Буря от потребителска активност

Както съобщават китайските медии, наскоро отминалият най-голям празник в КНР –Пролетният фестивал, предизвика истинска буря от активност в добрия смисъл на думата. Данните са категорични – в дните, отбелязващи китайската Нова година, са регистрирани 501 милиона пътувания в страната, а разходите от тях възлизат на 677 милиарда юана, с ръст съответно от 5.9% и 7,0%. Граничните служби са регистрирали 14.366 милиона входящи и изходящи пътувания, което е 6.3% увеличение спрямо същия период на миналата година. Кино прожекциите по време на празника поставиха рекорди както в боксофиса, така и в посещаемостта, като общите приходи през 2025 г. надминаха тези на Северна Америка.
Големи маси от чуждестранното население са чествали Пролетния фестивал – неотдавна включен в световното нематериално наследство на ЮНЕСКО. Статистически данни сочат, че броят на чужденците, прекарали настоящия Пролетен фестивал в Китай, се е увеличил рекордно със 150% в сравнение с 2024 г.
През 2024 г. в Китай са се появили 21 639 000 нови вида потребителски стоки, като общият годишен прираст е най-високият за последните пет години. Това показва значително повишаване на потребителската активност на хората. С масовото интегриране на цифровите технологии в реалната икономика мегапазарът на Китай със сигурност ще доразвие още повече своята жизненост.
Наскоро Международният валутен фонд повиши очакванията за икономическия растеж на Китай, а ред големи транснационални компании решиха да увеличат инвестициите си в Китай. Едно оптимистично начало в годината на Змията.