Ваня Григорова: 16 млн. лв. за градския транспорт, въпреки ожесточената съпротива на някои съветници!
След няколко месеца работа по темата – обиколки в депа и гаражи, проведен протест на ФТР “Подкрепа” и СТСБ, инициирани от мен работни срещи с общински съветници, ръководства на авто и електротранспорт, представители на работниците. Докладите бяха гласувани!
15 млн. лв. за подобряване условията на труд в столичния авто и електротранспорт. Благодаря на колегите, които се включиха активно, стана съвносителите и гласуваха “за”.
Малко над 1 млн. лв. за изплащане на допълнителни възнаграждения в авто и електротранспорта за месец ОКТОМВРИ. Това са средствата, които кметът Терзиев се опита да си спести, като до последно отказваше да приеме представителите на работниците. В допълнение, допълнителните възнаграждения за служителите извън водачите нарастват от 80% от средното за водачите на 100% от средното за водачите.
Днес 16 млн. лв. за градския транспорт, въпреки ожесточената съпротива на някои общински съветници!
Столичният общински съвет прие докладите по инициатива на Местна коалиция “БСП за България” за отпускане на парични заеми от СО на “Столичен автотранспорт” ЕАД и “Столичен електротранспорт” ЕАД за подобряване условията на труд в поделенията на дружествата и за финансово обезпечаване на бонусната система на служителите в тях за октомври 2024 г., както и за увеличение на допълнителното възнаграждение за служителите, извън водачите, от 80 на 100% от средното за водачите. Сред вносителите от страна на социалистите в СОС бяха Ваня Григорова – член на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност – и Иван Таков, председател на БСП – София, на МК “БСП за България” и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност. Докладът за условията на труд беше подкрепен с 53 “за”, а трима се въздържаха. За бонусната система обаче част от съветниците от групата на ПП-ДБ-СС се въздържаха, а други направо гласуваха “против”. Докладът обаче беше приет с 36 “за”.
“Представители на почти всички групи в Столичния общински съвет присъстваха на обиколките в депата и гаражите на авто и електротранспорта. С гласуването на 15 млн. лв. за подобряване условията на труд, ние изпълнихме обещанието, което дадохме тогава на служителите в двете предприятия за спешни действия по ремонт и рехабилитация на материалната база. Е, някои колеги изтъкнаха псевдоаргументи, за да не подкрепят и двата доклада, но оценка за тяхната непоследователност ще дадат транспортните работници и останалите столични избиратели, коментира Ваня Григорова, която беше моторът за цялостната кампания и изготвянето на докладите. – С отпускането на 1 млн. лв. за допълнителните възнаграждения на служителите компенсираме опитите на кмета Терзиев да си спести тези средства от транспортните работници. Най-сетне бяха направени конкретни стъпки за подобряване условията на труд, въпреки отказа на заместник-кмета по финанси Иван Василев да осигури средства в рамките на актуализацията на бюджета. Нямаме нужда от кухи реклами и маркетингови кампании за привличане на работници, има нужда от реални действия. Направихме първа, решителна крачка и се надявам истинската, не хартиената модернизация да продължи”.
Иван Таков отбеляза, че докладът за отпускане на средства за подобряване на условията на труд в депата на електро и автотранспорта в София е много закъснял. “Предприемането на тези действия от наша страна беше задължително, заяви той. – Ние сме отговорни хора и изпълняваме обещанията си от предизборните кампании. Грижата за работещия софиянец е основен наш приоритет. А Столична община е най-големият работодател не само в София, но и в държавата”.
Председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС добави, че в Столична община има достатъчно свободен ресурс и той трябва да бъде използван в полза на работещите граждани в София. “За тази една година от новия мандат видяхме, че кметът, мнозинството в СОС и тяхната администрация в Столична община изобщо не се справят добре с управлението на ресурсите, които сами си гласуваха, коментира Иван Таков. – Затова е напълно нормално част от наличните средства да отидат за подобряване на условията на труд на работещите в транспорта в София, както и за обещаните им бонуси за последните три месеца от годината. Общата сума е 15 млн. лв. – по 7,5 млн. лв. за всяко от двете дружества. Тя не е достатъчна да бъдат покрити изцяло нуждите за подобряване на условията на труд в депата, но е добра стъпка в правилната посока”.