ПРАЗЕН САЛОН, както и се случи!
Шапка ви свалям, братя и сестри, с които снощи отстояхме българската чест и показахме, че все пак сме народ, а не мърша!
Бездарният пасквил на Шоу (който, забележете, съм чел още преди година!) е писан по поръчка на английското разузнаване, за да осмее бойните подвизи на българската амия след Съединението. Героичен акт, който ядосва Великите сили. “Оръжията и човекът” е англо-сръбско отмъщение към храбростта на българското офицерство, което е окарикатурено в текста на Бърнард Шоу.
Има граници на приличие. И тези граници НЯМАТ ОБЩО С ЦЕНЗУРАТА. Не е цензура да попречиш в Националния театър на една суверенна република да се играе пиеса, която си позволява НА ЕДРО И ПЛАКАТНО да етикира характерологията на цяла една нация. И тези етикети идват от перото НА ЧУЖДЕНЕЦ, не от перото на великия Алеко Константинов, който като български интелектуалец има пълното ПРАВО НА САМОИРОНИЯ и който пише за своя Бай Ганьо с тревога, но и с любов. Като нравствен коректив.
Изкуствено натрапеното смислово тъждество между наемника-чужденец Бърнард Шоу и българския писател Алеко Константинов е белег за малокултурие, примитивизъм и корист. Може да сме всякакви, но НЕ МОЖЕМ ДА ТЪРПИМ ХУЛИТЕЛСТВА ОТВЪН!
Само си представете – възможно ли е подобно заглавие да се появи в репертоара на Националния театър на Англия, или на Гърция, или на Унгария? Как ще реагират хората там и дали изобщо на директорите на тези национални трупи би им хрумнало да приютят в репертоара си СПОРНА И РАЗДЕЛЯЩА ПУБЛИКАТА ТВОРБА, заради която около първата ни сцена се опасва “санитарен кордон”, а зрителите се проверяват с детектори, като на летище?!
“Оръжията и човекът” не може, не трябва и няма да се играе на сцената на Националния театър на България. Сцена с особен статут и мисия да култивира българския дух и националното съзнание. Да преместят спектакъла другаде! Дано държавните мъже се освестят навреме и поставят на мястото му самозабравилия се директор на първата ни трупа, превърнал храма на Мелпомена в бойно поле.
Имам надежди и сериозни уверения, че това ще се случи!