• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ЕКОЛОГИЯ НОВИНИ ИКОНОМИКА

Витанов: Правилата на ЕС за алтернативните горива ще създадат нови работни места

От ЗЕМЯ 12 юли 2023
 Витанов: Правилата на ЕС за алтернативните горива ще създадат нови работни места
Petar VITANOV in the EP in Brussels

Европейският парламент одобри нови правила за повече станции за алтернативни горива за автомобили и камиони, просто и лесно зареждане и по-чисти морски горива. Те са част от  пакета „Подготвени за цел 55 през 2030 г.“ – плана на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове с най-малко 55% до 2030 г. в сравнение с равнищата от 1990 г., и целят декарбонизация на транспорта.

Българският евродепутат Петър Витанов беше докладчик по темата за изграждането на инфраструктура за алтернативни горива в ЕС. След приемането на законодателството той направи коментар за журналистите в Европейския парламент.

„Използването на по-устойчиви, възобновяеми и ефективни енергийни решения в транспортния сектор ще помогне за намаляване на емисиите на парникови газове и замърсяването на въздуха, ще подобри качеството на живот на гражданите и ще създаде нови качествени работни места. Новите правила също ще помогнат за разгръщането на повече инфраструктура за зареждане и ще я направят толкова лесна за използване, колкото традиционните бензиностанции“, коментира Петър Витанов.

„Декарбонизацията на транспорта е възможна цел, само ако има къде да се зареждат транспортните средства, така че транспортната мрежа е ключова за този процес“, добави той.

Според Витанов смисълът на този регламент е да се създаде географски балансирана мрежа, със задължения за всяка страна от ЕС, която да осигури на гражданите еднакъв достъп по основната европейска пътна мрежа.

„Тази инфраструктура ще захранва цялата европейска икономика. И България трябва да участва активно в този процес, за да не е изолирана. Тя е ключова за страната ни, за туризма, бизнеса, защото се намираме на географски кръстопът“, добави той.

Членовете на Европейския парламент успешно договориха, че електрически зарядни станции за автомобили с мощност от минимум 400 kW ще трябва да бъдат разположени най-малко на всеки 60 км по трасетата на основната транспортна мрежа до 2026 г., като мощността на мрежата ще се увеличи до 600 kW до 2028 г.

За камиони и автобуси трябва да бъдат осигурени зарядни станции на всеки 120 км, като е заложено те да бъдат инсталирани на половината от главните пътища в ЕС до 2028 г. Държавите от ЕС трябва да гарантират също така, че станциите за зареждане с водород по основната транспортна мрежа ще бъдат разположени поне на всеки 200 км до 2031 г.

Потребителите на превозни средства с алтернативни горива ще трябва да могат лесно да плащат в пунктовете за зареждане (с разплащателни карти или безконтактни устройства и без необходимост от абонамент). Евродепутатите гарантират, че Комисията ще създаде „база данни“ на ЕС с информация за алтернативните горива до 2027 г., за да осведомява потребителите за наличността, времето за изчакване или цените на различните станции.

„Повишава се и прозрачността за начина на таксуване на зареждането. Например при бързите зарядни станции, цената трябва да се базира изцяло на цената на kw, докато при бавните има различни опции – цената може да се формира на kw, може да бъде цена на минута, на сесия или базирана на друг компонент“, добави Петър Витанов. 

Според него така предложеното законодателство не дава предимство на богатите за сметка на бедните.

„Имаше предложение да оставим нещата само на пазара. Но това можеше да е огромна грешка. Тези, които генерират огромните печалби, не могат да усетят наближаващата катастрофа, защото могат да си позволят по-качествен живот. Климатичните промени най-напред удрят бедните, при това несправедливо и непропорционално. Те не могат да си позволят да живеят на хубави места, да ядат качествена храна, да ползват медицински услуги“, каза социалистът.

Новите правила относно инфраструктурата за алтернативни горива бяха приети с 514 гласа „за“, 52 гласа „против“ и 74 „въздържал се“, докато тези за устойчиви морски горива бяха подкрепени с 555 гласа „за“, 48 „против“ и 25 „въздържал се“. След като Съветът одобри и двата закона, правилата за инфраструктурата за алтернативни горива ще се прилагат шест месеца след влизането им в сила, а правилата за устойчиви морски горива – от 1 януари 2025 г.

Етикети:Актуално БСП Витанов
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
МНЕНИЕ

Крум Зарков: България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната

18 май 2025 12:54
НОВИНИ

Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град

18 май 2025 12:50
ПОЗИЦИЯ

Антон Кутев: Киселова си позволи да изземе правомощията на Конституционния съд

18 май 2025 12:28
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Китай се превръща от индустриален гигант в сила на интелигентното производство

18 май 2025 12:00
НОВИНИ

Таксита и доброволци са готови да се включат в извозването на зрелостници в София за матурите

18 май 2025 11:56
РУСИЯ

Путин: Резултатът от спецоперацията в Украйна трябва да бъде дългосрочен мир

18 май 2025 11:12
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12599
  • ОБЩЕСТВО 2567
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1266
  • СВЯТ 4780
  • РУСИЯ 2204
  • КИТАЙ 1085
още НА ФОКУС
МНЕНИЕ

Крум Зарков: България не може едностранно да определи

18 май 2025

“Аз разбрах за окончателното решение на президента на 9 май – това е негово право, но мое право е да

НОВИНИ

Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с

18 май 2025

Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град. Това заяви кметът на София Васил

ПОЗИЦИЯ

Антон Кутев: Киселова си позволи да изземе правомощията

18 май 2025

“Тезата на президента не стана ясна. Спекулираше се от множество говорители, за да може тя да бъде заглушена” множество говорители,

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.