• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Транспортът заема все по-важно място в социално-икономическото развитие на Китай

От в. "Китай днес" 9 ноември 2024
 Транспортът заема все по-важно място в социално-икономическото развитие на Китай

На 14 септември тази година участъкът Мейджоу – Лончуан на високоскоростната жп линия Лонйен – Лончуан официално бе пуснат в действие, в резултат на което дължината на железопътните линии в Китай надхвърли 160 000 км. От тях повече от 46 000 км са високоскоростни, като по този показател страната заема първо място в света. От 21 000 км през 1949 г. до 52 000 км през 1978 г., от 73 000 км през 2003 г. до 98 000 км през 2012 г., а после над 160 000 км през 2024 г., китайските железници бележат впечатляващо развитие.  

От 2012 г. досега инвестициите в железопътно строителство в Китай продължават да се увеличават, а мащабът и качеството на железопътната мрежа, особено на високоскоростната, отбелязват значителен скок. За този период са изградени и пуснати в експлоатация общо 66 000 км железопътни линии, включително 38 000 км високоскоростни, като бизнес пробегът им нарасна съответно с 64,2 % и 392,2 %.

Влаковете от серията „Фусин“ се движат със скорост от 350 км в час, благодарение на което Китай се превърна в единствената държава в света, която реализира търговската експлоатация на висококачествената железница с такава скорост. Върху обширната територия на страната най-модерната железопътна и най-развитата високоскоростна железопътна мрежа в света бързо се разширяват. Понастоящем в Китай са завършени и се експлоатират 80% от главните високоскоростни железопътни коридори.

Понастоящем китайската железопътна мрежа покрива 99% от градовете с население над 200 хиляди души, а общо 145 окръга са свързани към нея; високоскоростните жп линии достигат до 96% от градовете с население над 500 хиляди души, те вече са свързани с 19 големи градски клъстера в страната.

„Цялостното ниво на железопътната инфраструктура на Китай се нарежда  сред най-добрите в света, като има основа и условия за преминаване към по-високо ниво на модернизация“, посочва Лиу Джънфан, председател на Борда на директорите на Китайската държавна железопътна група. По думите му, експлоатационният пробег на националните железници ще достигне 165 хиляди км до 2025 г., от които 50 хиляди км ще са високоскоростни.

Лиу Дауей, директор на Отдела за мрежова сигурност към дирекция „Наука, технология и информатизация“ в Китайската държавна железопътна група, обяснява, че общото техническо ниво на китайските железници в момента е сред най-напредналите в света, като високоскоростната, като технологиите за изграждане, поддържане и опериране на линии на висока надморска височина, при ниски температури и за тежки товари са на водещо световно ниво, сериозно развитие получават и интелигентните технологии във високоскоростния железопътен транспорт, установявайки международен стандарт.

Влаковете от серия „Фусин“ имат повече от 40 хиляди части и компоненти, а от 254-те важни стандарта, които се използват в тях, 84% са китайски. Цялостният дизайн и ключовите технологии са независимо проучени и разработени, с пълни права на интелектуална собственост.

Транспортът заема все по-важно място в социално-икономическото развитие на държавата. Китайските железници, които навлязоха в нов етап за развитие, позволиха на все повече региони да скъсят времето за пътуване помежду си, давайки силна енергия за висококачественото развитие на икономиката и обществото.

Фан Хуа, директор на Изследователския център за транспортната икономика в Китайската академия за макроикономически изследвания, казва, че с по-нататъшното усъвършенстване на китайските железници, особено на високоскоростната мрежа, ще се ускори потокът и сближаването на басовите ресурси като работна ръка, логистика, бизнес, информация и капитали, което е от голямо значение за скъсяване на разстоянието между градовете и стимулиране на регионалното икономическо и социално развитие с високо качество.

В бъдеще железопътната карта на Китай ще продължи да се разширява и да допринася за повишаване на мобилността и жизнеността на обществото и икономиката.

Етикети:Актуално Китай Транспорт
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯНОВИНИ

Недялко Недялков: Новините, които няма да чуете…

20 май 2025 21:00
СВЯТ

Испания отново в криза! Този път нямаше телефони

20 май 2025 19:48
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Мартин Карбовски: Как ЕС ще загуби битката за сърцата ни?

20 май 2025 18:14
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Иван Таков и Карлос Контрера поискаха от ЦГМ предложение за компенсация на гражданите с абонаментни карти заради стачката

20 май 2025 17:09
СВЯТ

Русия каза, че Украйна трябва да реши дали ще участва в обсъждането на меморандума за мир

20 май 2025 16:36
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Президентът Радев и премиерът Шигеру Ишиба подписаха Декларация за стратегическо партньорство между България и Япония

20 май 2025 15:54
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12643
  • ОБЩЕСТВО 2576
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1268
  • СВЯТ 4796
  • РУСИЯ 2214
  • КИТАЙ 1088
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ НОВИНИ БЪЛГАРИЯ ОБЩЕСТВО

Недялко Недялков: Новините, които няма да чуете…

20 май 2025

НОВИНИТЕ, КОИТО НЯМА ДА ЧУЕТЕ по БТВ, Нова и БНТ или ще ги чуете изманипулирани. 1. Наши братя и сестри,

ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

Мартин Карбовски: Как ЕС ще загуби битката за

20 май 2025

Скъпотията, мигрантите, демографията, ЛГБТ, ковид, зелена сделка, еврото, забраната за търговия с Русия, забраната на медии, демографията, инфлацията – това

НОВИНИ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Иван Таков и Карлос Контрера поискаха от ЦГМ

20 май 2025

Председателят на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС Иван Таков и неговият заместник Карлос Контрера поискаха от

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.