• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Китайските марки отчитат стабилен растеж на международните пазари

От в. "Китай днес" 30 ноември 2024
 Китайските марки отчитат стабилен растеж на международните пазари

Китайските предприятия преминават от износ на обикновени продукти към по-
широк модел, който включва веригите за доставки, брандиране и културно влияние. Експерти в индустрията обсъдиха тази трансформация на неотдавнашния Форум за висококачествено развитие в Пекин, като разгледаха как китайските компании могат стратегически да се разширят на международните пазари, които стават все по-сложни.

Лун Йонту, бивш главен представител на Китай в преговорите за членство в Световната търговска организация, определи глобалната експанзия като неизбежен етап от икономическата еволюция на Китай. „Когато икономиката на една страна достигне до определено ниво и нейните предприятия узреят, глобалното развитие е историческа неизбежност и резултат от дългосрочни и последователни реформи и политики за отваряне. За китайското производство експанзията в чужбина не е просто възможност, а жизненоважен етап в растежа му“, каза Лун.

Лун подчерта значението на силните местни партньорства за постигане на взаимни ползи и устойчив растеж, като те са от ключово значение за постигане на стабилност. Той даде за пример железопътната линия Китай – Лаос, която помогна на Лаос да стане основен износител на екзотичния плод дуриан. „Над 95% от продажбите на дуриан са към Китай. Инвеститорите финансират плантации в Лаос, като стимулират местната икономика“, отбеляза той.

Бай Чунън, декан на Факултета по икономика и мениджмънт към университета „Цинхуа“, който тази година отбелязва 40-ата годишнина, подчерта важността на разбирането на гледните точки на приемащите страни. „Когато компаниите станат глобални, те трябва да мислят не само от собствената си гледна точка, но и от гледната точка на другите. Това приобщаване може да подобри дългосрочните им възможности.“

Той призова за двоен фокус върху ученето и приноса. „Компаниите трябва не само да се учат от другите, но и да допринасят за развитието на страните, в които оперират. Този обмен е основа за взаимна изгода“, добави Бай.

„Леново“ е един от пионерите на Китай в глобализацията, като техният опит се е превърнал в основен модел за развитие на много други компании. Председателят на компанията Ян Юенцин подчерта значението на придобиването на бизнеса с персонални компютри на IBM през 2004 г., което остава ключов момент в глобалната експанзия на „Леново“.

Той също очерта „трите стълба“ на фирмата за успешна глобализация – стабилна верига за доставки, глобална система за научноизследователска и развойна дейност и световна маркетингова мрежа. “Това са основни възможности, които всяка китайска компания, която става глобална, трябва да развие“, казва той.

Ян отбеляза, че дигиталната трансформация и придържането към екологични, социални и управленски стандарти са от решаващо значение за международното разширяване. Стратегията на „Леново“ съчетава укрепването на присъствието в чужбина с инвестиции в Китай.

Чрез задграничния пазар допринасяме за жизнеността на икономическия растеж в страната“, каза той. За компаниите, които се стремят да успеят в международен план, Ян Юенцин предлага три основни точки – да се съсредоточат върху изграждането на световно признати марки чрез локализирани продуктови иновации, да създадат устойчиви вериги за доставки в близост до целевите пазари и да насърчат положителен корпоративен имидж чрез сътрудничество в общността.

Друга китайска компания – „Джийли“, която е най-големият частен производител на автомобили в Китай, също демонстрира стабилен растеж на международните пазари. През миналата година компанията регистрира над 40% от продажбите си в чужбина и повече от 50% от приходите от задгранични пазари.

Главният изпълнителен директор Ли Дунхуей определи технологичните иновации като двигател на глобалната конкурентоспособност. Компанията е изградила десет изследователски центъра в световен мащаб и се фокусира върху балансирането на глобализацията с локализиран подход. Според Ли регионалната координация е от ключово значение за постигане на допълващи се глобализация и локализация, които стимулират местната индустрия.

У Дан, главен изпълнителен директор на HeroGames, илюстрира как китайската индустрия за видео игри постига глобален успех. Пуснатата през август интерактивна игра „Черния мит: Укун“ (Black Myth: Wukong), вдъхновена от един от четирите класически китайски романи „Пътуване на Запад“, завладя международната аудитория с богатото си умение да разказва добре историята и високото качество на продукцията. „Излизането на международния пазар изисква смелост, особено в усилията за научноизследователска и развойна дейност на игралната индустрия в глобален мащаб. Според У Дан успехът на играта отразява напредъка на Китай в глобалната игрална индустрия. „Близо 50% от нашите потребители са международни, с около 15 милиона играчи извън Китай“, отбеляза той. Компанията успешно навлезе на пазарите в Югоизточна Азия и Южна Америка. Въпреки това, HeroGames среща предизвикателства на северноамериканския пазар. „Нашите игри не отговарят напълно на местните вкусове и силната локализация е от съществено значение за успеха на всеки пазар. Това е нещо, върху което все още работим.“

У Дан посочва важността на локализацията за популяризиране на играта. „В различни региони играчите имат специфични интереси – американската публика търси героичния аспект, европейската се фокусира върху историята, а японската – върху митологията“, пояснява той.

Етикети:Икономика Актуално Китай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Авангардът на Китай

4 юли 2025 19:30
ФИНАНСИ

Българин взе 70 млн. лв. от продажба на акции

4 юли 2025 15:56
СВЯТ

Евростат: За 15 години цените на жилищата в България са скочили със 125%

4 юли 2025 15:41
РУСИЯ

Песков: Путин каза на Тръмп, че Москва чака датите на нови преговори с Киев

4 юли 2025 15:28
НОВИНИ

Привърженици на партия “Възраждане” протестираха пред Народното събрание

4 юли 2025 15:12
СВЯТ

Тръмп планира нови мита от 10 до 70 процента, които да въведе за десетки страни от 1 август

4 юли 2025 14:59
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13289
  • ОБЩЕСТВО 2686
  • ЦКС 196
  • ИКОНОМИКА 1344
  • СВЯТ 5112
  • РУСИЯ 2412
  • КИТАЙ 1167
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

Авангардът на Китай

4 юли 2025

Китайската комунистическа партия вече има 100 милиона членове, което затвърждава нейния статут на най-масовата и многочислена политическа организация в света.

ФИНАНСИ

Българин взе 70 млн. лв. от продажба на

4 юли 2025

Българин декларира доходи в размер на 70 млн. лв., получени през миналата година, показват данни на Националната агенция за приходи

СВЯТ

Евростат: За 15 години цените на жилищата в

4 юли 2025

През първото тримесечие на 2025 г. цените на жилищата в ЕС са се повишили с 5,7%, докато наемите са се

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.