• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
СКАНДАЛНО

Красимир Вълчев: Не е вярно, че Брюксел ни е предупредил, че може да спре процедурата за еврото

От "Гласове" 13 май 2025
 Красимир Вълчев: Не е вярно, че Брюксел ни е предупредил, че може да спре процедурата за еврото

Не е вярно, че Брюксел ни е предупредил, че може да спре процедурата за еврото, заяви пред БНТ министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, подчертавайки, че това е дезинформация. Г-жа Теменужка Петкова днес ще го коментира, но доколкото аз имам информация, това твърдение не отговаря на истината, каза министър Вълчев.

Снощи неофициално НОВА тв и тази сутрин БТВ заявиха, че според техни източници Брюксел може да спре процедурата по преминаването ни към еврото заради разногласията в българското общество, избухнали след решението на президента Радев да поиска референдума по темата.

“Всяко общество малко или повече е разделено. Не мисля, че по темата “Религия и добродетели” имаме толкова голямо разделение. За еврото имаме, защото по принцип всяка една промяна води до отрицателни реакции, ние сме си свикнали с лева с валутата. От друга страна ние сме направили нашия цивилизационен избор – ние сме в Европейския съюз и имаме широка обществена подкрепа за това. А с влизането в ЕС ние формално сме приели единната европейска валута”, каза още образователният министър.

“Децата трябва да ги подготвим за следващи десетилетия, когато те ще бъдат активни. Трябва да има дадем широк комплекс от знания и умения. Истината е, че нито една образователна система не е достатъчно подготвена за бъдещето, което ще бъде бъдеще на динамични промени”, каза Вълчев.

“Ние винаги ще имаме нужда от това да живеем в по-хармонично общество. Всъщност, ако влезем в еврозоната, кои ще ни бъдат националните приоритети оттук нататък? Кое е това желание, което ни обединява? Аз мисля, че всички искаме децата ни да живеят по-проспериращо и хармонично общество, а за това в най-голяма степен разчитаме на образованието и на учителите. По-хармонично общество, ако направим децата по-добри хора, ако има повече хармонични обществени отношения. Това е причината да предложим този предмет. Всъщност основната причина не е да се учи религия, а да усилим възпитателната функция, а по-точно възпитанието в добро. Това ще бъде час по възпитание в добро. Няма да се учи задължително религия“, обясни министърът. 

“Случайно случайно видях, че и в Япония са стартирали такъв предмет, такава програма, която е изцяло фокусирана върху етичното образование. Направили са го в отговор на тревожните обществени процеси сред децата и младежите. Дори в Япония констатират”, каза Вълчев.

“Имаме социологически проучвания, които най-общо показаха това, че когато говорим за задължителна религия, има подкрепа, но тя не е толкова силно изразена. Когато обаче говорим за добродетели имаме много по-силно изразена подкрепа. Което означава, че имаме солиден консенсус, че трябва да направим децата добри и да усилим възпитателната функция. И ние затова предлагаме тази форма. Един предмет с две алтернативни пътеки за постигане на една цел. Целта е да формираме ценности у децата”, посочи министърът на образованието.

Етикети:водеща новина Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СПОРТ

Победа за Ландо Норис на Гран при на Австрия във Формула 1

29 юни 2025 21:58
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Библиотека в Тиендзин предлага нови преживявания със смарт технологии и наука

29 юни 2025 18:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света на традиционната китайска дреха ципао

29 юни 2025 16:00
НОВИНИ

На протеста в Белград са пострадали най-малко 48 полицейски служители и 22 граждани

29 юни 2025 15:41
ПОЗИЦИЯ

Палестинският посланик у нас: Газа е подложена на война, на масово изтребление

29 юни 2025 14:55
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Космическите начинания на Китай ще осигурят платформа за по-широко международно сътрудничество

29 юни 2025 14:00
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13245
  • ОБЩЕСТВО 2684
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1338
  • СВЯТ 5072
  • РУСИЯ 2384
  • КИТАЙ 1167
още НА ФОКУС
СПОРТ

Победа за Ландо Норис на Гран при на

29 юни 2025

Ландо Норис (Великобритания, Макларън) записа трета победа за сезона във Формула 1, след като спечели директен дуел срещу съотборника си

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Библиотека в Тиендзин предлага нови преживявания със смарт

29 юни 2025

В културния център на библиотека в Тиендзин се проведе първата изложба на смарт  технологии и наука. Изложбата съчетава наука, технологии,

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китайски културен център – София: Пътешествие из света

29 юни 2025

Четвъртата лекция за тази година от поредицата „Китайската история”, която се проведе в Китайския културен център в София, бе посветена

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.