• Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Китай се превръща от индустриален гигант в сила на интелигентното производство

От в. "Китай днес" 18 май 2025
 Китай се превръща от индустриален гигант в сила на интелигентното производство

Все по-ярко се откроява и тенденцията на бързо увеличение на новите работни места в областта на цифровия интелект

В завод на FAW Jiefang Group Co., Ltd. в град Чанчун (административен център на провинция Дзилин, Североизточен Китай) старши инженерът по проектиране на интелигентни превозни средства Бай Джиган настройва интелигентен тежкотоварен камион. С 19 години опит в автомобилната индустрия, Бай Джиган е преминал от традиционното проектиране на камиони към разработването на интелигентни свързани превозни средства, яхвайки вълната на бързото развитие на интелигентното производство в Китай. В новата си професия инж. Бай Джиган оборудва автомобили със сензори, за да подобри възможностите им за автономно разпознаване. Той избира подходящи контролери, които да осигурят автономно шофиране в специфични сценарии. Това помага за намаляване на умората на водача и подобряване на безопасността. „Нашата работа е да разберем как да допринесем ползи на потребителите чрез интелигентно шофиране – обяснява Бай Джиган. – По-специално, ние сме отговорни за проектирането на цялата системна схема, разработването на софтуер и калибрирането.“

Споделеното от инж. Бай Джиган е един от примерите, които показват как китайската индустрия за интелигентни и свързани превозни средства отбеляза бърз растеж през последните години в рамките на стремежа на страната да заеме водеща позиция в преструктурирането на световната автомобилна индустрия. Успехът на Бай Джиган отразява трансформацията на традиционната автомобилна индустрия на Китай в интелигентна, посочва в репортажа си агенция „Синхуа“.

Появяват се нови професии, свързани с интелигентното производство.

С насочването на Китай към висококачествено развитие в цялата страна се появяват нови професии. През 2024 г. Министерството на човешките ресурси и социалното осигуряване на Китай обяви официалното признаване на 19 нови професии, включително специалист по поддръжка на интелигентни свързани превозни средства, специалист по поддръжка на интелигентни производствени системи и специалист по поддръжка на индустриален интернет.

Китайската индустрия за високоскоростни железопътни линии, която е златната визитна картичка на интелигентното производство, също създаде нови категории работни места. Десетки железопътни превозни средства бяха сглобени по организиран начин на монтажната линия, управлявана от CRRC ChangchunRailwayVehicles Co., Ltd.

Под ръководството на старши инженер Бао Хонян работниците използвали интелигентни гаечни ключове, за да приложат въртящ момент към болтовете. „Въз основа на данните, можем да потвърдим, че системата работи нормално“, обясни Бао Хонян.

В миналото нямаше начин за записване на данни за въртящия момент и качеството на работата зависеше единствено от чувството за отговорност на работниците, което правеше невъзможно проследяването на проблемите с качеството. Сега данните говорят сами за себе си.

Според Бао Хонян само когато се достигне посоченият стандартен въртящ момент на затягане, болтът може да се счита за правилно затегнат.

Откакто се присъединява към CRRC Changchun през 2008 г., Бао Хонян отговаря за разработването на инструкции за големи машини с цифрово управление, които обработват части като врати и прозорци за високоскоростни влакове. С нарастващата скорост на високоскоростните влакове, интелигентното производство се превърна в неразделна част от целия жизнен цикъл на железопътния транспорт в Китай.

В момента Бао Хонян трябва да разработи и поддържа голям брой интелигентни производствени системи, които позволяват на „безшумното“ оборудване да „разговаря“ чрез данни, като по този начин подобрява ефективността на производството и минимизира процента на повреди на продуктите.

В подстанция в град Дзилин, провинция Дзилин, мениджърът по качеството на електроенергията Ли Сихан наблюдава показанията на табло, докато проверява новоинсталирано устройство за мониторинг на топлината.

Разработено от Ли Сихан, устройството е способно да се поддържа и ремонтира дори под напрежение, което значително е намалило прекъсванията на електрозахранването и разходите за поддръжка в региона. Според Ли Сихан, появата на специалисти по управление на качеството на електроенергията отразява прехода на Китай от осигуряване на електроснабдяването към осигуряване на качеството на електроенергията в електропреносната мрежа.

Днес секторът на интелигентното производствено оборудване в Китай продължава да се разраства, като се изграждат множество национални демонстрационни фабрики, провинциални цифрови работилници и интелигентни фабрики.

Данните показват, че над 90 процента от тези демонстрационни инсталации използват технологии като изкуствен интелект и цифрови близнаци. Благодарение на усилията на работници като Бай Джиган, Бао Хонян и Ли Сихан, Китай се трансформира от индустриален гигант в сила на интелигентното производство.

Етикети:Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СПОРТ

Победа за Макс Ферстапен в Гран при на Емилия-Романия

18 май 2025 18:10
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Пекин постига постоянен напредък в качеството на въздуха и водата през 2024 г.

18 май 2025 16:00
НОВИНИ

Ваня Григорова: Защо в депата в метрото има полиция и жандармерия?

18 май 2025 15:13
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Новите умения на китайските хуманоидни роботи: салта, каране на колело и много други

18 май 2025 14:00
МНЕНИЕ

Крум Зарков: България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната

18 май 2025 12:54
НОВИНИ

Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град

18 май 2025 12:50
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12600
  • ОБЩЕСТВО 2567
  • ЦКС 190
  • ИКОНОМИКА 1266
  • СВЯТ 4780
  • РУСИЯ 2204
  • КИТАЙ 1087
още НА ФОКУС
СПОРТ

Победа за Макс Ферстапен в Гран при на

18 май 2025

Световният шампион Макс Ферстапен (Нидерлания, Ред Бул) спечели в Гран при на Емилия-Романя и записа втори успех от началото на

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Пекин постига постоянен напредък в качеството на въздуха

18 май 2025

Китайската столица Пекин постигна продължителен напредък по отношение на качеството на въздуха и водата през миналата година, става ясно от

НОВИНИ

Ваня Григорова: Защо в депата в метрото има

18 май 2025

“Защо в депата в метрото има полиция и жандармерия? За да респектират служителите и да предотвратят спиране на работата?” Това

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.